Seperti yang dirancang kelima-lima orang jejaka itu pulang ke pangkuan keluarga masing-masing.
Jaemin akan tinggal dengan keluarga Yang Yang sementara menunggu mereka semua berkumpul kembali. Jaemin dan Yang Yang ke New York. Renjun ke Canada. Jeno ke Malaysia manakala Haechan dan hyungnya, Mark akan pulang ke Australia.
Renjun's POV
Sebaik sahaja turun dari pesawat aku terus mencari keberadaan ibubapaku.
Aku tersenyum apabila melihat mereka. Sudah hampir 4 bulan aku tidak jumpa mereka berdua. Aku terus memeluk mama dengan erat.
"Syukurlah kamu pulag dengan selamat" ucap Wendy.
"Mama jangan risaulah, Injun kan dah besar" kataku.
"Banyaklah kamu. Dah lah pergi sana senyap-senyap. Ikutkan papa nak aja hentak kamu bagi centre sikit otak tu" kata Chanyeol.
"Ala papa janganlah marah. Injun rindu sangat pada mereka. Nak-nak lagi hari Injun sampai tu terus jumpa Jaemin. Ha tengok kuatkan chemistry antara kami?" tanyaku. Sebelah kening diangkat-angkat.
"Memang kuat tapi kamu tak patut tipu kami tahu?" kata Wendy sambil mengusap lembut kepala anaknya.
"Yelah. Injun minta maaf sebab tipu ma and pa. Lain kali Injun tak buat lagi" kataku.
Well walaupun aku sudah berumur 20 tahun namun mama dan papa masih menganggap aku budak-budak lagi. Maklumlah aku merupakan satu-satunya anak mereka.
"Good. Jom balik mama kamu dah masak makanan kegemaran kamu" kata Chanyeol.
Aku menepuk tangan anda suka.
Selepas makan seperti biasa kami akan menonton televisyen bersama.
"Ma and Pa tahu tak Uncle Luhan dengan Auntie Yoona dah tiada?" tanyaku.
Mereka terdiam sebentar.
"Kami tahu sayang" jawab Wendy.
"Macam mana mama tahu?" tanyaku.
"Kamu mesti dah tahu pasal kumpulan tu kan? Mereka yang bagi tahu kami. Malah kami ada masa hari pengebumian mereka" terang Wendy.
"Ouhh" hanya itu yang mampu aku balas.
"Jadi mama dengan papa tahulah yang Jaemin dah lama ada dekat Korea?" tanyaku lagi.
"Yang tu kami tak tahu sebab keluarga Uncle Onew kamu yang tolong tengok-tengokkan dia" balas Wendy.
Ermmm..
Tak sempat aku bertanya soalan seterusnya papa aka Mr. Chanyeol mencelah.
"Banyaknya soalan kamu Injun" perli Chanyeol.
"Okey. Injun janji ni last" kataku.
"Eh awak ni biarlah dia tanya. Bukannya awak yang jawab" kata Wendy sambil menepuk manja lengan Chanyeol.
"Ha apa soalannya sayang?" sambung Wendy.
"Bila Injun nak dapat rantai tu?" tanyaku.
"Injun yakin yang kamu dah bersedia? Bila kamu pakai sahaja rantai tu automatik kamu telah mendedahkan diri kamu secara official sebagai ahli kumpulan SM. Kamu akan terdedah kepada musuh tahu?" tanya Chanyeol.
"Bersedia atau tidak lambat laun Injun still kena hadap juga benda ni. Baik Injun buat sekarang" kataku.
"Kalau Jaemin dah hadap benda ni dari 2 tahun lepas dan dia berjaya kenapa Injun tak boleh?" sambungku lagi.
"Baiklah. Sekarang ni Injun rehat dulu. Esok baru mama bagi benda tu" putus Chanyeol.
"Baiklah kalau begitu Injun masuk bilik dululah. Anything just panggil nanti Injun turun" pintaku.
"Awak yakin ke nak bagi rantai tu pada Injun esok?" tanya Wendy.
"Sayang, anak kita dah besar. Kita mesti percaya yang dia boleh hadap semua benda ni" pujuk Chanyeol.
"But still saya risau" kata Wendy meluahkan rasa risaunya.
"Sayang jangan risau sangat. Macam Injun kata kalau Jaemin boleh kenapa dia tak boleh kan?" pujuk Chanyeol lagi.
Akhirnya Wendy mengalah dengan keputusan suaminya.
COFFEE PRINCE☕👑
Jeno
Already got my necklace!Untung ah. Aku esok baru ma aku bagi
Chan
Aku baru sampai. Flight delay lama siotJay
BaguslahAla cian baby bear kita. Flight delay ea??😏😏
Chan
Jangan nak mula Jun!What?! I didn't say anything yet
Chan
Aku dah tahu apa yang kau nak cakap. Kau better senyapYang2
Weh nak gaduh ajak akulah. Jangan bergaduh berdua jeJay
LOL
Kau ni Yang Yang. Aku fikir nak senyapkan budak berdua ni. Rupanya....Yang2
Bukan selalu. Btw aku sebelah kau je pon nak berchat ke?Jay
Bukan selaluJeno
Jangan gado-gado. Aku tampar sat lagi baru tahu diam!Terus group chat tersebut krik.. krik..
TBC
Gais! Kai nak bagitahu mulai harini Kai tak dapat nk update ikut minggu and akan update bila free je... Sesungguhnya Kai dah start belajar balik. Sowwy💚💚💚 Terima kasih kepada yang still baca cerita Kai ni.. Kai sangat menghargainya💕💕
YOU ARE READING
03| STAR MAESTRO
FanfictionSM SERIES: 2 4 orang sahabat berjanji untuk bertemu semula di tempat kegemaran mereka selepas 15 tahun. Adakah mereka akan menepati janji zaman kanak-kanak mereka? "Kita akan jumpa dekat sini selepas 15 tahun" "Jangan lupa janji kita" Somethings ha...