30

8 2 0
                                    

"Ma are you serious?" tanya Renjun. Dia benar-benar terkejut mendengar kebenaran daripada ibu kandungnya sendiri.

"Injunie, jangan marah dulu sayang. Kami terpaksa" pujuk Wendy.

"Tapi ma perlu ke sampai macam tu? Kesian dia ma" tanya Renjun.

"Kami juga tiada pilihan lain sayang. Kami juga terpaksa buat semua ni demi keselamatan kamu semua juga" beritahu Wendy.

"Betul apa yang mama kamu katakan Injunie. Jika kami tak buat semua ni, kami takut nyawa Jaemin yang dalam bahaya. Bukan kami saja-saja nak rahsiakan" kata papa Renjun, Chanyeol.

"Okeylah ma, pa. Sebenarnya tak boleh lama call ni takut benda lain yang terjadi" kata Renjun.

"Injun letak dulu. Bye" pamit Renjun.

"Bye. Take care sayang" pamit Wendy dan Chanyeol serentak.

Talian diputuskan.

Renjun melihat mereka yang berada di ruang tamu masih terpaku mendengar kenyataan tersebut.

"Hyung" panggil Renjun kepada Taeyong yang masih termenung.

Namun panggilannya tidak disahut.

Satu panggilan dengan tolakkan lembut dilakukan Renjun terhadap Taeyong menyedarkannya ke alam nyata.

"So apa yang kita perlu lakukan?" tanya Taeyong yang fikirannya masih tidak sepenuhnya ke alam nyata.

"We must train harder. So kita akan bersedia bila-bila kalau kita semua diperlukan" kata Johnny.

"That's right. Kita semua mesti tingkatkan semua skills yang ada semaksimum mungkin" kata Taeil yang mempersetujui ucapan Johnny.

"Okey, esok kita akan beritahu yang mana tiada info yang kita dapat. Ada kemungkinan ibubapa korang yang meninggal masih hidup. Tapi kita akan bagitahu berkenaan latihan sahaja. Rahsia berkenaan parent Jaemin harus disimpan rapi. Hanya yang berada di sini sahaja akan tahu pasal benda ni" kata Taeyong.

"Ingat jangan siapa pon yang berani buka mulut pasal benda ni sampai tiba masanya" kata Yuta memberi peringatan kepada semua.

Taeil, Johnny, Taeyong, Winwin, Renjun, Jeno, Haechan dan Yang Yang mengangguk.

Ya mereka sebenarnya di rumah hyung line dan Jisung. Tetapi harini Jisung tidur di rumah Chenle untuk bermain game bersama.


***

"Mulai harini kita akan mulakan latihan yang lebih mencabar. Oleh itu, aku harap semua boleh bersedia termasuk yang perempuan" pengumuman itu memberi tanda tanya kepada semua yang tiada pada malam tadi.

"Kenapa tiba-tiba je latihan lebih mencabar ni ada?" tanya Doyoung.

"Manalah aku tahu. Tetiba betul" kata Kun

"Doyoung apa kata nanti kau tanya Taeyong hyung. Kau kan rapat gila dengan dia" cadangan Ten.

"Nantilah aku try tanya. Sekarang ni baik kita habiskan makanan kita. Jap lagi nak pergi latihan" kata Doyoung.

Mereka menyambung makan dan hari itu bermulalah latihan yang ketat untuk seluruh penghuni AeNEO.



TBC

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 11, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

03| STAR MAESTROWhere stories live. Discover now