"SAYANG!"panggil Putera. Shaz menghela nafas perlahan.
"Apa lagi abang?"Dipandang datar wajah suaminya. Jejaka tu menunjuk tali lehernya.
"Pakai lah sendiri"Menajam mata jejaka tu memandang si isteri. Didekati ke arah Shaz dan pinggang tu ditarik rapat.
"Just do it baby."dingin suara Putera. Shaz menjulingkan matanya dan memegang tali leher tersebut.Dada tegap suaminya dikemaskan olehnya.
"Hensem rupanya suami aku ni. Ingatkan hauk"katanya perlahan. Putera menunduk sedikit.
"I hear that babygirl."Bisiknya dan dicium pipi gebu tu sekilas. Jari telunjuknya ditunjuk di pipi kanannya.
"Kiss cepat."Shaz mengucup pipi suaminya dan jejaka tu tersenyum manis. Diusap rambut isterinya.
"Macam tu lah ikut cakap abang."Digengam jari jemari Shaz dan dibawa keluar dari bilik tersebut.
"Sayang tak masuk offices harini?"Soalnya dan dibalas gelengan oleh si isteri.
"Tengah hari nanti Shaz pergi company abang. Kerja elok elok. Jangan stress stress nanti kesihatan terjejas."pesan Shaz sambil mengemaskan blazer Putera.
"Sayang juga kau dekat aku ya. Ingat kalau ada orang tak kenal jangan buka pintu. Kalau ada sesuatu yang mencurigakan telefon aku."Putera memberikan tangannya agar Shaz menyalami. Ditundukkan mencium kedua pipi isterinya sebelum melangkah keluar dari rumah.
"Byee take care husband love you"Putera mengemam bibirnya.
"Love you too sweetheart"Dia memboloskan diri nya ke dalam kereta.
QAIREEN melangkah masuk ke dalam offices Putera dengan lengang lenggok nya.
"Hyee you. You tak rindukan i ke?"Putera mengangkat muka dan ditayangkan wajah menyampah.
"Kau nak apa lagi Reen? Sudah sudahlah kejar aku. Aku dah kahwin. Kita dua SEPUPU Qaireen!"Suara Putera hampir meninggi.
"Kenapa kalau kita sepupu? Lagipun boleh je kan kita kahwin. You ceraikan lah betina tu dan kahwin dengan i. Apa you nak i boleh bagi lahh."Dihentak kakinya. Putera mengeluh perlahan dan disandarkan badannya di kerusi kerja.
"Aku takkan sesekali ceraikan Shazira. Dia bidadari aku. Kau cari lah orang lain Qaireen. Ramai lagi lelaki dekat dunia ni. Jangan jadi perosak rumah tangga orang. Hati aku takkan berpaling dari Shaz."Tegas suara Putera bahawa dia tidak main main.
"I tak kiraa. I akan rampas you dari perempuan tu. You jangan ingat i tak berani. Dari kecil you hanya milik i sorang!"Putera menghentak meja dengan kuat sehingga Qaireen terhinjut bahu.
"Jangan kau berani sentuh dia lah betina. Even kau sepupu aku sekalipun kalau kau sentuh isteri aku memang aku kerjakan kau cukup cukup. BLAH!"Halau Putera dengan nafas turun naik kerana amarah. Qaireen menghentak kakinya dan dicapai bag sandang nya sebelum melangkah keluar dari offices Putera.
SHAZ tersenyum ke arah staff suaminya. Bilik jejaka tu dituju. Dikuak perlahan pintu tersebut.
"Assalamualaikum abang"Mata Putera yang sedari tadi terpejam segera terbuka apabila mendengar suara yang tidak asing baginya.
"Walaikumusalam bidadari abang. Sekarang lunch ke?"Dilihat jam ditangan sudah menunjukkan pukul 11.
"Yer dah lunch. Jom abang"Ajak Shaz. Putera melangkah mendekati. Jari jemari tu digengam terlebih dahulu sebelum melangkah keluar dari bilik nya.
YOU ARE READING
PUTERA HAIKAL [C]
RomanceJatuh hati dengan senior? memang tu lah yang terjadi. Hanya mampu lihat dari jauh saja. tapi siapa sangka suatu hari senior yang dia sukai mendapat nombor nya dari seseorang. Semakin lama semakin rapat tapi ada sesuatu yang disembunyikan oleh senior...