Aku bangun dalam keadaan berpelukan dengan irsyad. Dia memelukku erat. Kepalanya berada di dadaku. Aku terkaku kerana situasi ini.
"Irsyad!" Kataku dengan nada yang agak tinggi.
"Huh?! A-apa jadi?! Sayang dah nak beranak ke?!" Katanya tergesa selepas bangun.
"Apa kau nih?! Baru 4 bulan nak beranak bendanya?!" Kataku.
"Ouh...sorry. A-awak kejap eh saya buatkan breakfast..." Katanya.
--
"Breakfast is ready! Jom makan, flora!" Katanya.
"Tak nak aku makan kat luar japgi..." Kataku dingin.
Dia mengangkatku dengan cara biasanya 'bridal style'. Walaupun aku memberontak dan memukul dada bidangnya berkali-kali. Dia hanya hiraukan aku.
"Sit down, princess...eat first before doing anything else..."
Aku hanya menurutnya. Sepanjang aku makan, matanya sentiasa terkaku padaku.
"I'm really sorry about the bet..." Dia memecahkan kebisuan antara kami.
"T-tapi abang tak pernah curang... I'm sorry for slapping you, love...saya tak sengaja..." Sambung irsyad.
"About the bet... I'm out of it. Memang mula-mula saya kahwin dengan awak sebab bet tu...b-but i fell in love with you the moment i saw you in your wedding dress with your purdah...you look like an angel..." Dia tersenyum sendiri mungkin memikirkan tentang hari perkahwinan kami.
"The damage have been done...by you! YOURSELF!" jerkahku. Selepas itu, aku hanya membisu. Speechless. Tak tahu nak cakap apa...all of this... it's too much...the betrayal...everything...
--
"Love, can i touch you?" Tanya irsyad.
"Huh?!" Kataku dengan nada marah.
"I-i mean...perut awak..." Katanya. Aku hanya mengangguk.
Pada mulanya, Irsyad teragak-agak untuk memegang tapi selepas itu dia memberanikan dirinya.
"Assalamualaikum...anak abi... I'm sorry, hazelnut. Abi dah hancurkan hati umi berkali-kali...Mesti hazelnut marahkan abi kan?" Katanya lembut sambil tangan mengusap perut Mia.
Mia yang memerhati hanya berdiam diri. Sayu. Marah. Dia tidak dapat memaafkan suaminya...
"Flora... I'm really sorry...Abang merayu maafkan abang, please. Bagi abang peluang untuk jaga hati flora dengan lebih baik buat selamanya... please, love." Irsyad merayu.
Air mata Mia yang dia tahan sebelum ini akhirnya mengalir membasahi pipi dan dagunya.
"It's easy to forgive but it's really hard to forget...Apa yang kau dah buat tu dah bagi kepercayaan aku hilang untuk kau..." sesungguhnya dia rindu pelukan suaminya...sifat manja suaminya...
Irsyad mengetap giginya melihat keadaan isterinya yang terluka kerana dirinya sendiri...Dia menarik Mia lalu memeluknya...Mia tidak memberontak malah menangis teresak-esak, menyembunyikan mukanya pada dada bidang Irsyad..
Tanpa tersedar mereka terlelap di dalam pangkuan masing-masing...
--
Mia membuka matanya dan tersedar yang dia berada di dalam bilik mereka berdua...badannya juga ditutupi dengan selimut...
"Love? Are you awake?" Tanya Irsyad dengan nada yang lembut.
Irsyad mendekati isterinya yang sedang bersandar di kepala katil. Dia memegang tangan isterinya dengan erat. Hatinya hancur melihat keadaan isterinya yang terluka.
"Sayang... please give me a second chance... I'm sorry for hurting you...tapi abang ikhlas cintakan sayang...abang tak pernah tipu tentang perasaan abang terhadap sayang.." Irsyad memegang pipi Mia sambil mengusapnya mengunakan ibu jarinya.
Mia hanya membisu...Melihat kelakuan isterinya, Irsyad menarik muka Mia mendekati dirinya..hidung mereka berlaga sesama sendiri, dahi mereka bercantum manakala mata mereka tidak pernah sesaat pun renggang..
"Flora... I'm in love with you...and I'm not sorry for this.." kata Irsyad dengan nada romantik. Dalam sekelip mata bibir mereka bercantum.
Mata Mia membuntang. Dia cuba untuk menolak suaminya tetapi gagal kerana Irsyad mendalamkan ciuman mereka. Mia berserah lalu menutup matanya membalas ciuman suaminya. Sesungguhnya, dia amat rindu akan suaminya.
Mereka meleraikan ciuman... masing-masing mencari nafas baharu...Mia yang dari tadi diam mengusap lembut pipi suaminya.
"Why did hurt me like this?" Kata Mia. Sayu.
"Ab-abang minta maaf sayang... please don't be sad anymore...it hurt me so bad...maafkan abang sebab dah hancurkan hati, sayang.." pujuk irsyad.
Mia menarik baju Irsyad lalu mengucup bibir suaminya...teringat akan perbuatannya, dia menolak badan Irsyad ke belakang... Irsyad terkejut atas perbuatannya lalu menyium rakus bibir isterinya.
"I know you want me, love. I want you so bad too." Kata Irsyad lalu mendalamkan ciuman mereka.
YOU ARE READING
Kebahagiaan Itu (C)
RomanceKebahagiaan Itu Mia Humaira seorang pelajar universiti yang mengambil jurusan dalam bidang medical, seorang yang pendiam dan tidak percaya akan cinta. Irsyad Syazwan Shah seorang CEO syarikat ISS Enterprise, seorang yang dingin. Hidup mereka beruba...