5:Dia mengajakmu bertemu

7 3 0
                                    

Budayakan VOTE dan
COMMENT!

.

.

I'm Not The Main Character!

.

.Happy Reading~

.

.

"Eonni aku membuatkanmu Japchae!" Jung Hee dengan kurang ajarnya mendobrak masuk ke dalam bilik aku.

Aku yang sedang berbalas pesan dengan kawan-kawan lamaku di sekolah, terkejut. Segera aku bangun dari baring dan melihat ke arah adikku yang tersengih seperti kerang busuk di depan pintu dengan Japchae di tangannya.

"Apa mahu mu kali ini,Jung Hee?" Suaraku mengeras kerana aku tahu apabila adikku bersikap baik padaku dia pasti menginginkan sesuatu dariku.

Jung Hee mengeleng, "Aniyo eonni!Aku cuma mahu memberimu ini, aku masak sendiri tau!"

Dihulurnya makanan itu padaku dan aku hanya menerima dengan senang hati. Kulihat Japchae yang dimasak oleh Jung Hee, kelihatan sangat enak dan mengiurkan.Tapi satu yang aku baru ingat, JUNG HEE MANA PANDAI MASAK!

"Ibu yang memasak ini kan?" Tanyaku dengan tatapan kosong.

Kulihat Jung Hee hanya nyegir sambil bersiul malu-malu. "Hehe benar ibu yang masak tapi aku tolong taruhkan piring atas meja dan membawanya ke eonni.Jadi kiranya itu aku yang masak sekali."

Pemikiran macam apa itu!

Aku memutar mata tidak mahu melayan kebodohan Jung Hee lagi.Rupanya adikku sama bodohnya dengan kedua temannya di sekolah. Pantas saja dia dikejar oleh orang gila(Min Hoon) dan tidak bertindak melakukan apapun untuk melepaskan diri dari lelaki itu.

Malah meminta bantuanku!

"Bagaimana penyamaran eonni selama 2 hari ini, berjalan lancar? Hyun Jae dengan Dong Sun tidak curiga sama sekali kan?" Tanya Jung Hee bersemangat.

Aku yang baru menghabiskan satu sudu Japchae memandang adikku."Semua berjalan lancar setakat ini tapi aku harus lebih berhati-hati dengan temanmu yang bernama Hyun Jae. Sepertinya dia sedikit lebih peka daripada Dong Sun."

Jelas aku tapi kulihat Jung Hee hanya ketawa kecil.

"Kau kenapa?" Tanyaku heran,satu sudu lagi kusuapkan ke dalam mulut.

"Aku fikir aku seorang saja yang perasan itu, tapi eonni juga sama.Hyun Jae memang terlihat sama gilanya dengan Dong Sun, tapi berbanding kami berdua dia yang paling pintar dan pandai membaca situasi." Jelas Jung Hee merampas piring di tanganku sebelum memakannya.

Aku hanya membiarkan Jung Hee sambil merenung.

Jika difikir balik sudah dua kali Hyun Jae merasa curiga denganku gara-gara aku terlepas cakap.Tapi jika boleh jujur, kupuji caranya berfikir.Aku yakin dengan adanya dia diantara rencana aku, aku pasti dapat menjatuhkan Min Hoon.

Dengan dia yang memegang kendali dan Dong Sun yang dapat mengalihkan Min Hoon.

"Tidak lama lagi sekolah kau akan mengadakan camping di luar sekolah, dan namamu sudah terpilih tapi kali ini akan seteam dengan pelajar kelas atas." Kataku jika Jung Hee ingin tahu.

Jung Hee yang memakan separuh dari Japchae yang dia berikan padaku terhenti. Dengan sisa bihun yang masih bergantungan di mulutnya,ia menatap aku tidak percaya.Terus dia menelan habis Japchae itu ke dalam mulutnya.

"Dengan siapa?" Tanyanya terkejut.

Tentu saja Jung Hee terkejut,ini masih pertengahan tahun dan sekolah sudah mengadakan aktiviti di luar padahal sebelum ini saja dilakukan di bulan 10 atau 11. Apa gara-gara musim covid, guru memilih tarikh lebih awal agar aktiviti kali ini berjalan lurus mengingat tahun lepas banyak yang deman.

𝙰𝙺𝚄 𝙱𝚄𝙺𝙰𝙽 𝙳𝙸𝙰;【𝐌𝐢𝐧 𝐇𝐨𝐨𝐧】✔️Where stories live. Discover now