♢ Låtar för kapitlet:
5 Seconds Of Summer - She looks so perfect
The Wanted - I'll Be Your Strength
Hilary Duff - All About You
One Direction - Night Changes
♚ LIV MILLER ♚
Hur kan det vara möjligt att känna såna här känslor, redan efter ett par dagar? Hur kan det vara möjligt att få fjärilar i magen varje gång man tänker på personen, när man tekniskt sett bara träffats i några dagar? Hur kan det vara möjligt att bli komplett galen av en person?
Niall var i princip det enda jag tänkte på. Hans stora leende och isblåa ögon uppenbarade sig framför mig varenda gång jag slöt ögonen. Hans ljuva skratt spelades på repeat i mitt huvud så fort jag försökte koncentrera mig. Han gjorde mig galen. Ofokuserad och totalt galen.
Jag hade aldrig trott att skillnaden skulle vara så tydlig. Jag hade redan innan vi träffades målat upp en perfekt bild av honom i mitt huvud. Visst, jag visste såklart hur han såg ut men hur han betedde sig, hur han gick, hur hans skratt lät och hur han såg ut när han var rent ut sagt lycklig. Men mina förväntningar var inget jämfört med hur han verkligen var och betedde sig. Som en ängel, typ? Han var så himla försiktig och snäll hela tiden, han brydde sig verkligen om mig.
Wow Liv, ni har umgåtts i några dagar och innan dess via telefon och sms, tufft!
Jag försökte att inte ge mitt undermedvetna allt för mycket uppmärksamhet, det förtjänade hon inte. Mitt undermedvetna var raka motsatsen till mig själv, jag vet inte hur många gånger jag hade tjafsat med henne (observera: mig själv).
Klockan var alldeles för mycket och jag var alldeles för trött. Det fanns inte en tanke på att kliva ur sängen, jag hade behövt ligga här hela dagen. Jag var fortfarande omtumlad efter att jag och Maddie såg Harry nere i centrum dagen innan, möjligtvis mer omtumlad än hon själv. Hon visade inga känslor, ingenting.
Hur kunde hon inte bry sig? Jag hade startat ett tredje världskrig.
Tack, för en gångs skull var vi överens, negativa undermedvetna Liv.
Jag blev måttligt irriterad när jag hörde min mobil ringa på nattduksbordet. Herregud, det var tidigt på morgonen, folk låg faktiskt och sov vid denna tiden.
Dock försvann den lilla irritation som uppstått när Nialls namn täckte skärmen.
"Hello?" En rysning for igenom min kropp när jag äntligen fick höra hans ljuva stämma. Han gjorde mig alltid lika glad, just nu fanns det inget bättre än honom. Okej, han och Mads låg på delad förstaplats.
"Hi.. babe." Jag kunde inte låta bli att fnissa tyst för mig själv, han hade alltid kallat mig för det de gånger han ringde mig mitt i natten och kände sig ensam, kändes inte mer än rätt att jag fick betala tillbaka.
"Are you hungry?" Hans fråga förvånade mig. Ringde han för att fråga om jag var hungrig? När jag fick chans att tänka efter var jag rätt hungrig, det var tidig förmiddag och jag hade inte ätit sen sent igår kväll.
"Yeah, I guess I am."
"Do you want to eat something with me then?" Fjärilarna började vakna till liv i min mage och drog igång en vild fest. Herregud, jag var uppriktigt sagt fjantig, men stolt fjant i vilket fall.
"Eh, now?" Paniken slog mig, jag hade inte ens gjort mig i ordning, och han stod säkert där hemma helt färdig och väntade på mig. Vilken prins. Fattades bara en vit springare och rustning.
YOU ARE READING
summerlove [h.s] || swe
Fanfiction"If you’re pretending from the start like this, With a tight grip, then my kiss Can mend your broken heart I might miss everything you said to me" Even the strongest girl can be broken, and even the toughest guy can fall in love. swedish ff about h...