5. Leirikoulu

1K 27 1
                                    

Maanantaina herään siihen että Lucas tulee avaamaan huoneen oveni ja huuta "ylös sieltä". Jep mahtava päivän aloitus. "Joojoo ihan just." tiuskaisen ja käännän kylkeä.
"Ei ihan just vaan nyt saatana!" Lucas nauraa ja vetää peiton pois päältäni.
"Oikeesti haista vittu Lucas!" huudan vaikka en pysty pidättämään nauruani. Päivän asuksi valikoitui ruskea huppari ja ruskeat wide farkut.

Meikkasin taas kevyesti eli kulmat, ripsari ja huulikiilto

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Meikkasin taas kevyesti eli kulmat, ripsari ja huulikiilto. Pesin vielä hampaani ja sitten lähdin alakertaan. Otin jotain mansikkajugurttia aamupalaksi sillä aamuisin ei yleensä tee mieli syödä ainakaan hirveästi. Otin vielä reppuni ja lähdin taas Oscarin kyydillä kouluun.

Tänään ensimmäisellä ja toisella tunnilla  on valinnaista, joka on rasittavaa koska mulla ja Stellalla on eri valinnaista. Mulla on liikkaa ja Stellalla ja Sagalla kuvista. Mun liikkaporukassa ei ole muita tuttuja kuin pari c-luokkalaista, muutama jätkä mun luokalta ja... Elliot. Niinpä tietysti. Kävelen pukuhuoneeseen ja vaihdan liikkavaatteet päälle

 Kävelen pukuhuoneeseen ja vaihdan liikkavaatteet päälle

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aika basic mutta ei juuri kiinnosta. Se on ärsyttävää että aika monet tytöt ketä tällä on, on täällä vaa jätkien takia eikä niitä edes kiinnosta urheilu. Pukuhuoneessakin ainut puheenaihe kuulostaa olevan ihastukset, ja missä housuissa perse näyttää isoimmalta. He suihkuttavat myös varmaan purkillisen hajuvettä ennen pukkarista poistumista. Tai siltä se ainakin vaikuttaa. Pidän valinnaisliikunnasta aika paljon koska mun liikunnanope on paras ja tuntuu että pojat pelaavat paljon kovemmin kuin tytöt koska mun perus liikuntaryhmässä suurinosa vaan seisoo eikä tee mitään koko tunnin aikana. (En siis yleistä)  Kun kaikki ovat valmiita, kokoonnumme liikkasaliin.
"Noniin mitäs tänään pelattais?" Johannes eli mun liikkaope kysyy.
"Pelataa korista!" kolme poikaa huutavat samaan aikaan.
"No käykö muille koris?" Johannes kysyy katsellen ympärilleen. Lopuksi (yllätys yllätys) kaikki myöntyvät pelaamaan korista. Joukkueeseeni kuuluu minä, pari c-luokan tyttöä, muutama mun rinnakkaisluokan poikaa ja Elliot.
"Tykkääks pelata korista?" Elliot kysyy.
"Öö no siis on se ihan jees." sanon.
"Ent sä?" kysyn.
"Kaikki lajit on jees. Varsinki futis." hän sanoo hymyillen. Nään kuinka muutama tyttö katsoo mua sellasella "ootsä vittu tosissas" ilmeellä ku Elliot puhuu mulle. Sen kuin ovat kateellisia ku en mä siitä edes tykkää eikä se musta.  Loppu tunti meni ihan hyvin ja tein jopa muutaman pisteen. Puin normivaatteet päälleni ja menin etsimään Stellaa ja Sagaa. Meillä oli seuraavaksi historiaa. Historia on kyllä ihan hauskaa koska tunnit ovat aika rentoja. Löydän Stellan ja Sagan istumassa penkillä lähellä luokkaa.
"Moikkuu! Miten meni kuvis?" kysyn ja istun heidän viereen.
"Oli aika perseestä tehtii jotai vitun savimöhkäleitä." Stella nauraa. "Mitäs te teitte?" hän kysyy.
"Pelattii korista. Oli iha jees ja Elliot on kans mun kaa samas valinnaisryhmäs." vastaan.
"Uuuu vai että oikeen samas ryhmäs." Stella sanoo virnistäen.
"Stella älä pliis en tykkää siitä millään tasolla." ainakaan tietääkseni. Historian tunti alkaa ja samalla luokanvalvojani kävelee luokkaan.
"Tosiaan monet ehkä tietävätkin, mutta keskiviikosta perjantaihin kaikki koulun ysiluokat menevät leirikouluun nuorisokeskus metsäkartanoon. Siellä yövytään 2 hengen huoneissa, kasvatetaan luokkahenkeä, uidaan, saunotaan, syödään grilliruokaa, pelataan pelejä, retkeillään, veneillään ja pidetään hauskaa. Bussi lähtee keskiviikkona koululta klo 8:30 ja tulee perjantaina takaisin koululle klo 12:00 ja huonekaverin saa päättää itse. Tänään tulee vielä tarkempi wilma-viesti asiaan liittyen. Voitte nyt jatkaa oppituntia." rehtori kertoo ja poistuu luokasta. Mutta vähänkö siistiä! Oon oottanu ysien leirikoulu siitä asti ku sain kuulla siitä Oscarilta. Tunti oli aika tylsä ja tuntui että se olisi kestänyt ikuisuuden. Vihdoin tunti loppui.
"Sit viel yks tunti ja se on... äikkää." Stella sanoo.
Vihaan äikkää yli kaiken koska en osaa sitä. Saan kokeista aina 6-7 alkavia ja vihaan meidän äikänopettajaa. Sellanen vanha korppu. Onneksi sitä ennen on ruokatunti. Meidän koulussa ruokatunti kestää yleensä 45 minuuttia joten aikaa ainakin on.

