𝒸𝒽𝒶𝓅𝓉𝑒𝓇 2

140 14 1
                                    

Aariz yang baru tiba dikampung opahnya telah membuat keputusan untuk membeli kuih apam yang menjadi kegemaran neneknya. Sedang dia mahu melintas tiba-tiba dia dilanggar oleh kereta honda civic berwarna putih.

'aduh apahal lah kereta ni time aku nak lintas lah, dia nak jalan' getus Aaariz. eh eh kau ni Aariz memang lah ada kereta jalan tu kan jalan raya ish ish.

selepas kereta itu parking di tepi, owner kereta pon keluar dengan gelabahnya. 'perempuan rupanya yang bawak heh' atas bawah sahaja Aariz melihat wanita itu tetapi pandangan yang diberikan sangat sinis dan tajam.

"Encik, encik okay? saya minta maaf saya tak perasan encik nak melintas" kata wanita tersebut.

heh tak perasan konon, ni tak boleh jadi ni habis kuih apam opah aku terabur ."Woi kau buta ke apa ha? kau reti bawak kereta ke tak? kau tak ambil lesen ke sebelum memandu? ke kau bawah umur ha?" ujarnya

Namun wanita itu tidak mengalah dan terus memerlinya. Kalau diikutkan hati dia mahu bertekak lagi dengan wanita itu tapi mengenangkan hari sudah mahu senja lebih baik dia hentikan.

------------------------------

kehadiran Aariz Zayn disambut oleh opah tersayang. Dia memang sayang benar dengan opahnya itu, mana tidaknya dia tinggal bersama opahnya sejak berumur 3 tahun sehingga 17 tahun kerana ibu dan bapanya perlu berurusan di luar negara dan terlalu sibuk . tetapi dia terpaksa tinggalkan opahnya kerana harus bekerja di bandar.

"rindunya opah dengan cucu opah yang sorang ni, mana adik-adik kamu? tak balik juga ke?" tanya opah.

"taklah opah, Aariz balik sorang je. Armanda busy dengan assigment dia, Megat pulak ada kelas tambahan maklumla budak spm opah" ujar Aariz

"ouh tak apalah kalau macamtu. ni kamu dah makan ke belum?" "opah ada masak lauk kegemaran kamu ni"

"yeay betul ke opah arghhh tak sabarnya nak makan, ni opah Aariz ada beli kuih apam favourite opah" perangai dinginnya memang tak dapat disorok kalau bersama dengan opahnya itu

------------------------------

"ha? pergi kl? nak buat apa?" terkejut Syira apabila ibunya kata mahu ke kl hujung minggu ni. Bukan apa dia terlalu malas untuk keluar dan berjalan jauh lagi-lagi kl. Sudahla seminggu ini dia bertungkus-lumus untuk menyiapkan assigmentnya yang bertimbun itu.

"iya kita akan pergi keyel, kawan ayah kamu ada buat kenduri" jawab ibunya dengan tenang.

"ala kalau Syira tak ikut boleh ibu kesayangan Syira yang paling comel ni" amboi kau Syira kalau bab ayat manis memang kau pro.

"no no Syira kena ikut, ibu risau Syira tinggal sorang-sorang, lagipun Syira tak buat apa pon kan weekend ni" bantah ibu.

nampaknya tiada lagi peluang untuk mengelak. Dia akan tetap kalah dengan ibunya.

Cinta tanpa dugaWhere stories live. Discover now