Kebahagiaan Itu 09

246 7 0
                                    

Pikat hati Mia

"Awak cepat lah!" jeritku. "Comingg sayang..." jawab Irsyad.

Irsyad membawa bagasi yang berisi pakaian kami dan meletakkannya ke dalam bonet belakang kereta. Setelah sampai ke airport, kami duduk di seat yang pramugari tunjukkan tadi.

"Awak saya nak duduk kat tepi tingkap boleh?" kataku.

"Boleh sayang anything for you." Irsyad senyum.

Irsyad memegang tanganku manakala aku hanya teruja dengan permandangan dari kapal terbang. Irsyad hanya tersenyum.

"Encik nak air apa?" tanya pramugari itu. Aku perhati je dia asyik tengok laki aku. Tau lah dia hensem. "Bagi saya air jus oren dua." kata Irsyad. Selepas pramugari itu meletakkan air dia mengenyitkan matanya ke arah suamiku. Irsyad hanya senyum dan hiraukannya.

Selepas beberapa jam, kami sampai di South Korea. Kenapa South Korea? Sebab aku yang nak Irsyad ikutkan saja. Kami check-in hotel yang mewah. Kami berehat di atas katil kerana terlalu letih.

"Kenapa awak senyum bila pramugari tadi wink dekat awak?!" tanyaku.

"Kenapa Aira jealous ke?" Irsyad senyum sinis.

"Mana ada orang tanya je." aku menjulingkan mataku ke atas. Menyampah. Tak tahu lah kenapa aku rasa macam ni. Irsyad menggeleng kepalanya sambil tersenyum.

"Dah la saya nak mandi." kataku. Irsyad berjalan bersama denganku. "Eh awak ni dah kenapa?" tanyaku pelik. "Lah jom la kita mandi sama-sama." Irsyad senyum miang. "No! Awak mandi lepas saya habis mandi." marahku. "Alaa orang melawak pun tak boleh." muncung mulut Irsyad.

Aku keluar dari bilik air dengan berlapit bathrobe sahaja sambil mengeringkan rambutku dengan tuala. Sempat aku lihat mulut Irsyad ternganga sedikit tapi dia mengawal menjadi muka dinginnya.

Aku baring di atas katil kerana malas memakai baju. Aku lebih selesai memakai bathrobe ini. Tiba-tiba pintu bilik air dibuka menandakan yang Irsyad sudah habis mandi. Dia hanya berlapitkan tuala yang menampakkan tubuh badan tegapnya yang masih basah.

"Flora sayang, kenapa tak pakai baju lagi?" tanya Irsyad. "Malas." kataku. Irsyad senyum senget. Dia mendekati aku. Terus aku berdiri kerana tau apa yang hendak dia lakukan. Dia mengejarku dan membaling aku secara perlahan ke atas katil. Dia naik ke atas badanku dan memegang tanganku supaya aku tidak lari lagi.

"Awak le-" Irsyad terlebih dahulu menciumku dengan bibirnya. Aku menolak dada bidangnya tetapi aku gagal. Dia mula membuka bathrobe aku dan meletakkan sebelah tangannya di pinggangku. Lagi sebelah tangannya mengusap pipiku dengan lembut.

"A-awak stop-" Irsyad mula mencium leherku dengan kasar. "Ed, Adrian ple-please stop!" dengan tidak sengaja aku ternaikkan suara kerana terbayang kisah silamku. Aku mula menggigil dan sesak nafas. Irsyad yang baru tersedar atas perbuatannya terus berhenti.

"Ed? Adrian?" kata Irsyad dalam keadaan berbisik. Namun aku dapat mendengarnya kerana kedudukan kami terlalu dekat. Irsyad menghiraukan perkara itu.

"Aira, are you okay? Take a deep breath...sorry abang janji tak buat dah." lalu Irsyad memelukku dengan erat. Aku memeluknya kembali setelah nafasku teratur.

"Kita try slow-slow okay flora sayang? Flora kena kuat. Abang tau yang Aira pernah trauma dengan lelaki, ayah dah cerita..." kata Irsyad lembut. Aku hanya berdiam diri. Aku rasa selamat bila bersama dengan Irsyad. Kami terlelap dalam keadaan berpelukan.

Aku berdiri dengan bathrobe untuk melihat permandangan dari tingkap hotel itu. Ada rasa tangan yang hangat memelukku dari belakang.

"It's okay sayang. It's me, Irsyad." katanya mungkin tau apa isi hatiku. Aku memegang tangannya yang berurat itu. Tangannya mula mengelus lembut perutku. "Saya nak baby!" kata Irsyad. Aku terus memusing ke arahnya. "Baru sebulan kita kahwin awak nak baby?! Ingat senang ke?" kataku. "Hehe kalau awak belum sedia it's okay. Bila awak dah sedia baru kita buat. Boleh?" katanya selambe. Ish nak je aku cungkil mata dia.

"Dah la jom makan. Pagi-pagi cakap pasal baby. Entah pape lah awak ni" marahku. Irsyad hanya tersenyum dan mengekori aku.

Kami pergi ke kedai yang halal. Aku order kimchi jjigae manakala Irsyad order bibimbap. Dengan lahapnya kami makan. Selepas itu, kami pergi berjalan membeli belah. Mencuba makanan street food di sana. Sedap dan unik.

Aku mengajak Irsyad pergi ke concert BTS. Dia hanya ikutkan saja. Semasa performance berlangsung, Jungkook iaitu biasku memberi sekuntum bunga rose selepas diciumnya. Pipiku membahang. Sampai terlupa suami ada kat sebelah.

Balik saja dari concert itu, Irsyad membuang bunga rose itu. "Awak! Kenapa awak buang bunga tu?! Dah la bias saya yang bagi!" marahku. "Diam. Lepas ni kau tak boleh pergi concert dah. Aku tak suka orang lain bagi kau bunga. Lepastu senyum dekat kau. Siap cium lagi bunga tu. Ish!" kata Irsyad.

"Alah biarlah. Kenapa awak nak jealous pulak! Esok kan dah nak balik. Itu kira good experience tapi awak buang!" marahku.

"Apa kau cakap?! It's because you're mine, only mine and always be mine! And i'm yours flora. So, stop tengok laki lain!" muncung bibir Irsyad lepas cakap macam tu. Yang aku kat sini pipi dah macam strawberi.

Kebahagiaan Itu (C)Where stories live. Discover now