𝒸𝒽𝒶𝓅𝓉𝑒𝓇 3

163 14 1
                                    

Masa yang ditunggu-tunggu oleh Syira telah tiba, eh yeke HAHAHA. Syira dengan malasnya mengangkat beg dan meletakkan di bonet kereta. 

"Syira kamu ni tak semangat aje, happylah sikit kita kan nak pergi keyel bolehlah kamu ood kat sana nanti. Ibu dengar banyak tempat cantik-cantik kat sana" ujar ibu dengan nada excitednya.

"ala Syira bukan budak ood ibu, tu ha ibu budak ood yang sebenar. dari tadi duk selfie je" balas Syira sambil menunjuk ke adiknya yang sedang membuat pelbagai gaya di hadapan kamera. engko dah kenapa dik haish.

"Ayang, Syira, Uwais mari kita pergi sekarang nanti lambat pulak kita sampai" laung ayahnya dari dalam kereta.

------------------------------

"Wah banyaknya dessert omg pablova pon ada argh this is so heaven" ujar Armanda yang merupakan seorang penggemar manisan. walaupun dia gemar makan coklat namun berat badannya tidak naik-naik juga. author pon bingung sebab author spesis macam dia hehe.

"sukalah kau mama tempah cake banyak-banyak ni, aku pon confius ni majlis untuk megat ke untuk kau" kata Aariz Zayn kepada adik kembarnya itu.

hanya muka cemberut sahaja ditunjukkan kepada abangnya itu. sudah serupa itik dengan muncungnya lagi.

"Aariz dengan Armanda mari sini" jerit mamanya dari ruang tamu.

"ye mama" serentak mereka jawab.

Terkejut Aariz dibuatnya apabila memandang wanita yang memakai kebaya biru didepan matanya.Ya di kenal perempuan ni. Begitu juga dengan Syira.

"ha ni anak-anak saya, yang dua orang ni kembar Aariz dan Armanda, yang ni pulak megat paling bongsu" ujar Datin Sofea memperkenalkan anak-anaknya.

"patutlah anak-anaknya cantik dan hensem-hensem belaka rupanya ikut mak dan ayahnya" kata encik Ahmad sambil tersenyum riang.

Mereka semua ketawa tetapi bukan Aariz dan Syira. Aariz memandang Syira dengan pandangan yang sukar ditafsir manakala Syira hanya menunduk kebawah. Rasanya lantai lagi menarik perhatiannya atau dia yang takut untuk memandang Aariz.

------------------------------

"Hai, you Syira right?" Armanda yang entah dari mana muncul tiba-tiba menyapa Syira yang sedang duduk di buaian.

"yeah, awak mesti Armanda kan" balas Syira dengan kekok sambil menyuap aiskrim ke dalam mulutnya.

"haah, btw janganlah awkward sangat, saya rasa macam kita sama umur je" tebak Armanda

"em saya 23 tahun, how about you?" 

"OMG kita samalah arghhhh" amboi suka benor Armanda ni

"really !!!!!" Syira turut excited

yeay dapat kawan baru lah kau Syira. Sepanjang majlis berlangsung, mereka asyik berkepit berdua sahaja seperti belangkas walaupun baru sahaja kenal tadi.

Sebenarnya encik Ahmad bukan sahaja datang untuk menghadiri majlis tetapi untuk membincangkan tentang urusan kerja maka lama lagi lah mereka berada disitu.






Cinta tanpa dugaWhere stories live. Discover now