"Kau tu perempuan tak guna!Kau memang menyusahkan jelah perempuan!" jerkah suara lelaki itu.Badan Natasha dihentak ke lantai.Kuat Natasha meraung kesakitan.Air matanya kini sudah laju berjuraian.
"I will make sure all your life you've been tormented.Remember that.And malam ni aku nak kau puaskan aku,".Terus tubuh jejaka itu menghimpap tubuh kecil Natasha.
"Please jangan saya mohon.Jangan," rayu Natasha sambil meronta-ronta melepaskan diri.Air mata makin laju tumpah ke bumi.Namun lelaki itu langsung tidak menghiraukannya. Terasa bibir jejaka itu meneroka di leher Natasha.
"Awak jangan.Please jangan!Jangann!".
Akhirnya gadis itu tersedar jua dari mimpinya.Syafiqah juga turut tersedar dek kerana jeritan Natasha yang agak kuat tadi. "Kau kenapa ni Sha?Tiba-tiba je jerit.Kena rasuk ke?" tanya Syafiqah mamai.Tangannya turut menggosokkan matanya.Tanpa basa basi Natasha terus memeluk sahabatnya lalu air mata mula mengalir laju."E...eh kau kenapa gila?Kau okay tak?Cuba kau cakap dengan aku kenapaWhat happend?" hilang ngantuknya.Dia mengusap lembut kepala gadis itu menantikan jawapan. "A..aku takut. Aku takut Piqahh," dengan esak tangisan Natasha luahkan juga apa yang dirasakan sekarang.
"Kau takut kenapa?Boleh tak kau cakap.Ke kau sakit?Nak pergi hospital?" tanya Syafiqah lagi.Masih prihatin.Laju kepala Natasha menggeleng. "It's okay nanti kau dah ready kau cerita dekat aku ya?Aku ada Sha jangan risau aku takkan pernah tinggalkan kau," pujuk Syafiqah tangan masih mengusap lembut kepala gadis yang berada di dakapannya.
Lama mereka berpelukan seperti itu sehingga mereka berdua tertidur semula.Nasiblah ada alarm yang menyedarkan Natasha.Ha diorang tak lesbian okay jangan risauu.
Natasha terus bangun dari katil dan kaki dituju ke arah tandas.Memang sengaja dia set kan alarm pukul 4.00 pagi. Dia terus membersihkan diri lantas mengambil wudhu.
Telekung disarungkan di kepala.Sejadah juga sudah terbentang.Dia terus melakukan solat sunat.Dan tidak lupa,dia juga melakukan solat istikarah.
Selesai sahaja melakukan solat sunat,dia termenung seketika di atas sejadah.Kembali memikirkan mimpi malam tadi.Air matanya sudah kering dek kerana menangis.Habis sembab matanya.
"Ya Allah sekiranya dia memang jodoh yang terbaik buatku Engkau tunjukkanlah Ya Allah.Dan sekiranya dia bukan jodoh yang baik buatku maka Engkau jauhkanlah dia dariku," Natasha berdoa seketika.Entah kenapa sejak dari mimpi itu dia asyik teringatkan Ershad,tunangnya.Tapi bukanlah teringat ke arah positif tapi lebih kepada negatif.
Dia sudah terbayang sekiranya mimpi itu adalah salah satu petanda buat dirinya.Bagaimana jika mimpi itu menjadi kenyataan. Bolehkah dia harungi nanti?"Sha kau dah bangun ke?Awalnya," satu suara menegurnya.Dia memang kenal sangat dengan suara tu.Terus kepala menoleh ke sosok tubuh di atas katil. "Dah lama dah.Saja aku tak nak kejut kau.Aku tengok kau pon penat tu yang aku tak kejut. Kalau kau nak solat sunat solatlah ada masa lagi ni sebelum subuh.Aku nak duduk dekat balcony sekejap.Tenangkan diri," pamit Natasha.Telekung masih tersarung di kepala hanya kain telekung sahaja yang dibuka. Dia terus duduk bersandar di kerusi rotan yang terletak elok di balcony itu. Memang sengaja untuk dia tidak membuka lampu.Lebih selesa begitu.
Pemandang pantai dan langit yang masih ada cahaya bulan dan bintang membuatkan Natasha teringat dengan kata-kata Ershad pada malam tadi.
"Awak tu ibarat bintang tau.Walaupun jauh tapi tetap mampu menerangi sampai ke bumi.Tapi awak menerangi hati saya lah HAHAHAH clishe,".
Tanpa sedar Natasha mengukirkan segaris senyuman. Hati kembali berbunga mengingat semula kejadian yang berlaku.Seperti ada screen besar yang mengulang tayang aksi mereka.Namun tidak lama selepas itu,senyumannya terus mati apabila mengingat kembali suara di dalam mimpinya.Suara yang seakan-akan sama seperti Ershad. Cuma yang membezakan mereka adalah suara lelaki di dalam mimpi itu lebih garang dan penuh dengan dendam jika dibandingkan dengan suara Ershad yang penuh romantik dan softspoken.Jauh perbezaan mereka.
YOU ARE READING
𝐃𝐈𝐀 𝐁𝐈𝐃𝐀𝐃𝐀𝐑𝐈 𝐄𝐑𝐒𝐇𝐀𝐃 (𝐎𝐆)
RomanceAulia Natasha Aurenza,seorang gadis yang boleh dikatakan sebagai pembawa malang di dalam kehidupan.Dia telah dibenci oleh ibu kandungnya sendiri.Namun,bagi Puan Faiza dan suaminya,Encik Azeezuddin segala yang berlaku hanyalah ketentuan ilahi. Hadirn...