BAB 15

3.7K 199 0
                                    

3 tahun kemudian.

3 tahun telah berlalu. Tidak tersangka masa berjalan bergitu pantas. Langit biru ditatap dengan senyuman nipis.

"Adik, malam ni ada majlis dekat dewan dan diorang kawan bonda dengan ayahda. Jam 8 kita pergi ya."Ditoleh ke arah bonda nya dan menganguk.

Diatur langkah keluar menuju ke bilik si abang. Diketuk terlebih dahulu.

"Masuk!" Setelah mendapat keizinan baru lah dibuka pintu tu melihat abangnya yang bermain game di pc.

"Malam ni abang ikut tak?"Soal nya. Sham hanya bergumam saja.

"Bonda paksa abang jadi dengan tidak rela terpaksa ku merelakanyaaaa huwoo woiii tak aci siaa main kecoh."jerit nya. Shaz tergelak kecil melihat abangnya.

"Adik keluar dulu bye abang." Ditutup pintu bilik si abang dan diatur langkah ke ruang tamu.

"Baju adik dah bonda letak dalam bilik. Pakai cantik cantik tau." Shaz mengangkat dumb up nya.

"Tapi majlis apa bonda?"Soalnya.

"Majlis pelantikan anak dia jadi CEO."Shaz menganguk faham. Dilihat ke arah tv semula yang menunjukkan cerita Spongebob.

MALAM itu mereka bertolak ke rumah Tengku Haidar dan Tengku Fathma. Sampai saja disana Shaz merangkul lengan si abang.

"Eh siapa ni pegang pegang ni?"Shaz menampar bahu abangnya. Sham hanya belagak selamba saja.

"Abang lupa nak bawa mercun bola. Cucuh lepastu lempar bomm gempak."Tangan kiri naik menepuk dahi. Kalau tak buat hal bukan Shamir lah.

"Assalamualaikum"ayahda Shakir berjabat tangan Tengku Haidar. Mereka duduk di kerusi yang telah disediakan.

"Ni ke anak korang? Cantik dan hensem ya"puji Tengku Fathma. Shaz dan Sham tersenyum saja.

"Abang always hensem"bisik sham ke arah adiknya. Shaz hanya iyakan saja.

"Mana anak korang fathma? Haidar?" Soal ayahda Shakir dan suara garau seseorang buatkan mereka menoleh.

"Bonda ayahda. Uncle aunty" dia menyalami tangan mereka berempat.

"Segak kamu ya Putera." Jejaka tu hanya tersenyum kacak.

"Biasa ja aunty. Terima kasih"balasnya dan mata nya terpandang seorang gadis yang cantik bertudung bawal.

"Cuba adik senyum like this."Sham tersenyum manis. Shaz berkerut dahi.

"Kenapa pulak adik kena senyum?"Mata sham menatap kosong wajah adiknya. Gadis tu tergelak kecil dan tersenyum manis.

"Ha kan cantik adik abang ni."Dicubit pipi adiknya.

"Abang, adik kenalkan ni Putera Haikal anak tengku Fathma dan Tengku Haidar. Putera, ni anak kami Shazira Naufa dan shamir Naufal."Shaz menoleh ke arah jejaka tu dan terkaku. Putera mengukir senyuman sinisnya.

"Akhirnya berjumpa lagi kita sayang." Getus hati Putera Haikal.  Gadis tu tersenyum nipis ke arahnya dan dia menoleh ke arah lain.

"Abang lapar lah. Jom dik kita pergi cari berudu"Ajak Sham. Shaz mencubit pinggangnya.

"Tak ada kena mengena langsung. Bonda ayahda uncle aunty kami pergi ambil makanan kejap ya."mereka menganguk.

"Terima kasih sebab hadir majlis kami harini. Seperti yang sudah diberitahu anak saya Tengku Putera Haikal akan menjadi CEO di company H' mega Holding. Disebabkan dia saja anak yang saya ada jadi dia lah waris seterusnya." Tepukan mula memenuhi ruangan dewan.

Shaz hanya fokus dengan makanannya saja. Dia tidak kesah dengan apa yang terjadi sekarang.

"Comot" Sham mengesat nasi yang terlekat di tepi bibir adiknya. Gadis tu hanya tersengih saja.

"Twima kwasih" Sham bagai mahu hempuk saja adiknya itu.

"Telan dulu lah adik oi."Shaz menganguk dan kembali makan.

PUTERA HAIKAL [C]Where stories live. Discover now