Epilog

379 7 0
                                    

Grateful

Empat tahun kemudian...

"U-umi!" panggil seorang anak kecil yang sedang berlari anak ke arah uminya.

"Yer sayang...kenapa Mirsyad?" tanya Mia lembut.

"A-abi wat! Abi ahat!" Mirsyad menangis.

Irsyad berlari ke arah mereka berdua. Haih apa lagi la yang suaminya buat nih...habis menangis budak Mirsyad ni dibuatnya.

"Abang! Awak buat apa kat boboy saya nih?!" marah Mia sambil memeluk anak lelakinya.

Senyap-senyap Mirsyad mengejek abinya sendiri kerana dipeluk oleh uminya. Irsyad mengecilkan matanya. Jealous.

"Abang cakap yang flora milik abang sorang jer pun!" Irsyad merajuk. Bibirnya mencebik.

"Haih! Macam budak-budak! Cuba lah mengalah dengan anak pun boleh jadi!" bebel Mia. Dia ingin menyambung ayatnya tetapi Irsyad lebih pantas mengucup bibirnya.

Merah muka Mia. Mirsyad yang ternampak apa yang berlaku menolak muka abinya menjauhi uminya. Dia pula yang mengucup dahi dan kedua belah pipi uminya. Irsyad membuat muka. Hmph, sakit hati aku!

Apakan daya isterinya dirampas oleh anak lelakinya sendiri. Mia yang melihat tingkah laku anak dan suaminya itu ketawa. Haih ingatkan ada satu jer anak...rupanya ada dua. Mirsyad dan Irsyad haa eloklah tu nama pun nak dekat sama...Mia menggeleng kepalanya.

--

"Mirrrrr...anak abi ni nak adik baru tak? Mesti awak nak kan, hazelnut? Kan?! Kan?!" tanya Irsyad teruja. Mia yang sedang minum air tersedak dengan pertanyaan itu.

"Tak nak!" laju anaknya menggeleng kepala. Mia menghela nafas lega. Nasib baik kalau tak mati aku malam nih. "Alaaaaa...tak kan Mir tak nak kot? Mir serius tak nak adik perempuan? Abi dengan umi boleh buat!" terbeliak mata Mia. Ehhh dia ingat senang?!

"Hmmm nanti u-umi sayang adik bawu jer. Tak nak! T-tapi Mir nak adik. Bocan corang-corang! Bolehlah abi!" Mirsyad tersenyum menampakkan 4 batang giginya. Comel.

Mia kat situ dah gelabah. Nak jer dia lari sekarang nih.

--

Mia yang berada di bilik tidur mereka selepas menidurkan Mirsyad di biliknya terasa gugup. Takut.

"Hey, flora sayang.." kata empunya suara garau itu menggoda.

Mia mengalihkan pandangannya ke tempat lain apabila dia sedar yang suami hanya berlapitkan tuala. Tubuhnya yang seksi dan rambut yang basah itu membuatkan Mia menelan air liur.

Irsyad mendekati isterinya. "Why are you nervous, love?" tanya Irsyad dengan senyum nakal. Dia suka melihat wajah isterinya yang merah seperti tomato itu.

Dia menindih isterinya di katil. Terbuntang luas mata Mia apabila suaminya bertindak sedemikian.

"A-awak buat a-apa nih?" Mia gugup.

"I want you for tonight..." mata Irsyad mula menghitam.

Mia menolak dada bidang suaminya yang terdedah itu untuk menghalang suaminya. "J-jangan la a-abang..." muka Mia membahang lebih dari sebelumnya.

"Mir sendiri yang nak adik baru...tak kan sayang tak nak anak perempuan pulak?" Irsyad bisik di tepi telinga Mia.

"Lagipun...dah lama sayang tak layan abang macam ni...let me have you for tonight, love." bisiknya lagi. Nafas Mia sudah tidak keruan.

"Are you seducing me, love?" Irsyad senyum nakal. Secara tidak sengaja Mia mengusap lembut dada Irsyad.

"Ehhh...t-tak saya tak s-sengaja!" kata Mia.

"Don't lie, flora. I know you want me too." Irsyad mendekati isterinya lebih rapat. Senyum nakal terbentang pada mukanya.

"M-mana a-ada-" kata-kata Mia tergantung kerana Irsyad meragut bibir mulusnya. Mata Irsyad serta-merta bertukar hitam. Mata Mia terbeliak. Namun, Mia menutup matanya sambil membalas ciuman itu.

Irsyad mendalamkan ciuman mereka. Serta-merta berubah agresif. Tangannya meliar ke seluruh tubuh isterinya.

'She's mine and I'm hers'.

'He's mine and I'm his'.

Kebahagiaan Itu (C)Where stories live. Discover now