11.

319 12 6
                                    

Makaan sängyllä Joonaksen vieressä, nyt meillä on jo vaatteetkin päällä. Kävin suihkussa ja kello lähenee jo kolmea, enkä ole vieläkään käynyt omassa huoneessani. Yllättävää myös, ettei Joel ole tullut tänne hänen ja Joonaksen huoneeseen yllättämään minua ja Porkoa, hyvä vain. Nyt kyllä pitäisi alkaa valumaan sinne Tommin luo, josta sitten vihdoin ja viimein omaan pikku koppiini.

"Mä lähen sinne Tommin luo." sanon Joonakselle ja yritän vähäisillä voimillani ryömiä ylös sängystä.

"Joo.. Mitä sä aiot sanoo niille?" tämä kysyy yhä sängyllä maaten.

"En mä.. varmaa.. mitää?" vastaan hämmentyneenä.

Eihän meidän jätkille tarvitse kertoa? Miksi kertoisimme? Mitä tuo horisee? Tunnen pienen paniikin nousevan pitkin hermostoani. Ahdistaa tämä tunne, ettemme yhtäkkiä olekaan samoilla linjoilla Joonaksen kanssa.

"Siis ku toi sun kävelytapas on vähä..." Joonas aloittaa, mutta purskahtaa nauruun.

"No voi pyhä luoja, Joonas." tuhahdan tuolle ja heitän tyynyn Joonaksen päälle.

"Ei mut mitä sä sanot?" Joonas kysyy naurunsa seasta.

"No vittu sanon, että harrastin Joonas Porkon kanssa yhdyntää."

Joonaksen nauru yltyy kovemmaksi, jolloin itsekin repeän nauruun.

Kerään itseni ja lähden ovelle päin, tarkistaen vielä, etten näytä liian.. sekavalta. Avaan oven ja olen astumassa ulos, kunnes kuulen Joonaksen huutavan perääni jotakin.

"Sara!"

Astun takaisin huoneeseen sisälle ja katson Joonasta kysyvästi.

"Friends with benefits?" kuuluu Joonaksen suusta, hänen istuessa yhä sängyllä.

Tiedän, ettei tämä tule ikinä toimimaan. Meillä kahdella se olisi mahdotonta, toivotonta. Turha edes yrittää Joonaksen kanssa mitään, sekoaisimme molemmat.

"Okei, toistaseks." sanon ja astun hotellin käytävään, sulkien oven perässäni.

Suljettuani oven, seisahdan hetken ajan paikallani Joonaksen oven edessä ja hengähdän syvään. Tulen katumaan tätä.

Astelen seuraavaksi Tommin ja Ollin oven eteen ja koputan.

"No niin, neiti! Missäs sitä ollaan oltu?" Tommin ääni kajahtaa korviini heti oven avautuessa.

"Sara! Sä et ollu sun huoneessa, etkä tullu aamiaiselle." Olli jatkaa nipottamista päästessään ovelle.

"Sit Joel sano, että se oli löytäny sut ja Porkon sängystä keskellä yötä." Tommi lisää tyrmistynyttä esittäen.

Pyöräytän silmiäni tälle kauhukaksikolle, tönäisen heidät sivuun ja kävelen huoneeseen sisälle.

"Tommi, mä annoin sulle mun huoneen toisen avaimen. Missä se on?" kysyn istahtaessani poikien sängylle.

Tommi työntää kätensä mustien farkkujensa takataskuun ja näyttää ilmeiltään erittäin keskittyneeltä. Hetken taskuja kaivettuaan Tommi ojentaa minulle valkoisen avainkortin.

"Kiitos. Tän takii mä olin siellä Joonaksen huoneessa, ku onnistuin lukittautumaan ulos omasta huoneesta."

Molemmat pojat nyökkäilevät, varmaankin vain odottaen minun häipymistä. Nousen sängyn reunalta ja lähden suuntaamaan omaa huonettani kohti.

"Sähän käveletkin ihan hassusti." Olli huomauttaa ovella.

"Joo, mä venäytin nivusen... ku kaivoin hiustenkuivaajaa jostain ihan alimmaisesta lokerosta tuolla noiden huoneessa." vastaan yrittäen pitää pokkani.

Joonas & Sara <3Where stories live. Discover now