البارت العاشر

226 10 4
                                    

#البارت_العاشر💗👍

«بسم الله الرحمن الرحيم»


كانت تجلس في غرفتها وهي تعمل علي بعض التصاميم الخاصه بالعمل.. لتنظر الي ساعة الحائط لتجد الساعة 12 منتصف الليل.. لتنظر الي التصاميم ثانيا لكن قاطعها اهتزاز هاتفها معلناً عن وصول رساله... لتمسك الهاتف وهي تقرأ محتوي الرساله...
"الرساله"

"نوري... اليوم سوف اتحدث عنكي بكل حب... حبيبتي اريد ان اقول لكي ماذا تكونين في حياتي.. نوري انتي هي النقطة البيضاء الوحيدة وسط ظلام حياتي و سوادها... انتي الجملة الوحيدة المكتوبة في مذكراتي...انتي كإكليلا مزين بالألماس علي رأسي.. انتي الطائر المرح الوحيد الذي اراقبه بحب صادق... انتي كالسمكة النادرة وسط محيط ازرق اللون.. انتي كالنجمة المتوهجه وسط ظلام ليلاً قارس... انتي كالبدر المكتمل وسط الشهور في ليلاه... انتي كقلب ينبض بحب و خير و لطف عامرٌ...انتي ك لؤلؤة منيرة نادرة ساطعه اخفيتها في قلبي بعيدآ عن عيون ذئاب البشر الطامعه... فهل تقبلين بي كرفيق دربك ام اذهب وانا اسحب خيباتي و حطامي خلفي... ولكن اقولها من اعماق قلبي... أحبك.... أحبك.... أحبك.... و للأبد احبك يا نوري"

انتهت نورهان من قرأت الرساله ثم زفرت بضيق..تشعر كأنها اخطأت من البداية لانها سمحت لذلك الشخص بأرسال لها رسائل حب و لم توقفه عند حدوده...لتتجه بسرعة خارج الغرفة وهي تمسك الهاتف في يدها لتطرق باب غرفة شقيقها ثم تدلف..لتجده مازال مستيقظ...

نورهان بتوتر:عدي...
عدي ببسمه:تعالي يا نور في ايه...
نورهان بتوتر: عدي... انا عايزه اقولك حاجه... بس اوعدني انك مش تتعصب و تهدي ارجوك...
عدي بهدوء: في ايه يا نور قولي؟؟...
نورهان بخوف: اتفضل اقرأ...
لتعطيه الهاتف.. ليبدأ عدي بالقراءة و قد تغيرت معالم وجهه و ظهر عليها الغضب .. لم يقرأ عدي جميع الرسائل بل قرأ بعض منها...
عدي بغضب: ايه دا...
نورهان بخوف: دا واحد كل يوم الساعه 12 باليل بيبعت ليا رسايل ....
عدي بغضب: بيبعتلك من امته؟؟
نورهان ببكاء: من حوالي 3 شهور....
عدي بسخرية: ولسه فاكره تبلغيني...لا والله عداكي العيب...
نورهان بحزن: والله مرضتش اقولك عشان عارفه انك هتتعصب و ممكن تتهور و هتزعل...
عدي بصراخ: وهو بعد الكلام دا و مش عايزاني اتزفت اغضب و لا ازعق...
نورهان ببكاء: والله كان غصب عني... معرفتش اعمل ايه ف سكت و مقولتش حاجه..
عدي بغضب: اتفضلي الزفت... اعملي بلوك واياكي يا نورهان اي حد حتي لو بنت تدخل تكلمك و متوقليش ليا فاهمه ولا لاء... انتي ادلعتي اووي لدرجه ان واحد زي دا يبعتلك وانتي تسبيه يا هانم و الموضوع عاجبك اووي... اتفضلي غروي من وشي...

لتمسك نورهان هاتفها ببكاء ثم تتجه الي الخارج... فور خروجها اصتدمت بأحد..

تاج بصدمة: نورهان انتي.. بتعيطي ليه..
نورهان ببكاء: مفيش حاجه...
ثم ركضت الي غرفتها...
لينظر تاج الي اثرها بصدمة ثم يدلف لغرفة عدي...

سبعة قلوب تعشق❤حيث تعيش القصص. اكتشف الآن