21

159 1 4
                                    

♢ Låtar för kapitlet:

Jason Mraz - I'm yours

Van Morrison - Brown Eyed Girl

Ezra Vine - Celeste

John Mayer - Free fallin'

Madisons POV

Jag tänkte på livet förr. Hur bekymrad jag var, över allt. Min framtid, min skolgång, mina vänner och min familj gjorde mig stressad. Jag hann aldrig koppla av förrän nästa problem dök upp för mig. Jag hade försökt satsa på de högre betygen, så att jag kunde komma in på ett bra college. Läkaryrket gick tydligen i släkten, men ingenting som intresserade mig för fem öre. När alla mina klasskompisar satt och oroade sig över sina betyg, satt jag där, oftast i Livs sällskap och pratade om något totalt onödigt, men som var viktigt för oss i just den stunden. Liv hade åtminstone kommit in på ett bra college, visserligen jag med. Skillnaden på oss två var att jag inte hade orken att stanna kvar. När jag väl hade tagit mod till mig och faktiskt hoppat av college, släppte all tyngd som jag bar på.

Jag var fri.

Jag rycktes ur mina dagdrömmar när hårda knackningar hördes emot dörren till mitt rum. Jag satte mig upp i sängen och drog täcket närmare mig.

"Yeah?"

Dörren öppnades och Liv klampade in, i sin vanliga, charmiga sidenpyjamas. Gulligt rosa med små björnar på. Jag kunde inte låta bli att flina och hon kom på mig nästan direkt.

"Hey. It's beautiful, okey?"

"I didn't say anything." Hon nickade och gick fram till min säng och kröp upp bredvid mig. Hon suckade lågt och lutade sitt huvud emot min axel, i ren reflex höjde jag handen och började försiktigt kamma igenom hennes mörkbruna lockar med mina fingrar.

"Got any plans for today?" Jag bet mig hårt i läppen och började fundera. Jag hade faktiskt inget planerat. Jag hade fortfarande inte svarat Harry, och valde att låta bli. Lite till. Vi behövde lite tid isär ändå, jag åkte trots allt hit för att spendera sommaren med Liv, sen att jag får spendera den med Harry också var bara en bonus. Till slut skakade jag på huvudet som svar till Liv och hon grymtade till irriterat.

"I know! We can go shopping."

"Shopping?" Jag höjde på ögonbrynet och mötte hennes blick, dock inte det minsta förvånad. Vi båda hade jobbat extra hemma i San Fransisco för att kunna åka hit med gott om pengar, så att få unna sig nytt kändes egentligen som en självklarhet.

"Yeah, what do you think?" Hon satte sig exalterat upp i sängen och inväntade mitt svar. Jag suckade, satte mig upp rakryggad och stirrade upp i taket.

"Okay, sure. Let's go shopping." Hon klappade sina händer lite för lyckligt och nästan hoppade ut ur min säng. Jag stönade trött och reste mig upp och sträckte på min stela kropp, som fortfarande inte hade återhämtat sig efter mitt fall från Cara. Mina smärtstillande låg på mitt nattduksbord och jag tog upp kartan i handen och inspekterade den. Jag hoppade till när jag i ögonvrån såg någon stå i min dörröppning, jag vände blicken och mötte de nötbruna ögonen.

"You can shower first, since I'm a segduschare." Jag började fnissa, jag tröttnade aldrig på Livs spontana användning av svenska ord.

"Segduschare?" Härmade jag henne, med en oerhört ful blandning av svensk och amerikansk dialekt. Hon vek sig nästan dubbel av skratt innan hon rätade på sig och gav mig en allvarlig blick.

"Yeah, I'm slow in the shower. Now hurry." Hon vände på klacken, antagligen emot sitt rum och jag skakade på huvudet med ett leende på läpparna. Helt plötsligt kunde man höra musik ifrån andra sidan lägenheten, en välbekant röst som jag faktiskt tyckte om. John Mayer. Jag vände mig till den lilla byrån som stod i mitt rum och gick fram till den, lät handen glida över den. Den var snyggt svartmålad, något jag skulle kunna tänkas ha hemma. Jag öppnade byrålådorna och började plocka ut dagens klädsel. Med en snabb blick emot fönstret kunde jag konstatera att inga långbyxor behövdes. Jag grabbade åt mig ett par svarta, korta shorts och ett ganska långt, vitt linne med breda axelband och ett snyggt tryck på. Jag gav det inte för mycket av min uppmärksamhet utan plockade åt mig ett par nya underkläder och styrde stegen emot badrummet. Jag rynkade tröttsamt på pannan när jag korsade öppningen till Livs rum och musiken fortfarande strömmade ut.

summerlove [h.s] || sweWhere stories live. Discover now