Hoofdstuk 6

53 2 0
                                    

Even later kwamen ze weer op het bureau en werd Eva gelijk op het matje geroepen door Mechels en kort daarna zat ze tegenover haar aan het bureau

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Even later kwamen ze weer op het bureau en werd Eva gelijk op het matje geroepen door Mechels en kort daarna zat ze tegenover haar aan het bureau.
Eva deed haar verhaal en vertelde zo gedetailleerd mogelijk wat zich op de Maasboulevard had afgespeeld en toen ze klaar was met haar verhaal, keek Mechels haar fronsend aan.
"Zo dus even kijken of ik dit goed begrijp, die 2 mannen die jullie hebben opgepakt, daarvan is Dhr De Ponti?" vroeg Mechels met opgetrokken wenkbrauwen.
"Ja dat klopt en..." begon Eva, maar voor ze verder kon gaan kapte Mechels haar resoluut af.
"Maar Eva, dan weet je toch dat jij hem nooit had mogen oppakken, want jij mag deze zaak dus helemaal niet doen." zei Mechels, terwijl ze Eva streng en doordringend aankeek.
"Je had mij moeten bellen en dan had ik een A.T gestuurd en de zaak overgedragen aan de rijksrecherche, want zover ik weet is Dhr De Ponti hun verantwoordelijkheid.
"Ja dat weet ik, maar hij heeft me bedreigd met een pistool!" riep Eva verontwaardigd.
"Ja omdat jij en meneer Wolfs hebben de zaak volledig uit de hand laten lopen." zei Mechels streng
"Ik had jullie gestuurd voor een observatie, maar jij vond het nodig om stennis te gaan trappen, waarmee je niet alleen je eigen veiligheid maar ook die van je partner op het spel zette en alsof dat niet erg genoeg was heb je ook nog de verdachte bedreigd met zijn eigen pistool, leg mij maar eens uit hoe je dat goed zou willen praten, want ik denk dat de rijksrecherche dit zeer hoog zal opnemen zei Mechels boos.
"Ja klopt, het was mijn fout want Wolfs vond ook dat we moesten afwachten op wat Frank ging doen en daarover kregen we ruzie" gaf Eva schoorvoetend toe. 
"Juist ja, Eva ik kan in deze zaak niet op je objectiviteit rekenen, want je bent te betrokken bij Dhr De Ponti en daarom zeg ik je, bij deze nogmaals, dat ik je van de zaak afhaal, voor er nog meer ellende van komt en de rijksrecherche hier lucht van krijgt." zei Mechels boos.
"En Wolfs dan???!!" riep Eva boos. "Hij is ook betrokken bij Frank hoor, want Frank en hij kennen elkaar heel goed aangezien Wolfs in Frank's pension verblijft en Frank daar ook bij betrokken was, alleen is alles nu veranderd omdat Frank ineens niet dood blijkt te zijn, maar een crimineel is, met de ziekelijke gedachte dat Wolfs en ik een relatie hebben.
"En klopt dat dan wat Dhr De Ponti denkt?" vroeg Mechels terwijl ze Eva weer doordringend aankeek.
"Want als dat zo is, dan zal ik zwaardere maatregelen moeten nemen en zal ik jullie voorlopig uit elkaar moeten halen" verduidelijkte Mechels zichzelf.
Eva's gedachtes sloegen op hol, wat een dag was dit geweest, eerst was gebleken dat Frank niet alleen nog leefde, maar ook nog een crimineel was die dacht dat zij wat had met Wolfs en nu stond haar carrière ook nog op het spel door dit alles.
In haar hoofd sloeg de onzekerheid toe, ze wist dat Frank gelijk had, betreffende haar gevoelens voor Wolfs, want hij was ook meer voor haar dan alleen een goede partner, maar dat had ze tot nu toe angstvallig verborgen weten te houden.
Al vanaf de eerste dag dat ze hem zag, was ze smoorverliefd op hem geweest en gebleven en ze wist ook dat hij die gevoelens deelde aangezien hij deze ook min of meer bevestigd had, met een one night stand in de tijd dat Frank in een safe House zat, vanwege zijn getuigenis tegen de witwassers die hem destijds chanteerden, wat uiteindelijk ook geleid had tot zijn vermeende dood, waarvan ze altijd had gedacht dat het een afrekening was, maar dit nu helemaal anders bleek te liggen.
"Eva krijg ik nog antwoord op mijn vraag?"
Mechels vraag deed haar opschrikken uit haar gedachten en Eva zuchtte diep, wat moest ze hier nou voor antwoord op geven?

Story of my life - A FM storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu