Olen Blaisen ja Pansyn kanssa oleskelu huoneessa juttelemassa niitä ja näitä. Draco on taas jossain, en tiedä missä. Oon miettinyt, että mihin se aina menee tai onko sillä kaikki hyvin. Se menee aina iltaisin johonkin ja tulee jonkun ajan päästä takaisin. Mitä hän oikein tekee?
Pansyn kanssa menee nykyään hyvin. Se ei ole kuulemma enään ihastunut Dracoon, vaan johonkin muuhun. En tiedä keneen, koska hän ei suostu kertomaan. En ymmärrä, miksi hän ei voisi?
"Mun mielestä se on ihan luuseri." Sanoin.
"Ai kuka? Minäkö? Kuinka sä keh-"
"No ei, vaan se punatukka. Sen ja Brownin suhde ei oo mikään paras. Ne vaan ei oo oikeet toisillensa, ja ne on koko ajan kiinni toisissansa. Oon nähnyt ne käytävillä. Granger ei tykkää, kun se Weasley on Brownin kanssa. Se on ihan naurettavaa." Kerroin, ja Blaise jäi hiljaseksi.
"No mua ei edes kiinnosta nuo saastaiset rohkelikot. Niillä ei oo mitään mahdollisuuksia edetä elämässä. Ne aina vaan leuhkii opiskelu taidoillaan. Varsinkin se kuraverinen." Pansy sanoi.
"Munkin mielestä se Granger leuhkii taidoillaan vähän-"
"Vähän? Ai vähän?" Pansy kirkaisi.
"Niin, ei kai se mitään sille voi, jos se tykkää opiskella. En tiiä. Se viittaa aina joka asiaan mitä kysytään. Se tietää aina vastauksen. Kumminkin sillä on joku kirous tai jotain sen aivoissa, että tietää joka ikisen vastauksen." Sanoin ja kohautin olkiani.
"Hah! Oot kateellinen." Blaise sanoi.
"Hä? En oo. Mistä sä nyt ton repäsit?" Sanoin.
"No kuulostat vaan kateelliselta sen takia, että se osaa." Blaise sanoi.
"No en! Tai en mä tiiä. En mun mielestä." Sanoin ja tuhahdin. Jotain poikia tuli oleskelu huoneeseen räkättäen naurusta. Siinä on se poika, joka suuteli minua ja sen kaveri.
"Hei s-sinä! Etkös sä oo se?" Poika sanoi ja osoitti minua. Hän tuli sohvan selkänojan taakse ja laittoi kyynärpäänsä selkänojan päälle. Minä hymähdin myöntävästi. "Okei. Hyvä.. tai no ei. Ehkä. Kuitenkin sä oot nyt Malfoyn tyttöystävä. Miltä tuntuu?"
"Öö onko sulla ongelma? Ja mikä kuulustelu tää on? Olin iloinen, mutta en oo enään, koska sä tulit tänne. Ole kiva ja häivy, rotta." Sanoin, ja pojan ilme muuttui vihaiseksi.
"Sanoitko mua rotaksi? En tehny mitään pahaa. Tulin vaan tähän ja kysyin mitää oot mieltä Malfoyn kanssa seurustelemisesta?" Hän sanoi.
"Kyllä sanoin. Häivy rotta." Sanoin uudestaan. Miksi tuota edes kiinnostaa mun mielipide? Poika läpsäisi mua poskelle. Se sattui. Laitoin käteni poskelle ja katsoin poikaan, joka näytti voitonriemuiselta. Joten.. löin häntä myös.
"Sullahan tässä se ongelma on." Hän sanoi.
"Miks sä suutelit mua, jos et edes tykkää musta?" Kysyin. Hän hymähti.
"Kaikki tytöt pitää aina testata. Enhän mä nyt muuten löydä tyttöystävää." Hän sanoi. Että pojat on tyhmiä. Ei kaikki.
"Sitä ei valita sen perusteella osaako suudella kuinka hyvin, vaan luonteen. Se oikea tulee vastaan, kun se tulee." Sanoin.
"No silloin voin sanoa, että Malfoy ei oo oikea sulle. Ja mä en oo samanlainen kuin sä eli mä teen omalla tavallani, ja sehän on hyvä juttu. Eikö niin? Hei Blaise tuutko meidän kaa?" Poika sanoi. No joo onhan toi osittain totta, mutta ei kuulosta järkevältä. Blaise meni poikien kanssa.
"Sehän meni hienosti. Sait oikein virkistävän läpsäisyn naamaas. No joo mä meen pois." Pansy sanoi ja lähti pois. Jäin yksin, no en mäkään tänne jää joten meen Dracon huoneeseen.
______
Tein läksy juttuja, muistiinpanoja ja kirjoitan esseetäni. Ikkunasta näkyy kuu taivaalla. Se on kaunis. Ovi aukeaa, ja sisään astelee Draco musta puku päällään. Hyppään sängystä ylös ja menen halaamaan häntä.
