"Aduh!" Jerit mia. Irsyad yang sedang menyiapkan kerjanya berlari ke dapur."Are you okay, sayang?!" Kata irsyad baur kerisauan.
"Ya Allah! Sayang?! Kenapa dahi sayang berdarah?!" Terkejut irsyad kerana darah yang mengalir dari dahiku. Bukannya sikit banyak tau tak darah keluar. Sakit woi!
Belum sempat aku berkata apa-apa, dia berlari mencari first aid kit. Lalu dia menarik tanganku ke sofa.
"Macam mana boleh berdarah ni sayang?" Dahinya berkerut risau. Tangannya tak berhenti membersihkan luka itu.
"It's okay...tak sakit pun...saya terhentuk almari je tadi." Kata mia.
"Haih...please be careful, love. It's scary when you got hurt." Kata irsyad lembut.
--
Sebulan kemudian, lukaku sudah sembuh dan irsyad telah memasang edge protector dia semua tempat yang ada bucu. Sepatutnya aku yang paranoid. Ini tak dia yang paranoid lebih. Haih.
"Ouh! By the way, kawan saya nak datang hari ni. Later, flora tolong bagi dia masuk tau. Saya nak keluar kejap." Kata irsyad. Mia hanya mengangguk kepalanya.
Sebelum dia keluar, dia sempat mengucup ubun-ubun rambut mia. Mia memberikan senyuman manis kepadanya.
Sejam selepas itu, mia mendengar orang mengetuk pintu. Dia terus berlari membuka pintu. Dia terkejut kerana tidak sangka bahawa kawan yang dimaksudkan oleh irsyad itu ialah wanita yang cantik di hadapannya itu.
"Ummm masuklah...kawan irsyad eh?" Tanya mia.
"Haah. Ini mia kan? Isteri irsyad?" Tanya kawan irsyad.
"Yes. Duduklah dulu. Nanti irsyad balik, dia keluar kejap tadi." Kata mia.
"Ouh, thanks. Oh my god! How rude i am...by the way, my name is tisya." Katanya.
"Have we met before? Macam pernah dengar pula nama tu..." Kata mia keliru.
"I don't think so...but it's nice meeting you!" Kata tisya. Mia hanya memberikan senyuman manis lalu beredar membuat minuman.
Irsyad yang baru saja balik menyapa tisya dengan ramah. Mia yang melihat berasa agak cemburu. Selepas dia meletak minuman, dia meminta diri kerana tidak sedap badan.
Dia berlalu ke toilet lalu mengambil pregnancy test kerana dia sering muntah sejak kebelakangan ini. Mia terkejut dengan keputusan test tersebut yang bertanda positive. Dia ingin memberi tahu irsyad malam nanti. Walaupun dia sangat teruja.
--
Aku keluar daripada toilet dan berjalan ke ruang tamu. Mukaku yang tersenyum terus berubah dingin apabila melihat suamiku berada di atas 'kawannya' yang bernama tisya.
Irsyad yang telah nampak isterinya terus bangun daripada posisi itu. "F-flora sayang. You misunderstood...it doesn't looks like what you think it is." Irsyad yang cemas cuba untuk memujukku.
Aku hanya menggeleng kepala lalu berlari masuk ke bilik. "Tisya...can you go home first?" Kata irsyad. Tisya hanya mengangguk.
"Sayang..." Irsyad memegang tanganku. Namun aku tepis dengan tangkas. "Enough is enough, syad! You cheated on me! Depan mata aku! Jangan bagi aku alasan bodoh lah!" Marahku. Irsyad terkejut dengan perkataan kesatku itu.
"Flora, please...percayalah cakap saya...saya tak tipu kami terjatuh. Kebetulan sayang nampak kami macam tu...please sayang, trust me.." dia menundukkan kepalanya.
"That's bullshit, irsyad! Aku nak kau ceraikan aku! I'm done with this!" Marahku. Irsyad terus mengangkat kepalanya apabila aku mengeluarkan ayat 'cerai' itu.
"No! I'm not going to do that stupid thing! You're my wife! I'm not going to let you go!" Kata irsyad tegas.
"Selfish bastard!" Kataku lalu keluar.
YOU ARE READING
Kebahagiaan Itu (C)
RomanceKebahagiaan Itu Mia Humaira seorang pelajar universiti yang mengambil jurusan dalam bidang medical, seorang yang pendiam dan tidak percaya akan cinta. Irsyad Syazwan Shah seorang CEO syarikat ISS Enterprise, seorang yang dingin. Hidup mereka beruba...