البارت السابع

239 8 3
                                    

#البارت_السابع☘️🔥

«بسم الله الرحمن الرحيم»

جاسر بصراخ: مرييييييييييييم
مريم بصراخ: اييييييييه في اييييييييه...
جاسر بهدوء وكأن شئ لم يحدث: مش بتردي ليه يا قرد البحر انتي..
مريم: والله لسه خارج من الحمام و كنت هرد.. وكمان ايه قرد البحر دا؟؟..
جاسر: قرد البحر دا انتي... المهم تعالي عايزك..
مريم بمرح: مش متفائل...
جاسر بحنان وهو يحتضنها: الاول وحشتيني اووي اووي و فرحان انك رجعتي... ثانيآ.... مالك يا مريم الكل بيشتكي منك و انك دايما سرحانه و مش مركزه معاهم.... ايه يا قلبي مالك... و متقوليش مفيش..
مريم بتعب: لا يا جاسر فيه.. وفي حاجه مش عايزه حد يعرفها غيرك... اوعدني الي هقوله دا مش هيطلع لحد و خاصة ماما...
جاسر بقلق: في ايه يا مريم؟انتي قلقتيني؟؟...
مريم ببكاء: بابا...انا... انا عندي.... سرطان الكبد...
جاسر بصدمة: مريم انتي بتقولي ايه... ايه الكلام دا... بطلي هزار... اتكلمي قولي مالك...
لتخبره مريم كل ما حدث معها في ذلك اليوم و ما قاله الطبيب و انه مازال في البداية...

مرت نص ساعه وهو صامت لا يتكلم..

مريم بخوف و بكاء: باااباا... رد عليا ارجوك..
جاسر بصدمة: امتي دا حصل... و حصل ازاي..
مريم ببكاء: الدكتور قال انه ممكن يكون من اسبابه تشوهات خلقية في الكبد او داء السُّكَّري او التعرض للأفلاتوكسينات او وراثي... بابا انا خايفه...
جاسر ببكاء: متخافيش يا قلبي... دا لسه في اوله ودا كويس جدا هنعمل العملية بسرعه و تكون بخير ولا كأن حاجه حصلت و متخافيش مش هقول لحد بس الكل شاكك فيكي يا مريوم لازم تضحكي و متفكريش في الموضوع وانا هحاول انك تعملي العملية الاسبوع دا..
مريم: بابا انا مش عايزاها الاسبوع دا ارجوك... عايزها بعد المهمه... ارجوك من غير اعتراض وانا اوعدك اني احافظ علي نفسي و اكلي و علاجي و مش هتعب نفسي كتير... اوعدك..
جاسر بحزن: ماشي يا مريم...
مريم بمرح: طيب ياله عشان ريم هتشك فينا و تطلب بوليس الاداب و تطب علينا هناا..
جاسر بضحك: مهما حصل مش هتتغيري يا قرد البحر..
مريم: حبيبي يا جو... ياله بقاا عشان عايزه أكل....
جاسر بمرح: ياله يا لمضه...
لتحتضنه ثم تذهب معه لمنزل ريان...
نورهان: اخيرا جيتي يا مريم هاانم..
مريم بغرور: اكيد مش عارفين تقعدوا من غيري...
تاج: وحياتك ما حصل احنا مستنينك عشان نأكل بس مش اكتر...
غيث بمرح: يا كسفتك يا حازم...
حور بضحك: كرامتك بتتباع في اكياس...
ريم بتذمر: ياله علي الأكل بسرعه...

ليجلس الجميع في مكانه.. كادت ملوك ان تجلس بجانب غيث و لكن جلست بجانب ريان حتي لا يشك بهم احد.. لم يقدر غيث علي عدم النظر لوالده.. فنظر له ريان فوجدة ينظر له ببعض الغضب ف علم ريان ان ملوك اخبرته... ليبتسم بداخله علي ابنه الذي يغضب من حزن والدته.... ليبدأ الجميع في تناول الطعام وهم يحكون عن مغامرتهم و مقالبهم و ما حدث اول يوم و مقلب مريم ليضحك الجميع علي ما حدث...بعد انتهاء العشاء

سبعة قلوب تعشق❤حيث تعيش القصص. اكتشف الآن