"Missä sä olit? Mä olin huolissani. Täällä on ihan tylsää ja yksinäistä ilman sua. Sä meet aina illalla johonkin etkä kerro minne." Sanoin kädet hänen ympärillä ja pääni nojaa hänen rintakehäänsä.
"Anteeks. Mulla on vaan asioita, joita pitää tehdä. Nyt me voidaan olla kahdestaan." Hän sanoi ja silittää päätäni.
"Mitä asioita?" Kysyin hiljaa.
"Mä en voi kertoa. Se on vähä niin kuin salaisuus." Hän sanoi.
"Salaisuus? Mutta Draco.. me ollaan yhdessä." Sanoin edelleen kädet hänen ympärillä.
"Niin ollaan." Hän sanoi.
"Ei salaisuuksia. Ei tää voi toimia, jos toisella meistä on joku salaisuus, jota ei voi kertoa." Sanoin.
"Tää on vaan.. kun.. sä jättäisit mut. Mä pilaisin kaiken, jos kertoisin. Mä en voi tälle mitään." Draco sanoi ja vetäytyi halista pois. Hän käveli peilin eteen ja otti pukuaan pois.
"Hä? En jättäisi. Miten niin jättäisin? Mikä tää juttu on?" Kysyin ja melkein itkin.
"Mä.. mä en vaan halua, että suhun sattuu, okei? Kato kun tää asia ei oo mikään leikin asia. Ja mut.. valittiin tähän eikä mulla oo.. vaihtoehtoja. Mun pitää tehdä, mitä mulle käsketään. Mä.." Draco sanoi pitäen itkua kurkussa. Sen kuulee selvästi.
Kävelen hänen luokse ja halaan häntä tiukasti. Hänen päänsä on olkapäälläni ja tunnen, kun kyyneleet kastelevat paitani olkapään.
"En mä halua.. Edlyn. Mä en halua tehdä näin.. mutta mut.. pakotetaan, muuten se tappaa mut." Draco itki. Tapetaan??! Mitä vittua? Katsoin Dracon kauniin harmaihin silmiin.
"Siis sut tapetaan? Mutta eihän noin voi.. tai ei, et sä saa. Mä oon pahoillani, kun en mä oo tiennyt mistään tälläsestä. Anteeks. Kai sä nyt voit kertoa vähän tarkemmin?" Kysyin.
"No.. okei.." Hän huokaisi. Draco astui askeleen taaemmas, ja nosti vasemman käden hihan ylös. Siinä oli pimeä piirto. "Anteeks Edlyn, mutta.. mä en voi mitään. Mul.. mulla ei ollut vaihtoehtoja. Mun isä on Azkabanissa ja.. mun on suoritettava tehtävä, jonka Pimeyden Lordi on antanut mulle. Jos en tee sitä.. mut tapetaan. Mun pakko tehdä se. Mä en voi päättää mun asioista itse." Draco sanoi ja yritti olla itkemättä. Annoin hänelle pusun ja otin hänet uuteen halaukseen.
"Sä pystyt tähän. Sä selviät kyllä. Jos mä voin auttaa jotenkin niin kerro. Mä autan sua, vaikka mikä se tehtävä olisi." Sanoin hänelle. Hän itki edelleen olkapäähäni. En kestä, kun Draco on noin murtumaisillaan. En halua nähdä häntä noin, mutta haluan olla tukena.
"Mmm, mutta sä et oikein voi auttaa. Kukaan ei voi. Mun pitää tehdä se itse. Mun.. pitää päästää kuolonsyöjät Tylypahkaan ja tappaa.. Dumbledore.." Draco sanoi ja purskahti taas itkuun. Tämä on liian surullista, että minunkin silmät ovat aivan märät kyynelistä.
"Okei Draco. Mennään nukkuu. Toivottavasti huomenna on parempi päivä. Toivotaan niin." Sanoin ja menin sänkyyn.
"Mm." Draco hymähti ja tuli myös sänkyyn. Tulin hänen sängyn puolelle ja halasin häntä takaapäin.
"Nyt mua ei kiinnosta oonko omalla puolella, koska tässä ei oo enään puolia. Hyvää yötä, mä rakastan sua." Sanoin. Draco oli hetken ihan hiljaa.
"Öitä. Mäkin sua, muru." Hän vastasi ja nukahdin siihen.
YOU ARE READING
you know his parents, not him. / Draco Malfoy Suomi
Fanfiction"aiotko taas vaan kävellä mun ohi kyyneleet silmissä?" Kysyin, kun hän käveli ohitseni. Hän pysähtyi ja kääntyi. "Pysy kaukana mun isästä." Hän sanoi ja jatkoi matkaansa. Miksi toi ei anna mun auttaa? Haluan, että Dracolla on kaikki hyvin. . . . Edl...