Hoofdstuk 5

43 2 0
                                    

"Frank, nee niet doen" fluisterde Eva bang.
"Frank, denk na dit wil je niet" zei Wolfs.
"Oh nee en hoe weet jij dat?!" schreeuwde Frank boos.
"Jij hield toch van Eva?" vroeg Wolfs, terwijl hij probeerde zijn walging te verbergen.
"Hield?!, jij weet potverdomme niet wat je zegt!"
"Ik hou nog steeds van haar, maar ik liep gevaar en moest me daarom laten doodverklaren en heb vervolgens al die tijd moeten leven met een kwellend geweten omdat Eva dacht dat ik dood was.
Het viel Eva meteen op, dat Frank haar geen Eefje noemde, zoals hij gebruikelijk wel altijd deed.
Maar voordat ze daar verder over na kon denken, kwam Wolfs ertussen.
"Frank ik denk dat je...." begon Wolfs.
"Ja wat?!? wil je soms zeggen, dat het mijn schuld is, omdat ik die kogel heb opgevangen en mezelf daarna heb laten dood verklaren?!
"Je hebt geen idee wat ik heb moeten doorstaan, maar voor jou kwam mijn dood natuurlijk wel goed uit he, want jij was natuurlijk blij dat voor jou de weg vrij was" zei Frank boos.
Nu werd Eva woest en zonder over de gevolgen na te denken wurmde ze zich uit Frank's greep en trok het pistool uit zijn handen om het vervolgens op hem te richten.

Nu werd Eva woest en zonder over de gevolgen na te denken wurmde ze zich uit Frank's greep en trok het pistool uit zijn handen om het vervolgens op hem te richten

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

"Vuile schoft hoe durf je??!!" riep ze woest.
"Jij hebt mijn leven verpest, door me te laten denken dat je dood was en nou ga je ook nog doen, alsof jij hier het slachtoffer bent, weet je wel niet hoeveel verdriet ik om je heb gehad??"
Frank stond nu als aan de grond genageld en kon even geen zinnig woord meer uitbrengen.
"Eef doe niks waar je spijt van krijgt" zei Wolfs rustig.
"Dat bepaal ik zelf wel!" zei Eva razend, terwijl ze het pistool wat meer op Frank richtte.
"Eef ik begrijp hoe verraden je je nu voelt, maar wil je nou echt alles op het spel zetten, om hem te laten boeten?" zei hij waarna hij haar indringend aankeek.
"Hij heeft mij ook verraden hè." zei Wolfs iets botter dan de bedoeling was.
Eva's blik bleef strak op Frank gericht, die nog steeds bewegingloos bleef staan
"Hij heeft zoveel ellende aangericht!" zei ze half huilend.
"Ja dat klopt en hij moet ook gestraft worden, maar die taak is aan de rijksrecherche, zij moeten hem vervolgen want als jij voor eigen rechter gaat spelen, verlies je niet alleen je baan en mij als werkpartner, maar dan kom je ook nog in de gevangenis en is het je dat allemaal waard?"
Deze woorden brachten Eva weer bij zinnen en ze gaf het pistool aan Wolfs, die het in een zakje stopte als bewijsmateriaal.
"Ok jullie zijn aangehouden wegens verboden wapenbezit en het plannen en uitvoeren, van diverse misdaden en jullie hebben recht op een advocaat" zei Eva gebarend naar Frank en hun hoofdverdachte.
Wolfs zuchtte, nou had Eva nog niet geluisterd en de rijksrecherche ingelicht, maar hij kon nu niet anders meer doen dan hierin meegaan.
Frank maakte een hoofdgebaar naar de man die zich vervolgens omdraaide waarop Eva hem boeide en Wolfs hetzelfde bij Frank deed.
Vervolgens riepen ze via de portofoon 2 collega's op, die al snel arriveerden, om Frank en de man naar het bureau te brengen, waarna Eva en Wolfs ook konden vertrekken en terugreden naar het bureau.

Story of my life - A FM storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu