"weih kau nak tau tak putera haikal ambil nombor aku dekat Aleeya kelas sinar."Shaz bercerita dengan teruja kepada Azliana.
"Tapi asal tertiba? Dia minat kau ke?"Shaz mengangkat bahu tanda tidak tahu tapi entah kenapa dalam hatinya berada gembira.
"Tu diaa"Azliana menunjuk ke arah jejaka tu. Shaz menoleh ke arah nya dan tanpa sedar bibirnya mengukir senyuman.
"Kau suka dia ke Shaz?"dipandang wajah kawannya. Nafas dihela perlahan.
"Ha ah aku suka dia tapi dia ada gf takkan aku nak confess mesti kena reject"Azliana menganguk perlahan.
"Betul jugak tu. Move on jelah weih. Aku tau sakit tapi cuba."Shaz menganguk lemah. Dia tidak mahu menjadi orang ketiga.
BAG diletakkan di tepi katil. Badan direbahkan. Ditatap siling putih tu sebelum hanyut ke dalam mimpi.
"Adik bangun mandi lepastu makan."Shaz akur dengan arahan bonda nya.
"Adik macam mana sekolah okeyh ka? Nampak macam badmood."Soal Ayahda Shakir. Shaz menganguk.
"Okeyh ja ayahda. Kawan kawan pun baik."Ayahda Shakir menganguk faham.
"Abang mana? Tak nampak pula dia harini."Shaz mengangkat bahu tanda tidak tahu.
"Keluar jumpa kawan agaknya."Dibuka tiktok dan discroll saja. Setelah puas scroll tiktok, shaz bangun untuk ke dapur. Tetiba tekaknya rasa haus pula.
Dicari gambar yang tersenyum setelah tu di post di status whatsapp. Tidak beberapa minit satu notification masuk ke dalam telefonnya.
Putera Haikal.
-gigi jongang ke?Me
Mana ada jongang pun. Okeyh jaa-Diketap giginya. Terasa dengan balasan komen putera sebentar tadi. Dia bukannya jongang cuma bibirnya agak terangkat sedikit.
"Takkan lah tu pun kau nak terasa shaz mungkinn dia tak tahu" Dia hanya fikir positif saja.
"Adik nanti kalau ada permohonan jadi pengawas sekolah adik ambil tau."Shaz menganguk saja mendengar permintaan bonda nya.
"Abang tu cikgu suruh jadi pengawas taknak."bebel bonda Nara. Shaz hanya tergelak kecil sahaja. Abangnya tu lebih suka menjadi budak sekolah biasa. Ketinggian dan badan yang tegap abangnya tu agak sesuai menjadi pengawas tapi apakan daya tuan empunya badan tidak mahu.
YOU ARE READING
PUTERA HAIKAL [C]
RomanceJatuh hati dengan senior? memang tu lah yang terjadi. Hanya mampu lihat dari jauh saja. tapi siapa sangka suatu hari senior yang dia sukai mendapat nombor nya dari seseorang. Semakin lama semakin rapat tapi ada sesuatu yang disembunyikan oleh senior...