Scotch whiskey & red wine I.

1.3K 34 6
                                    

„Dievčatá, dnešný úspech jednoznačne oslávime dole v hotelovom bare!" uzavrela diskusiu najstaršia účastníčka konferencie. „O hodinu nech ste nastúpené pri výťahu." dodala.

Pre Madison to bolo zvláštne. Ešte pred nedávnom bola v pozícií klasického študenta a o pár mesiacov neskôr sedí v hotelovej izbe po celodennej konferencii a sleduje ako sa jej bývalé profesorky dohadujú o tom, či si dajú radšej biele alebo červené víno.

„Je to zvláštne," povzdychla si „doteraz mi nedochádza, že už vlastne nie som vašou žiačkou ale," zaváhala.

„Si našou začínajúcou kolegyňou." žmurkla na ňu Katherina. A mala pravdu! Madisonn Ann Visser sa odmalička videla ako súčasť výskumného tímu psychológov a robila všetko preto aby sa jej vízia raz stala skutočnosťou. A aj práve vďaka nej mohli byť Madison spolu s jej dvoma ďalšími kolegyňami účastníčkami konferencie o kvalite života v súčasnom svete, kde prezentovali výsledky svojho výskumu.

„No nič idem si zapáliť jednu uskladňujúcu a dať sa dokopy. Nezabudni o hodinu."

Madison prikývla a pohľadom sledovala ako Katherina opúšťa jej hotelovú izbu. Táto Katherina sa ani zďaleka nepodobala tej, s ktorou sa stretávala posledných päť rokov. Bola viac priateľská, svojská, uvoľnená a tak trochu pobláznená. Toto všetko utvrdilo Madison ešte viac v tom, čo si doteraz myslela a to, že každý človek si nesie na tvári masku.

I napriek tomu, že sa Madison v kariérnom živote nadmieru darilo, cítila sa prázdna. Od malička bojovala s úzkosťami, nerobili jej dobre preplnené miesta alebo nadbytočný hluk.

„Je na čase nasadiť masku." uškrnula sa sama pre seba. Mala vždy dve tváre, jednu, ktorú ukazovala v spoločnosti a druhú, ktorú poznali len vyvolení. Bol to jej copyingový mechanizmus, obranná stratégia.

„Nič som nedobabral! Ja za nič nemôžem, Max!" obraňoval sám seba Austrálčan. Prskal na všetky strany ako nazúrené mača.

„Daniel," zasmial sa Holanďan „keby si tú rezerváciu nedomrvil tak momentálne nesmerujeme do hotelového baru ale sme na normálnej večery."

Obaja jazdci formuly jeden, bývalí kolegovia, sa rozhodli, že si dvojtýždňovú pauzu medzi pretekmi trošku spríjemnia a doženú všetko zameškané.

„Koho toto bol nápad dať si týždenný trip po Holandsku." pretočil očami Austrálčan.

„Tvoj Daniel, bol to zas a znova jeden z tvojich geniálnych nápadov." ironicky skonštatoval Max.

A mal pravdu, Daniel Ricciardo sa rozhodol, že mu nestačí cestovanie, ktoré absolvuje počas roka práve vďaka svojej práci ale že si aj svoje voľno spríjemní poznávaním nových kultúr. Ako prvú destináciu si zvolil Holandsko a nenapadlo ho nič lepšie ako na tento trip pozvať svojho bývalého tímového kolegu Maxa Verstappena.

„Veď nebuď kyslý Maxí," „Nevolaj ma Maxí!" skočil mu do reči mladší z dvojice jazdcov.

„Pozri, prežijeme týchto pár dní, zabavíme sa a uzatvoríme náš spoločný výlet tým, že ťa porazím na Zandvoortskom okruhu."

„Snívaj Danny, len snívaj. Uvidíš tak maximálne môj chvost. Ak budeš dobrý možno ti zakývam, keď dostaneš o do mňa o kolo. " potľapkal ho po pleci Max vstupujúc do priestranstiev hotelového baru, v ktorom boli ubytovaní.

Pre oboch bolo toto doťahovanie normálne. Daniel bral Maxa ako svojho mladšieho brata a Max pokladal Daniela za svojho mentora aj keď by sa dalo povedať, že ho už dávno jazdecky prekonal.

„Rovno na bar alebo si sadneme k stolu?"

„Radšej by som šiel k stolu, menšia pravdepodobnosť, že nás niekto príde otravovať ako keby sme si sadli za bar. Predsa len sa tam vystrieda viac ľudí." skonštatoval mladý Holanďan. Daniel prikývol.

„Neboj Madison, dáme si maximálne dva poháre vína a pôjdeme spať." ubezpečovala ju Lena, jej staršia kolegyňa. „Kde sú tie časy, keď som bola taká zodpovedná ako ona. Človek by si povedal, že čím starší si, tým máš aj viac zodpovednosti. A ono nie."

