Harrys POV
Jag lutade bak huvudet emot nackstödet på Nialls soffa. Niall själv satt med näsan i mobilen i fåtöljen tvärs över rummet.
- Hey man, what are you doing? Han sneglade på mig i ögonvrån när han hörde mig prata, han hade suttit fastklistrad i säkert tjugo minuter, det var helt olikt honom.
- Nothing, I'm texting with a girl from the US.
- So..? I bet you haven't even met her.
- I haven't. But she's in London over the summer, with her best friend. Jag nickade åt vad Niall hade att säga och riktade sedan blicken till teven.
- Do you like her? Niall kollade upp, för första gången på flera minuter och fäste sin blick på mig.
- Like her? Nah.. or, I don't know. Maybe a little. But yeah, we haven't even met so it doesn't matter until we do. Jag nickade och tittade ner på mina bläckfyllda armar och drog försiktigt med pekfingret längs konturerna.
- Awww, she just asked if I wanted to see her, what should I say? Jag rynkade förvirrat pannan och stirrade på Niall. Frågade han mig vad han skulle säga?
- I don't know, maybe that you would love to meet her in a tunnel and maybe take her bag on your way back? Niall bröt ut i ett ljust skratt och tittade på mig.
- Yeah, I think she would love that. Is that how you do, when you're flirting with girls? "Hey sweetie, let's meet up in the night and I can take your bag" Jag bet mig i läppen och lekte lite med piercingen som jag hade där.
- Yeah, that's exactly what I say. Isn't that obvious how I get all the girls? Niall fnös, och reste på sig ur fåtöljen samtidigt som han borstade av sina tighta, svarta jeans.
- Enough talking, we'll meet her and her friend in town for lunch. I'm hungry.
- Yeah, tell me one time you're not hungry. Niall slog till mig på armen och hans skratt fyllde hans vardagsrum.
- Shut your mouth, lets go. Vi gick ut i hallen och drog på oss skorna, för att sedan gå ut och möta av strålande sol.
30 minuter senare.
- Harry! Harry, is that her? Niall greppade tag i min överarm och pekade på två tjejer framför oss, den ena lite kortare än mig med långt, lockigt blont hår och hennes vän, lite kortare med långt, brunt, rakt hår.
- Don't ask me, you're the one who's talking to her. Niall släppte taget och suckade, sedan nickade han och avfyrade ett leende när tjejerna vände sig om och stirrade på oss.
Den blonda tjejens blick mötte min och det kändes som om tiden frös för en sekund. Hon vände sedan generat bort ansiktet och jag flinade.
- Oh my god, Niall? Is that you?! Den brunhåriga tjejen sprang fram till min vän och kramade om honom, vilket han var helt oförberedd på.
- Woah, hey girl. Look at you, so pretty. Jag började skratta åt hans fåniga fjäsk och hon såg bara ut att skämmas.
- Niall stop, you're embarrassing. Jag vände mig till tjejerna och sträckte fram min hand, till den blonda först. Hon tog den osäkert och bet sig försiktigt i läppen.
- Harry Styles. Hon tog min hand, och en lätt stöt gick igenom min kropp. Vad gjorde hon med mig? Jag fuktade diskret läpparna med min tunga samtidigt som jag började fundera på hur liten hennes hand kändes, i min.
- I'm Madison Smith, nice to meet you.
- You don't need to be so polite. I'm not so polite myself. Jag blinkade lätt med ena ögat åt henne och hon vände bort ansiktet, och lät ett gulligt skratt lämna hennes särade läppar.
- Are you done? Can we eat? Niall stod och trampade otåligt på stället, Liv höll ett stadigt grepp om hans arm och hon lät sin blick rulla över mig från topp till tå.
- I've been done since we got here. Niall tog täten och styrde oss mot närmsta restaurang.
Under hela den tiden vi satt på restaurangen hade hon tittat på mig. Inte hela tiden, men så fort hon fick chansen. Hon trodde att jag inte såg, att jag inte var medveten om att hennes bruna ögon följde varenda rörelse jag gjorde. Niall hade varit upptagen med att fråga Liv troligen varenda fråga som hans hjärna kom upp med. Varför dem åkte till London, om det var på grund av honom, varför hon flyttade ifrån Sverige, etc.
Jag tyckte synd om hennes vän, det var nog inte såhär hon hade tänkt sig deras första dag i ett främmande land. Jag bet mig hårt i läppen när jag kom på mig själv att tänka på henne. Jag brukade inte reagera så här när jag mötte tjejer, hon gjorde något speciellt i mig. Det var som att hon väckte en låga hos mig, en låga jag inte visste fanns. När vi stod utanför restaurangen var klockan nästan fem på eftermiddagen.
- Hey, are you busy tonight? Niall vände sin blick till Liv, som märkbart njöt av hans uppmärksamhet.
- No not really.. are we, Maddie? Jag kollade på Madison som nervöst drog med handen igenom sitt långa hår. Hon skakade på huvudet och log försiktigt emot Niall.
- Perfect. We'll spend the evening at my and Harrys place. Han sa det inte som en fråga, utan mer som en order. Liv fnittrade till och Madison, ja hon bara hängde på.
- Sure. Text me the address later. Hon ställde sig på tå och kysste försiktigt Niall i mungipan, sedan vände dem på klacken och gav oss båda en försiktig vinkning.
- "We'll spend the evening at my and Harrys place" Wow Niall, someone is in love! Jag lät ett hest skratt lämna mina läppar och Niall slet sig i håret.
- I don't know what's going on but she is so damn special, is it because she's swedish? Han flinade genant och tittade ut mot gatan.
- What are we even going to do tonight? Jag höjde ögonbrynen och lekte lite med min piercing.
- I don't know. We'll see. Niall nickade instämmande och vi började röra oss tillbaka mot våran lägenhet. Madisons försiktiga ögon var det enda jag tänkt på under den tiden hon var med oss, och det enda jag tänkte på när jag och Niall gick hem den eftermiddagen.
YOU ARE READING
summerlove [h.s] || swe
Fanfiction"If you’re pretending from the start like this, With a tight grip, then my kiss Can mend your broken heart I might miss everything you said to me" Even the strongest girl can be broken, and even the toughest guy can fall in love. swedish ff about h...