Kebahagian Itu 32

254 7 0
                                    

Happiness?

Aku bangun dalam keadaan berpelukan dengan suamiku. Mukanya disembamkan di dadaku. Laju sahaja tanganku mengusap lembut rambut kusutnya.

Tangan yang berada di pingganku mengeratkan pelukan. "Good morning, love." aku disegarkan dengan panggilan daripada suamiku. Suaranya yang serak basah itu sangat attractive.

"Good morning, boy." laju saja kepala suamiku diangkat memandang wajahku.

Irsyad menangis perlahan. Dia rindu dengan belaian dan panggilan dari isterinya itu.

"Eh? Kenapa abang nangis?!" terkejut Mia.

"I miss you, flora. Maafkan abang...maafkan perbuatan abang yang dah sakitkan, sayang..." Irsyad merayu. Pelukannya pada Mia makin dieratkan. Dia menyembamkan kepalanya di leher isterinya.

"It's okay, sayang. I forgave you. Promise me! No more secret and we'll always trust eachother...no more gaduh macam orang tak matang!" kataku tegas.

Irsyad menganggukkan kepalanya lalu mengeluarkan jari kelingkingnya sebagai tanda dia berjanji.

"Abang bersumpah demi Allah...abang takkan sakitkan sayang lagi...abang tak kan buat perangai macam ni lagi..." jari Irsyad disambut oleh isterinya.

Mereka masing-masing cuba untuk menerima kekurangan masing-masing. Memahami antara satu sama lain. Dan tidak menyakiti antara satu sama lain.

--

Sebulan telah berlalu...

Puas Mia membuktikan bahawa dia sudah mula melupakan traumanya dan dia selesa dengan belaian suaminya. Irsyad pun mula berani memegang isterinya kerana dia nampak perubahan isterinya yang tidak lagi takut dan benci dengan sentuhannya.

Kandungan Mia sudah mencecah 7 bulan. Perutnya seperti mahu meletop.

Adrian sudah pun dikenakan hukuman setimpal di mana dia dipenjarakan selama 2 minggu lalu dihukum gantung sampai mati. Keluarga Irsyad dan Mia sudah pun memaafkan Irsyad. Malah, kawan-kawan mereka juga sudah mula percaya dan memaafkan Irsyad apabila mereka semua nampak kesungguhan Irsyad dalam menjaga isterinya.

--

Mia dan Irsyad berada di rumah mereka. Mereka membuat makan-makan secara kecil-kecilan. Rumah mereka dipenuhi dengan ahli keluarga serta rakan-rakan.

"Oit mak buyung! Aku dah cakap jangan buat kerja kan?!" marah Syahirah.

"Entahnya! Nanti kitorang yang kena marah dengan laki kau!" sokong Hazwani.

"Kalau dah tau sarat mengandung tu jangan la pergi buat kerja banyak-banyak...astaga kawan aku nih!" bebel Syasya. Kotak di tangan Mia diambil oleh mereka bertiga.

"Ish! Aku bosanlah! Biarlah aku buat kerja! Dah la Irsyad tak bagi aku buat apa-apa nak berjalan pergi tandas pun diangkatnya aku!" Mia melawan.

"Sayang! Kan abang dah cakap jangan buat kerja?! Sikit pun jangan!" nada Irsyad meninggi tetapi dicontrol. Marah macam mak cik-mak cik jer.

Laju kaki Irsyad berlalu pergi ke isterinya. Mia mengeluh kecil. Dia bosan! Sejak dua menjak nih, satu habuk pun dia tak boleh buat.

"Arghhh, boyyyy! Biarlah sayang buat kerja sikitttt!" Mia merengek.

"No means no, flora sayang!" tegas Irsyad. Dia tak nak susahkan isterinya. Semua kerja rumah dia yang buat jika mak jah, bibik yang baru diambil bekerja mengambil cuti.

"Ikut ajer ler cakap suami kamu tu Mia oit! Kamu tu mengandung!" bebel mak jah. Hmph! Mak jah pun sama jer!

Mia yang melihat tiada siapa menyebelahinya menangis teresak-esak. Hormon orang mengandung la katakan.

"Haaaaa! Tak tau abang buat akak nangis!" Aryan mengusik. Muka Irsyad sudah gelabah teruk.

"Haaa haaa tak tau abang buat akak nangis! Mampuslah bang! Kalau abang raihan tau nih masak abang!" Afiq menyertai Aryan mengusik Irsyad. Mereka berdua tergelak melihat reaksi Irsyad yang macam dah tertelan cicak itu. Perangai mereka berdua sebijik suka sangat mengusik org.

"Hey...sayang. Jangan la nangis! Abang tak bagi buat kerja jer...please,love. Don't cry!" Irsyad memeluk erat isterinya. Tau takut!

Ibu bapa mereka berdua hanya tersenyum bahagia melihat anak-anak mereka.

Kebahagiaan Itu (C)Where stories live. Discover now