Yanımda oturan Hyunjin hyung ile birlikte bize ders anlatan Hint matematik öğretmenini dinliyorduk. Hyunjin hyung'u bilmem ama ben hiçbir şey anlamıyorum. Şu an "Neden beraber ders videosu izliyorsunuz?" diyebilirsiniz.
Şimdi şöyle, ben kapıyı açtım. Peki neden açtım? Eve gelen misafiri göndermek pek hoş değil çünkü. Hayır, sebebi bu değil!
Eve geldiğimde ayakkabımı dışarı çıkarmıştım ve tek benim ayakkabım dışarıdaydı. Yani evde birisinin olduğu çok belliydi. Ben de mecburen açtım kapıyı.
Kapıyı açtıktan sonra bana matematik ödevim için geldiğini söyledi. Ben de tamam dedim ve kendisini içeri davet ettim, ardından da odama yönlendirdim. Odama geçtiğimizde direkt masamın yanına adımladı, kitaplarını masaya bıraktı ve bilgisayarını açtı. Bu arada benim sandalyeme oturdu. Sandalyeme oturduğu için ben de mutfağa gittim ve kendime bir sandalye aldım. On beş dakikadır da konuşmadan video izliyoruz. Hazırladığım şeyler hep mutfakta kaldı. Neyse...
"Felix." dedi gözlerini ekrandan ayırmadan.
"Efendim?"
"Dinliyorsun değil mi?" dedi ve videoyu durdurdu. Sonra da uzun kahverengi saçlarını sağ eliyle geriye taradı.
"Evet, dinliyorum." Bir öğretmen size bu soruyu sorarsa geçmiş olsun, büyük ihtimalle size soru soracak. Anlatılanları dinlemediğiniz için de sorulan soruya doğru cevabı verme ihtimaliniz çok düşük.
"O zaman şu soruyu bana anlatarak çözebilir misin?" dedi videodaki soruyu işaret ederek. Bana gösterdiği soru, dün ona sorduğum soruya çok benziyordu.
İyi de, ben bunu çözemezdim ki! Acilen konuyu değiştirmeliydim.
"Dün neden suratıma kapıyı kapattınız?" dedim birden. Sorduğum soruyla bakışları beni buldu.
"Bu kadar resmî olmana gerek yok."
Söylediğin iyi oldu.
"Tamam. Hyung da demiyorum o zaman?"
"Daha iyi olur." dedi ve bakışlarını üzerimden çekerek elindeki kaleme odakladı. "Kapıyı kapattım çünkü sorunun çözümü biraz uzun sürecekti ve sana anlatamayacağımı düşündüm. Yaptığım biraz saygısızcaydı. Özür dilerim."
Çok ayıp.
"Özür dilemene gerek yok. Minho hyung sürekli suratıma kapı çarptığı için garipsemedim." dedim gülümseyerek. Gerçi bana bakmadığı için göremedi ama olsun.
"Anlıyorum. Soruyu çözmeyeceksin sanırım?" dedi ve bakışları tekrardan beni buldu. "Çözememen normal çünkü zor bir soru. Bana sorduğun soru da buna benziyordu."
"Evet."
"Bak şimdi," dedi ve elinin altındaki kitaplardan birinin en son sayfasını açtı. Daha sonra vücudunu bana doğru yaklaştırdı ve boş sayfaya bir şeyler karalamaya başladı. Hiçbir şey söylemeden soruyu çözüyordu. O soruyu çözerken ben de nasıl çözdüğünü anlamaya çalışıyordum.
Çok ilginç.
Önce bir çözüm yolu denedi ama sanırım sonuç istediği gibi değildi. Sonra yazdıklarını sildi ve başka bir yoldan çözmeye başladı. Mesela benim böyle bir şeyi yapmam çok zor. Soruyu okurum, çözmeye çalışırım. Oldu da çözemedim mi? Soruyu atlarım ve bir daha çözmeye çalışmam.
"Tamam çözdüm, şimdi dinle beni." dedi ve soruyu nasıl çözdüğünü açıklamaya başladı. Ama bir sorun vardı. Benim anlayacağım bir şekilde anlatmıyordu. Karşısında her şeyi bilen biri varmış gibi anlatıyordu.
"Senin matematiğin çok iyi olmadığından anlamıyor olabilirsin." diyebilirsiniz. Doğru, matematiğim çok iyi değil ama bu bir öğretmenin nasıl ders veyahut başka bir şey anlattığını anlayamayacağım anlamına gelmiyor.
Ben bunları düşünürken o da sorunun çözümünü anlatmayı bitirmiş olmaydı. "Anladın mı?"
"..."
"Anlamadın mı?" dedi ve dudaklarını büzdü. "Neresini anlamadın?"
Anlamadığım bir yer yok çünkü hiçbir şey anlamadım.
"Zahmet olmazsa tekrar anlatabilir misin?" dedim ama ikinci kez anlatsa da anlamayacaktım.
"Anlatayım." dedi ve soruyu tekrardan anlatmaya başladı.
**
"Başka soru yoktur umarım." dedi ve toparlanmaya başladı.
"Hayır yok. Teşekkür ederim." dememle bana gözleri kısılana kadar gülümsedi.
Tatlı çocuk.
"O zaman görüşürüz." dedi ve dış kapıya doğru ilerlemeye başladı. Ben de o arkasından onu takip ettim.
"Görüşürüz." dedim ve Hyunjin dışarı çıktıktan sonra kapıyı kapattım.
Umarım bu sefer evde tek kalmışımdır!
Gerçi birazdan annem gelir. Neyse. En azından ödevimi tamamladım. Bir ara teşekkür olarak Hyunjin'e kurabiye yaparım.
*
ŞİMDİ OKUDUĞUN
homework // hyunlix ✓
FanfictionFelix ödevini eksiksiz bir şekilde teslim etmeliydi.