"sayang" kepala diangkat memandang wajah jejaka tu. Bibir diketap kuat.
"Maaf boss saya dah cuba halang tapi dia yang nak masuk jugak"Shaz mengangkat tangan ke arah PA nya dan disuruh gadis tu keluar.
"what do you want Putera Haikal?"Soal Shaz datar. Putera mengekalkan riak kosongnya.
"Easy. Just you babygirl. Like I said, as far as you run I'll chase."diukir senyuman sinisnya.
"Aku tak ada masa nak bertengkar dengan kau. Dengan cara hormat nya sila berambus sebelum aku panggil pengawal"tegas suara Shaz menandakan dia tidak main main.
"Don't be too assertive, dear. Did you forget? One Malaysian knows me, so it's easy to find you"Didekati meja kerja gadis tu dan berpeluk tubuh.
"Jadi apa masalah dengan aku? Even satu Malaysia kenal kau pun kau ingat aku kesah? Berambus lah putera. Kau datang nak apa? Nak culik aku lepastu buat aku hamba kau?"Gadis tu bangun dari duduknya. Putera berjalan ke tepi dan berhenti di depan Shaz.
"Aku buat macam tu sebab aku nak paksa kau jadi isteri aku. Aku dah cakap aku akan guna cara kasar untuk dapatkan kau. Tak mungkin sekarang aku tak boleh buat benda tu dekat sini kan sayang?"Putera smirk ke arah gadis dihadapannya ni.
"How dare you Putera Haikal. Still not enough what have you done? Di bangku sekolah kau tipu aku dan sekarang kau buat aku hamba kau? Murah sangat ke perempuan dekat mata kau Putera Haikal?"Dikepal erat penumbuk nya.
"Yes murah sangat tapi kau lain dari yang lain. Selama ni aku buat kerja tak pernah kantoi tapi tulah tak sangka perempuan polos macam kau ni cepat sangat dapat tangkap apa yang aku buat."balasnya selamba.
"Berambus."Arah Shaz dengan gigi diketap rapat.
"BERAMBUS LAH! AKU MUAK TENGOK MUKA KAU!"Jerkah Shaz. Putera hanya tersenyum sinis.
"Mungkin sekarang kau muak tapi muka ni yang akan buat kau tergila gila suatu hari nanti. Just wait and see dear."Putera mengatur langkah keluar dari bilik tersebut.
Shaz terduduk di kerusi kerjanya. Dihela nafas perlahan.
IZZATI tersedak mendengar apa yang diceritakan oleh sahabatnya. Syafikah mengusap belakang izz perlahan.
"Nak kata putera gila talak tak kahwin lagi. Rasanya dia obses dengan kau lah Shaz."Tutur Syafikah.
"Masih tak cukup ke apa dia buat dekat bangku sekolah dulu? Dan sekarang dia nak kutip aku balik? Memang lah aku yang mintak putus tapi dia menipu."Dihirup air nya.
"Ya kitorang tahu tapi ni dah macam kes polis. Taknak report?"Shaz tergelak kecil mendengar kata kata Izz.
"Dia tu semua orang kenal. Anak orang kaya jugak. Tak mungkin orang macam Putera tu kena tangkap."balasnya.
YOU ARE READING
PUTERA HAIKAL [C]
RomanceJatuh hati dengan senior? memang tu lah yang terjadi. Hanya mampu lihat dari jauh saja. tapi siapa sangka suatu hari senior yang dia sukai mendapat nombor nya dari seseorang. Semakin lama semakin rapat tapi ada sesuatu yang disembunyikan oleh senior...