Viemme reput äikänluokan eteen ja kävelemme ruokalaan. "Ei vittu. Ruokana on ällöttäviä kalapullia ja perunoita." sanon ja nyrpistän nenääni.
"Eli näkkärilinjalla mennään." Saga naurahtaa. Otamme ruuan (eli näkkileivän ja hieman porkkanaraastetta) ja kävelemme pöytään jossa ei istu ketään. Alamme syömään "ruokaamme" kunnes Elliot tulee tarjottimensa kanssa.
"Lily pitää viel kysyy et kai tuut sinne leirikouluu?" Elliot kysyy.
"Tottakai." naurahdan.
"Nii kaikkihan sinne taitaa tulla." Elliot sanoo hieman nolona. "No näkyillää!" hän huikkaa ja lähtee kavereidensa pöytään.
"Miksköhän se oikee kysy ku kaikkihan sinne aina tulee?" mietin ääneen.
"Etsä tajuu?? Tottakai se haluu puhuu sun kaa." Stella sanoo ja katsoo minua silmät pullollaan.
"Ite en kyllä valittais ollenkaa jos tollanen hyvännäkönen äijä puhuis mulle." Saga virnistää.
"Nojaa en usko et se tykkää musta." sanon ja haukkaan palan näkkäristäni.

Elliotin näkökulma
Voi hitto miks menin kysyy siltä sitä leirikoulu paskaa. Tottakai kaikki sinne menee. Tein vaa itestäni idiootin, mut mun oli pakko päästä juttelee sille. Se on kyl nii nätti. Tuntuu et se on saanut mut tuntemaan jotain ihan uusia tuntemuksia mutta ollaan tunnettu vasta niin vähän aikaa että en uskalla väittää mitää. Tykkääköhän se musta?? Epäilen.

*********
Words: 765
Sori ku tuli taas tällänen lyhyempi osa ja sori kans et tää tuli näi myöhää mut joo toivottavasti tykkäätte :) ens luvusta tulee sit pidempi.
lav juu and enjoy <3

mí amorWhere stories live. Discover now