Hoofdstuk 1

21 0 0
                                    

Het is zomervakantie en Silke wacht buiten bij haar tuinmuurtje op haar vader die net van het ziekenhuis is gekomen. Ze zit er al een kwartier, maar dat maakt haar niet uit ze had toch frisse lucht nodig. Lizzy haar zusje was meegegaan met haar vader, omdat Silke geen zin had om samen met haar zusje thuis te blijven en ze wilde even alleen zijn.
Daar kwam haar vader vijf minuten later aanrijden. Hij stapte uit en pakte Lizzy uit haar kinderstoeltje. Ik vroeg hoe het met mama was. Maar papa was zo verdrietig dat hij geen antwoord kon geven en liep naar binnen. Ik kreeg er geen goed gevoel over en ik wist dat papa het net zo moeilijk heeft als ik. Lizzy heeft er nog niet veel last van ze is pas twee.
Op mijn vijftiende verjaardag was mama even uit het ziekenhuis gekomen om mij te feliciteren. Omdat mama er niet was wou ik geen verjaardag vieren ook. Zonder mama was niks leuk. Ik mocht veertien jaar lang bij haar zijn... en nu..... nu ligt ze alleen maar in dat stomme ziekenhuis waar niemand haar goed helpt en mama het misschien wel niet red. Ik wil nooit mee, want ik word er verdrietig van. Toch ga ik de volgende keer mee voordat het te laat is en mama er niet meer is... En ik liep naar binnen.

Red ze het wel!?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu