Epilogue

908 35 8
                                    

Husté mračná vznášajúce sa nad Belgickom pomaly zahlcovali i formulový okruh SPA- Francorchamps. Sledujúc meniacu sa krajinu, upútali tmavovláskine oči prvé dažďové kvapky dopadajúce na okná.

„Za chvíľu sme na mieste, Pani Verstappen." prehovoril šofér nadväzujúc s ňou krátky očný kontakt pomocou spätného zrkadla.

Prikyvujúc, otočila sa na malého, štvorročného chlapca sediaceho po jej lavici: „Snoepje," prstom mu prešla po líčku „tešíš sa?"

Chlapec bezmyšlienkovito prikývol. Na tvári sa mu rázom vytvoril povestný detský úsmev odhaľujúc tak dve malé jamky v záhybe líc. Od úplného mala ho fascinovalo všetko to, čo malo niečo spoločné s rýchlou jazdou, autami a adrenalínom. Nehovoriac o jeho prvej motokáre. Mal sotva rok a pol, keď mu ju Max zaobstaral, ignorujúc fakt, že je na pretekanie primalý.

„Pani," oslovil ju šofér otvárajúc jej dvere na aute.

Madison s úsmevom poďakovala prechádzajúc k strane, kde sedel jej syn: „Poď miláčik," vzala ho na ruky „pôjdeme nájsť ocka, dobre?"

„Aj strýka a krstného?" so záujmom k nej vzhliadol malý obtáčajúc ruky okolo jej krku. Tento prejav náklonnosti bol u neho nezvyčajný, no o to väčšiu radosť v Madison vyvolal. Málokedy mal túlivu náladu, bol to predsa syn svojho otca, príliš veľký chlap nato aby sa na verejnosti objímal so svojou matkou.

„Tam kde je ocko bude bezpochyby i strýko Andrew s krstným Danielom." uistila ho.

Prechádzajúc belgickým Paddockom nasávala všetku tú atmosféru navôkol nej. Z tribún bolo počuť jasot fanúšikov užívajúcich si preteky jazdcov z kategórie formule tri.

SPA-Francorchamps nebol jej preferovaným okruhom, hoci to bola klasika všetkých klasík, pre ňu bola táto trať až zbytočne nebezpečná, prirýchla. Paradoxne všetko to, čo na tejto trati jej manžel miloval. Predsa len bola jeho najobľúbenejšou spomedzi všetkých, na ktorých mal tú česť jazdiť.

Do zorného poľa sa jej dostal motorhome patriaci stajni červených býkov, pred ktorým stál zástup novinárov a fotografov robiac rozhovory s Jüri Vipsom. Dostať sa tam nebude tak jednoduché ako si prv myslela. Po prvýkrát, odkedy prešla bránou ich letného sídla v Monaku, oľutovala svoj detinský nápad prekvapiť Maxa svojim príchodom.

Rozmýšľajúc čo urobiť hrýzla si spodnú peru. Zo sveta myšlienok ju prerušil silný francúzsky prízvuk patriaci nikomu inému ako monackému jazdcovi z boxov Ferrari, Charlesovi Leclercovi.

„Kohože to tu máme?" na jeho tvári sa črtal jemný úsmev „Budúci šampión!" kľakajúc si k jej synovi rozstrapatil mu bledú šticu. „Nevedel som, že ste tu." tentokrát vzhliadol k tmavovláske.

„Malo to byť prekvapenie, no zjavne mi ho novinári prekazia." povzdychla si dívajúc sa pred seba.

„Max je v garážach." upovedomil ju „Daniel chcel poznať jeho názor na mladých juniorov z akadémie."

Zdalo sa, že Charles bol opäť raz jej záchranou, od incidentu v Austine, ju takýmto nečakaným spôsobom zachránil už neraz. Vždy bol v správny čas na správnom mieste, akoby jej stále niečo dlhoval za ruské Sochi.

Bolo to už zopár rokov, čo sa Daniel Ricciardo rozlúčil s profesionálnou dráhou motošportu. Jeho srdce mu však nedovoľovalo povedať úplne zbohom, koniec koncov s týmto športom vyrastal, žil ním celý svoj doterajší život. A tak nedokážuc povedať zbohom, začal pracovať s nádejnými talentami Akadémie RedBull Racing, odovzdávajúc im všetky svoje cenné skúsenosti.

Shiver | M.V.Where stories live. Discover now