Pov Wolfs:
Eva had de rest van de dag vrij genomen en was vertrokken, zonder nog maar iets tegen Wolfs te zeggen.
Wolfs had nog geprobeerd om Mechels op andere gedachtes te brengen, maar ze was onverbiddelijk geweest.
Er zat niks anders op, hij zou die nieuwe collega bij recherche inwerken en Eva zou voorlopig met Romeo een team vormen.
Na het einde van een lange en zware werkdag, reed Wolfs eindelijk naar huis.
Onderweg spookte er 10.000 gedachtes door zijn hoofd.
Zou Eva thuis zijn en met hem willen praten?
Hij had zoveel vragen maar wilde haar ook niet forceren om met hem te praten, het was allemaal al moeilijk genoeg.
Ook hij was volledig in de war door alles wat er die dag gebeurd was en het bleef zich maar als een film in zijn hoofd afspelen.
Huilende Eva, Eva die hem afwees, hij vond het verschrikkelijk wat er nu gaande was.
Al vanaf dag 1 dat ze samen een team vormden, was het hem duidelijk geweest dat hij smoorverliefd was op Eva en zij ook op hem.
Maar nooit hadden ze hier volledig aan toe durven te geven, want Eva was toen nog met Frank en ze wilden beide ook niet hun baan op het spel zetten.
Zelfs na hun one night stand, die Eva een vergissing had genoemd en de zogenaamde dood van Frank, had hij nog steeds niks gezegd, want hij was te bang voor de gevolgen.
En nu was er gebeurt, waar hij altijd zo bang voor was geweest, hij was zijn beste partner en maatje kwijtgeraakt.
Wolfs besefte dat hij beter de auto aan de kant kon zetten, om even een stukje te gaan lopen en zijn hoofd leeg te maken, want als hij verder zou rijden, dan zouden er misschien ongelukken gebeuren.
Hij was aangekomen bij de Sint-Pietersberg en stapte uit.
Hij liep het wandelpad dat naar Fort Sint Pieter leidde op en besloot om richting het uitzichtpunt te lopen.
Dat was de plek waar Eva en hij het liefste kwamen en het leek hem de perfecte plek om even na te kunnen denken.Onderweg probeerde hij zijn hoofd leeg te maken en toen hij bij het uitzichtpunt aankwam liep hij naar het eerste beste bankje en ging zitten.
Hij voelde zich wanhopig en besefte tegelijkertijd ook, dat Eva hetzelfde moest voelen, want anders had ze natuurlijk nooit zo heftig gereageerd.
Weer gingen zijn gedachten terug naar de avond van de one night stand.
De dag erna werd hij wakker als de meest gelukkige man op aarde, omdat Eva eindelijk zijn gevoelens had beantwoord, maar het gelukkige gevoel was helaas maar van korte duur, want Eva was meteen heel duidelijk geweest.
Het had allemaal nooit mogen gebeuren, het was een ontlading geweest, een opwelling, dat was wat ze gezegd had.
Daarna had hij het losgelaten, ondanks dat hij zeker wist dat er meer speelde bij Eva.
Natuurlijk had hij het wel gehoopt, want hij hield zielsveel van haar, maar dan moest hij zichzelf altijd weer streng toespreken.
Eva was toen nog met Frank en het kon niet.
Frank had alles natuurlijk meteen doorgehad, maar tot grote verbazing en frustratie van Wolfs, had hij er nooit een probleem van gemaakt.
Hij wist nog goed, dat hij Frank bijna had gesmeekt om boos te worden en dat hij daar later met Eva nog ruzie over had gehad.
Maar Frank vond het allemaal geen drama en had zelfs gezegd dat hij het hun zou vergeven.
En nu leek het erop dat het allemaal maar een groot toneelstuk was geweest, omdat Frank toen waarschijnlijk al het plan in zijn hoofd had gehad, om zijn eigen dood in scène te zetten op zijn eigen bruiloft.
De gedachte alleen al maakte Wolfs weer boos, want hij snapte gewoon niet dat Frank het zover had laten komen en dan nog die hele nasleep met dat geld, het had Eva en hem een hoop kopzorgen opgeleverd en uiteindelijk zelfs bijna hun baan gekost, terwijl Frank gewoon al die tijd nog in leven was.
Wolfs ging voorover zitten, met zijn hoofd in zijn handen en zuchtte diep.
Hij wist zich geen raad meer met deze situatie.
Opeens hoorde hij de snelle voetstappen van een hardloper die in zijn richting kwam rennen.
Hij keek somber op maar besloot uit beleefdheid te groeten.
En toen kon hij zijn ogen niet geloven, want voor hem stond de enige persoon bij wie hij nu eigenlijk het liefste wilde zijn.
Voor hem stond Eva.Ahhh het is gewoon meant to be ❤️🥰
Benieuwd naar het vervolg?
Volg mij om op de hoogte te blijven
En liken en reageren is lief 😊
JE LEEST
Story of my life - A FM story
FanfictionFloris Wolfs en Eva van dongen werken samen bij de politie in Maastricht ze kennen elkaar al 5 jaar. beide hebben ze hun eigen leven. Floris heeft een dochter en is gescheiden en leeft een nogal rustig leven en Eva was altijd met Frank maar daar kwa...