Shaz menghentak meja kerjanya kerana serabut. Kertas bertaburan sana sini. Perut yang lapar diabaikan saja kerana tidak sempat mahu lunch.
Dia ingatkan jadi CEO senang saja tapi haukk. Serabut kepalanya bergini. Tangan kanan naik memicit dahi.
Putera Haikal
-datang syarikat aku sekarang kalau kau taknak kawan kawan aku heret kau.Nafas dihela perlahan. Apa lelaki ni nak lagi?. Mesej tu diabaikan saja. Tiba tiba pintu bilik nya dibuka.
"Mohon ikut kami shazira"Shaz mengetap bibir nya. Putera memang cabar kesabaran nya. Mahu tidak mahu dia bangun juga.
"Tak payah sentuh lah aku siku kang"bengang Shaz bila mereka mahu memegang. Masing masing mencantum kan tangan minta maaf.
MASUK saja ke dalam bilik jejaka tu. Putera segera bangun dari duduknya.
"decision?" Soalan pertama yang keluar ialah keputusan gadis tu. Shaz mengeluh perlahan.
"Why me? Bukan selama ni ramai perempuan yang kau nak?"Putera menghentak meja nya dengan kuat sehingga mereka terhinjut bahu.
"Bukan tu yang aku nak dengar Shazira"dingin saja suaranya. Dia mahukan keputusan gadis tu.
"Hm"Shaf diam memikir. Nak ke taknak? Tapi kalau taknak apa lelaki tu nak buat?. Dihela nafas perlahan dan digeleng.
Mata hitam putera tajam memandang gadis bertudung tu. Disuruh kawannya untuk keluar. Dia mengatur langkah ke arah Shaz.
"Kau tak ada jawapan atau kau taknak?"Soalnya. Shaz diam menunduk.
"Tak ada jawapan." Jari telunjuk Putera menolak dagu tu ke atas agar memandang dirinya.
"You will know what will happen" tajam saja mata tu memandang nya. Dipusingkan badan gadis tu lalu dihentak lehernya.
Diukir senyuman sinisnya. Diusap wajah tu perlahan. Dia dapat apa dia nak. Tubuh kecil tu didukung keluar dari bilik tersebut.
Perlahan lahan diletakkan tubuh Shaz ke atas katil miliknya. Tangan nya membuka tudung bawal tu. Bibirnya mengukir senyuman melihat rambut cantik tu. Dirungkaikan ikatan nya.
"Cantik"Pujinya sambil mengusap kepala Shafika. Gadis ni hanya milik nya saja.
PERLAHAN lahan mata dicelikkan memandang siling putih dan bangun dari baringannya. Dia berkerut dahi tatkala kepalanya ringan saja. Tangan naik memegang kepala yang tidak ditutup dengan tudung.
Pintu yang dibuka membuatkan dia menoleh. Bertambah terkejut apabila putera yang melangkah masuk. Dicapai comforter dan diselimutkan tubuh nya dengan kepalanya.
"Aku dah tengok rambut kau Shazira."ditundukkan sedikit badannya. Senyuman sinis tidak lekang di bibir.
"Apa kau nak dari aku? Bagi balik tudung aku lah."Putera meletakkan jari telunjuk nya di bibir sexy shaz agar gadis tu diam.
"Kau cantik kalau tak pakai tudung."Setelah tu dia melangkah keluar dari bilik itu semula. Air mata shaz mengalir ke pipi nya.
Aurat nya sudah dilihat oleh putera. Keluarga nya sudah mendidik dia dari kecil untuk bertudung.
PUTERA melangkah masuk ke dalam bilik tu semula dengan membawa pakaian gadis ini.
Shaz yang tidak sangka jejaka tu mahu masuk ke dalam bilik, cepat cepat mahu mengambil comforter menutupi kepalanya tapi pantas putera menghalangnya.
"Jangan tutup rambut cantik kau sayang. Aku sukaa."diusap perlahan kepala Shaz. Gadis tu menepis kasar.
"Jangan sentuh aku lah." Putera mencengkam kedua pipi tu sehingga mulut gadis tu memuncung.
"Don't be rude to me baby. Aku taknak berkasar dengan kau. Faham?. Ikut cakap aku kalau taknak kena lebih teruk."katanya sebelum melangkah pergi.
YOU ARE READING
PUTERA HAIKAL [C]
RomanceJatuh hati dengan senior? memang tu lah yang terjadi. Hanya mampu lihat dari jauh saja. tapi siapa sangka suatu hari senior yang dia sukai mendapat nombor nya dari seseorang. Semakin lama semakin rapat tapi ada sesuatu yang disembunyikan oleh senior...