𝒸𝒽𝒶𝓅𝓉𝑒𝓇 21

144 15 1
                                    


Syira mencelikkan matanya beberapa kali. Siling yang berhutan ditatap dengan penuh tanda tanya.

"erm aku kat mana ni" tanya Syira sendiri selepas menyedari dia berada di sebuah bilik yang asing baginya.

"cik, cik dah bangun" ujar seorang gadis sekitar umur 20 an

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"cik, cik dah bangun" ujar seorang gadis sekitar umur 20 an.

"awak siapa? saya kat mana ni" tanya Syira. Sejak bila gadis tu ada disini.

"saya diarahkan untuk menjaga cik sepanjang cik berada disini. Nama saya Kyra. Cik jangan risau sekarang cik berada di Pulau Livest"

"Pulau Livest?" tanya Syira kembali. Tidak pernah dia mendengar nama pulau itu.

"ye cik" balas Kyra lembut

"cik boleh bersiap-siap dahulu. Disini ada semua keperluan yang cik perlukan" sambung Kyra sambil membuka almari yang dipenuhi dengan pakaian. Segala jenis pakaian ada, dalam luar semua ada.

"err okay terima kasih" kata Syira yang sedikit keliru. Dia sedang bermimpi kah? Macam mana dia boleh berada di sini? Apakah yang terjadi kepadanya? Bukan ke dia nak pergi kb? Semua persoalan itu dibiarkan tergantung tak bertali.

"fuyoo cantik gila toilet ni" kata Syira selepas dia memasuki ruangan tandas tersebut.

Selesai mandi, dia hanya mengenakan seluar palazo bersama blouse putih. Semua baju-baju disitu sudah siap digosok. Tinggal pakai sahaja. Senang hidup.

"cik dah siap. Jom saya bawa cik pergi sarapan atau cik nak sarapan disini" kata Kyra yang baru tiba di depan pintu bilik itu.

"ouh ada sarapan siap ke. Saya ingatkan nak masak"

"mestilah ada sarapan. Semuanya kami dah siapkan untuk cik" balas Kyra yang tergelak sikit dengan telatah guest special itu.

"hehe okay jom" kata Syira sambil menggaru keningnya. Lupa pulak dia bukan dirumahnya.

"wah cantiknya tempat ni tapi kenapa tak ramai orang dekat sini?" tanya Syira dengan mulutnya yang tidak habis memuji keindahan pulau ini.

"Pulau ni adalah pulau persendirian. Hanya orang-orang tertentu sahaja boleh masuk ke tempat ini seperti vvip dan orang yang mendapat kebenaran daripada pemilik pulau ini" terang Kyra tenang. Dia sudah tahu pasti banyak persoalan yang bakal ditanya. Memandangkan wanita itu dibawa kesini secara tiba-tiba.

"oooo sapa pemilik pulau ni?" tanya Syira lagi

"ha dah sampai dah" kata Kyra. Soalan tadi dibiarkan sepi.

"woahhh wujud ke tempat macam ni" ucap Syira dengan mata yang terbeliak. Dia menampar beberapa kali pipinya. No this is not dream.

"jom saya tunjukkan tempat duduk cik" ajak Kyra. Comel betul guest specialnya ini.

"terima kasih" kata Syira sebelum duduk

"awak tak makan sekali?" tanya Syira selepas melihat Kyra hanya berdiri di hadapan mejanya

Cinta tanpa dugaWhere stories live. Discover now