𝒸𝒽𝒶𝓅𝓉𝑒𝓇 8

124 17 3
                                    

Hampir 98 % persiapan untuk majlis pernikahan antara Aariz dan Syira sudah siap diselesaikan oleh ibu bapa mereka dan sepanjang itu Aariz dan Syira hanya bertemu sekali sahaja.

hari yang dinanti telah tiba, Aariz bersiap daripada rumahnya sebelum bergerak kerumah pengantin perempuan.

majlis ini diadakan di rumah keluarga belah perempuan kerana tanahnya yang luas serta suasana kampungnya yang nyaman menjadi pilihan kedua-dua keluarga besan itu.

"wuuuu cantiknya kau nok" kata Rita yang merupakan rakan sekampungnya.

"eysh janganlah puji-puji, malu titew"

Rita membuat muka lalu mereka tergelak besar mendengar ujaran itu

"amboi kau sejak nak jadi bini orang ni makin gedik naaa"

"alah kau ni macam tak biasa"

"Syira? dah siap ke belum, mari turun pengantin lelaki dah sampai tu" panggil ibunya dari luar bilik

"iyee ibu, jom beb"

-----------------------------

selepas tamat majlis pernikahan, semua tetamu diminta untuk manjamu selera dikhemah yang disediakan.

"datin terima kasih terima saya sebagai menantu datin" kata Syira kepada mak mentuanya itu.

"ish kenapa panggil datin pulak. panggil mama je tau"balas datin Sofea sambil terseyum manis.

tiba-tiba terasa seperti sesuatu melingkar di pinggangnya. eh ular kee

"hey sweetie sini pon dia" ujar Aariz yang baru tiba dengan senyuman nakalnya. tak selesa Syira dibuatnya.

"amboi sweetnya anak mama ni"

"mestilah ma, bunga depan mata kan"  balas Aariz lalu mengenyitkan matanya kepada Syira.

'eh eh mamat ni kena sampuk ke apa errrr' loya tekak Syira melihat gelagat Aariz yang seperti ulat bulu naik daun itu.

"ha baguslah kalau macamtu, bolehlah mama dapat cucu cepat kan"

tersedak air liur Syira dibuatnya 'cucu?? malam pertama pon belum nok'

"insyallah mama, nanti Aariz tubuhkan team bola sekali untuk mama baru gempak, kan sweetie " kata Aariz

'what the fish dia ingat aku kilang ke'

————————

Malam itu

"haish nak masuk ke taknak eh, aduh kenapa pulak aku taknak ni kan bilik aku" kata Syira seorang diri di hadapan pintu biliknya.

dengan perlahan dia membuka pintu dan menjenguk-jenguk jika ada orang di dalam namun apa yang dilihat kosong. terus sahaja dia masuk ke dalam bilik dan berdiri di depan katil.

"aik mana pulak mamat ni, takkan kena makan dengan kura-kura pulak" ujar Syira sambil memandang kura-kuranya yang dibela di dalam bekas itu.

"I'm here sweetie" tiba-tiba satu suara yang amat dikenali itu menyapa perdengarannya

"kenapa diam je hmm, jap kau cakap apa tadi? kena makan dengan kura-kura? HAHAHA sah merepek, kau ingat kura-kura ketot kau tu mampu ke nak makan aku yang sado ni" kata Aariz lagi dengan riaknya lalu terus baring di atas katil

Syira hanya mendiamkan diri dengan matanya memandang tajam Aariz yang sedang berada di atas katilnya itu.

"asal pandang aku macam tu? kau dah fall in love dengan aku ke HAHAHA"

"eh awak ni perasan betul, sudahlah saya nak tidur" kata Syira dan terus panjat ke katil. Ye nak tak nak dia perlu tidur sekatil dengan Aariz. Tak rela tidur lantai.

"awak jangan nak buat apa-apa eh"

"why not"

Syira tidak berkata malah terus baring. Malas mahu layan

sedang dia ingin mencapai lena tiba-tiba terasa seperti sesuatu memeluknya dari belakang.

eh eh bukan main lagi geli tadi, ni dia pulak nak peluk-peluk"  kata Syira perlahan

"aku peluk sebab takut kau jatuh sweetie"

'eh dia dengar, ha bagus jugak dia dengar tapi peluk sebab takut jatuh? apa kejadah punya alasan ni, dah bertahun aku tidur atas katil ni sorang-sorang tak pernah lagi aku jatuh' Dalam diam dia tersenyum bahagia. Baru sikit dah jatuh ni ish ish .

Lalu kedua-duanya pon lena diulit mimpi.

Cinta tanpa dugaWhere stories live. Discover now