البارت السادس عشر

167 10 1
                                    

#البارت_السادس_عشر💚🌞

«بسم الله الرحمن الرحيم»

مرة ثواني و دقائق و ساعات... هبطت الطائرة علي ارض اندونيسيا... اقتربت المضيفه من غيث.. وهي تنظر له بإعجاب شديد.. وضعت يدها علي كتفه وهي تهزه ليستيقظ... فتح غيث عيناه ثم نظر للمضيفه بتعجب شديد... لحظه و كان يتذكر كل ما حدث..

المضيفه: لقد وصلنا سيدي...
غيث ببرود: حسنا شكرا لكي...

امسك غيث حقيبته ثم اتجه خارج الطائرة متجهاً الي بوابة المطار... ليجد فتاه اقل ما يُقال عنها انها ملاك... كانت تمسك في يدها ورقه و مكتوب عليها باللغة العربية "ماكس ارشميدس" نظر غيث الي اسمه المزيف في جواز السفر ليجد انه نفس الاسم.. ليتجه الي تلك الفتاه و ينظر لها نظرة عرفت من خلالها انه المقصود... لتبتسم له ثم تذهب و هو يسير خلفها...

الفتاه ببسمه: مرحباً بك في اندونيسيا...
غيث ببرود: شكرا لكي...
الفتاه بمرح: اتفضل اركب العربيه و انا هحط الشنطة واجي..
غيث بتعجب: انتي بتتكلمي مصري..
الفتاه ببسمة: اهاا بعرف اتكلم عربي..

اخذت الفتاه الحقيبه و وضعتها في السيارة من الخلف... ثم اتجهت الي كرسي القيادة و انطلقت بالسيارة خارج المطار..

الفتاه بجدية: خمس اشخاص اقوي و اكبر اشخاص في المنظمة الي موجوده في اندونيسيا... قدرت احدد مكان اتنين بس منهم و حددت بيجوا امته و المناسبات و الاماكن الي بيروحوها... و كمان قدرت احدد اماكن معينه بيرحوها كتير و اكتشفت انها بتحتوي علي اسلحه و مخدرات و كمان قنابل و اسحله نووية...دا غير تجارة الاعضاء و غسيل الاموال.. حسب معلوماتي الي جمعتها انهم كل شهر بيكونوا هنا يعني هيكونوا موجودين هنا خلال اسبوع او اتنين بالكتير... اما بقاا بالنسبة للثلاثه التانين ف لسه ملهمش اثر.. بس اكيد لما نخلص علي الاتنين الي هنا هيبدأ الثلاثه يظهروا...
غيث بعقلانيه: تمام جدا.. انا هتكفل بالبحث عن الثلاثه التانين... اهتمي انتي بس بالاماكن و الوقت الي بيجوا فيه..
الفتاه ببسمة: تمام.. ياله وصلنا...

خرجت الفتاه من السيارة ثم اخرجت الحقيبه و ذهبت لفتح باب المنزل...

غيث بتعجب: هو احنا هنعيش سوا..
الفتاه بصدمة: لا طبعاا مستحيل اقعد معاك في شقه واحده دي حاجه غلط.. البيت فيه دورين انا قاعده في الدور الاول و حضرتك هتقعد في الدور التاني..
غيث بإعجاب: تمام معنديش مشكلة..
الفتاه بخجل: انا بحثت كتير علي بيت تقعد فيه لوحدك بس ملقتش بيت قريب.. ف عشان كده قولت انك تقعد في الدور التاني.. واهو منها عشان نبقي قريبين من بعض..
نظر لها غيث برفع حاجب علي اخر جمله
الفتاه بصدمة: قصدي عشان المهمه مش حاجه تانيه...
غيث ببسمه: طيب ممكن تفتحي الباب ياله..

اتجهت بسرعة لفتح الباب ثم دلفوا للداخل
كان البيت جميلاً و مرتبا... لم يكن رائع جدا ولكنه بسيط و هادئ و به ما يميزه..
صعدت تلك الفتاه للاعلي ثم اعطته مفتاح الشقه الخاصه به..
الفتاه بلطف: دي مفاتيح شقتك.. انا هطلب اكل لما تخلص ترتيب هدومك ابقي انزل عشان تأكل.. ياله بااي

سبعة قلوب تعشق❤حيث تعيش القصص. اكتشف الآن