BAB 13

3.5K 207 1
                                    

"Kal. Aku dapat tahu Shaz couple dengan budak kelas hayyan. Naim."Tegak terus badan putera mendengar kata kata Amirul.

Tanpa banyak bicara dia keluar dari kelas tersebut untuk ke kelas hayyan yang tidak jauh dari kelasnya nya .

"Naim mana naim?" Jejaka yang dikenali sebagai naim segera bangun dari duduknya.

"Aku. kenapa?"Putera mencengkam koler baju Naim dan ditarik agar dekat dengannya.

"Aku nak kau putus dengan Shazira. Dia milik aku. Kalau kau ingkar arahan aku, kau nampak penumbuk ni?"Naim melihat kepalan penumbuk Putera yang dipenuhi urat urat nya.

"N..nampak"Tergagap gagap dia mahu menjawab.

"Kalau kau taknak benda ni hinggap dekat muka putih melepak kau ni baik kau putus dengan dia faham?"Naim menganguk laju.

"Bagus"dilepaskan koler baju jejaka tu dan melangkah keluar dari kelas tu. Pelajar mula berkerumun di meja Naim untuk bertanyakan kenapa putera bertindak seperti tadi.

"Shaz rehat jom."ditoleh ke arah dua sahabatnya.

"Korang pergilah. Aku nak beli air ja dekat koperasi."Ditutup novelnya dan bangun untuk turun ke bawah.

Diendahkan saja geng putera disitu. Nak dikatakan setiap kali menengah bawah rehat pasti kelima jejaka tu berkumpul di tangga.

"Nampak mempersona shaz pakai blazer."menajam mata putera ke arah Aniq. Jejaka tu tersengih.

"Sayang" serentak kelima jejaka tu menoleh ke arah Naim dan Shaz.

Gadis tu menjongket keningnya menandakan apa.

"Kita putus. Satu sekolah dah heboh tentang kita."Shaz menganguk tanpa riak. Botol air ditangannya dilambung lambung.

"Ikut suka kau lah. Aku tak kesah pun."Naim mengukirkan senyuman nipisnya dan melangkah pergi dari situ.

"Shaz!"Baru saja hendak melangkah ada yang memanggil. Ditoleh ke arah puteri yang melambaikan tangan nya. Shaz hanya membalas.

Wajah putera dipandang sekilas sebelum melangkah menaiki tangga.

"Shazira Naufa."Terhenti langkah gadis tu dan ditoleh ke belakang melihat putera yang memandang nya.

"Kau ingkar arahan aku kan? Aku dah larang jangan ada hubungan dengan sesiapa pun."Putera melangkah menaiki tangga dan didekati gadis tu sehingga Shaz terkepung di dinding. Kedua lengan sasa Putera berada di kiri dan kanannya.

"Kau siapa nak atur hidup aku? Dengan siapa pun aku nak ada hubungan tu bukan hak kau."Terukir senyuman sinis dibibir Putera. Kepala jejaka tu menyenget ke tepi.

"Ada aku kisah?"balasnya dan Didekatkan ke arah wajah tu.

"Disebabkan kau ingkar arahan aku. Kau kena denda."Shaz berkerut dahi.

"Pehal pulak. Kau tak ada hak nak masuk cam- eish jauhlah" mahu menjerit dia apabila putera semakin dekatkan wajahnya.

"Can i kiss you honey?"hembusan nafas dapat dirasai antara satu sama lain. Putera mengikis jarak di antara mereka.

Kringgg...

Shaz menghela nafas lega manakala putera mengetap bibirnya dan dihentak kedua tangan di dinding.

"Kau selamat harini shazira."Jejaka tu melangkah turun dari tangga dan berlalu pergi dengan kawan kawannya.

Ryan menarik bag Shaz. Hampir saja gadis tu mahu terlentang. Ditoleh ke arah jejaka tersebut.

"Abang kau suruh aku tarik bag kau."Shaz memandang ke arah abangnya yang tersengih.

"Dah tak payah nak marah. Jom balik jom"Shamir menarik bag adiknya.

"Eish abang!"bengang dia. Ryan yang melihat tergelak kecil.

PUTERA HAIKAL [C]Where stories live. Discover now