BAB 10

3.8K 206 1
                                    

"eish apa kau nak lagi putera?"Rimas dia apabila jejaka ni tidak habis habis mahu menganggu nya.

"Aku nak kau balik dekat aku semula."Shaz merentap kasar tangan nya.

"Never"diatur langkah pergi meninggalkan Putera berseorangan di situ. Jejaka tu memandang kepemergian Shaz.

"Pergilah sejauh mana pun aku akan pikat hati kau semula Shazira."katanya perlahan. Apa pun yang terjadi gadis tu miliknya.

"Shazira pergi ambil buku tulis dekat meja guru" gadis tu bingkas bangun dan dibuat isyarat ke arah Adani.

Putera melangkah keluar dari kelas nya dan Didekati koridor. Terukir senyuman di bibir nya apabila gadis tu lalu dikawasan ni. Laluan ke bilik guru harus melintasi blok tingkatan 3 dan 4.

"Sayang"panggil nya. Shaz mendongak ke atas dan menjeling ke arah nya. Putera hanya kekalkan saja senyuman manis.

Jejaka tu tunggu sehingga gadis tu lalu di kawasan ni lagi. Dan seperti apa yang dia agak gadis tu benar benar akan melalui kawasan ini.

"Nak abang tolong ke sayang?" Usiknya. Shaz mengeluh perlahan tanpa memandang wajah jejaka tu. Masih sakit hatinya bila ditipu.

"Kau couple dengan putera ke?"Soal Adani. Shaz mengeleng kepalanya tanda tidak.

"Tak pun. Biasalah buaya beraksi."Adani tergelak kecil mendengar balasan Shaz. Diketuk pintu terlebih dahulu sebelum masuk ke dalam kelas.

"Cukup cukup lah putera. Kau dah mainkan hati banyak perempuan dah kot. Takkan si Shazira pun kau nak permainkan jugak?"Soal Izzul. Putera mengangkat bahu nya.

"Aku nak perempuan tu. Dia lain dari perempuan yang aku pernah couple. Selama ni aku menipu tak ada kantoi tau tapi si Shaz ni cepat pula dia tangkap."Tuturnya sambil melambungkan pemadam whiteboard.

"Kalau kau dah dapat hati dia kau nak buat apa? Pasang banyak lagi? Kau ni kalau kena dekat batang hidung kau sendiri baru kau tahu langit tinggi ka rendah."bengang Aniq.

"Kau rilex lahh. Diorang bukannya down teruk pun"santai putera menjawab. Kawan kawannya mengeleng kepala perlahan.

"Sekarang kau sakitkan hati perempuan mungkinn suatu hari nanti anak perempuan kau pula disakitkan oleh lelaki."Terdiam Putera yang mendengar kata kata Anas.

PUTERA HAIKAL [C]Where stories live. Discover now