Lena bola na rozdiel od Katheriny presne taká istá ako si ju Madison pamätala z prednášok. Vždy bola energická, priateľská a mala v obľube rozprávať študentom vtipné príbehy z konferencií. Lena ako jediná z nich mala titul doktorky, Katherina končila svoje doktorandské štúdium a Madison bola len na jeho začiatku.

„Pri našej práci? Prosím ťa! Čakám kedy si sama zaplatím svojho vlastného psychológa, ktorý ma rovno pošle za psychiatrom aby mi predpísal antidepresíva. Pri niektorých tých klientoch sa čudujem, že som neskončila na protialkoholickom." prekrútila očami Katherina.

„Nejde o to, žeby som sa nechcela zabaviť ale predsa len máme pred sebou ešte ďalšie dva dni konferencie." podotkla Madison. Jednou z vlastností Madison bola disciplína. Vždy chcela všetko dotiahnuť do stopercentného konca.

Dvere od výťahu sa otvorili a dievčatá nastúpili dnu.

„Len dve vína a nezáväzný pokec, prosím? Nič viac nechcem."

„Tak fajn!" kapitulovala Madison stláčajúc gombík smerujúci na prízemie.

„Tento náš alkoholový večer vypustíme pred Michaelom." uškrnul sa Daniel pri spomienke na svojho trénera. Ten by definitívne nebol nadšený tým ako veľmi si Dan užíva škótsku whisky s ľadom.

„Ako ho poznám z dôb RedBullu určite by ti dal behať jeden okruh za druhým na Zandvoorte." podotkol Max.

Daniel prikývol. Obaja si veľmi dobre uvedomovali, že alkohol ide mimo ich naordinovanú diétu a obaja veľmi dobre poznali svojich trénerov a fakt ako veľmi dokážu byť škodoradostní. Byť profesionálnym atlétom znie skvele, vyzerá to skvele vo vašom životopise ale je to naozaj také skvelé?

Kým Max s Danielom diskutovali o vývoji aktuálnej sezóny, dvere na hotelovom bare sa otvorili a dnu vkĺzli vysmiate Holanďanky.

Lena s Katherinou úpenlivo preberali aké náročné dokáže byť ich povolanie na psychiku, čo je paradox, keďže ako psychologičky by mali vedieť pracovať s ľudskou psychikou najlepšie, zatiaľ čo Madison kráčala ako poslušné šteniatko za nimi. Navonok vyzerala bezchybne, no hlboko vnútri nej blčal plamienok neistoty. Dámy sa rozhodli, že dnešný večer strávia priamo na bare. Možno za tým bol skrytý úmysel Leny zbaliť mladého, fešného barmana. Popri tom ako mierili k baru, míňali stôl, ktorý si zabrali Danny s Maxom.

Hlučný príchod mladých žien neostal bez povšimnutia. Max automaticky dvihol hlavu, odlepil oči od pohára s Whisky a presmeroval ich na zdroj hluku. Prvú, ktorú si všimol bola Lena, tá z partie najhlučnejšia, potom Katherinu až pohľadom zastavil na Madison. Očami prechádzal po jej tele. Dlhé tmavé vlasy vejúce vo voľných vlnách jej dopadali na chrbát, azúrové oči orámované hustými mihalnicami, malý nos a plné pery zdobili jej tvár. Dlhé, štíhle nohy, ktoré vďaka opätkom vyzerali ešte dlhšie, než v skutočnosti boli. Celá bola oblečená v čiernom, čo zvýrazňovalo jej siluetu a dávalo bodku k jej prenikavému pohľadu.

Ich oči sa na sekundu stretli. Max jej venoval mierny úsmev načo Madison nereagovala. Sklopila pohľad k zemi, rukávy od pulóvra vzala medzi prsty a snažila sa čo najrýchlejšie prejsť až k baru. Pohľady cudzích mužov jej boli nepríjemné.

Max sa cítil ako keby bol súčasťou klasickej pomalej scény z filmu, ktorá sa zrýchlia hneď v tom momente, keď skupinka žien prešla okolo ich stola.

„Max! Max! Super Max! Maxí!" snažil sa Daniel upútať jeho pozornosť.

„Už predtým som ti povedal, že ma nemáš volať Maxí." odpil si mladý Holanďan z Whisky. Potláčal v sebe nutkavý pocit obzrieť sa smerom k baru, kde sa usadila trojica žien. 

Ahojte! Dúfam, že sa Vám prvá kapitola páčila. ☺️

Max a Madison sa teda po prvýkrát videli. Uvidíme, či Max naberie odvahu a pôjde za Madison a či mu vôbec ona bude venovať pozornosť. 🤔

Shiver | M.V.Où les histoires vivent. Découvrez maintenant