البارت الثالث

234 5 2
                                    

البارت_الثالث🌸👑

(بسم الله الرحمن الرحيم)

في ڤيلة ريم و تالا....
كانت ملوك و تالا في المطبخ يضعون الزينه علي التورته و الكب كيك... و يصنعون كوتيل من الفاكهه الطازجه... في الخارج كانت ريم و جوان يرتبون المنزل و يضعون الصحون الجديدة علي الطاوله
و يعلقون الزينه و البلالين... في الحديقه كانت مريم تعلق البلالين علي الاشجار و ملك تضع الصحون علي الطاوله و تضع بعض الورد عليها....

مريم: ملك انا خارجه اشوف الجنينه الي بره و ارتبها تمام...
ملك: ماشي و لما تخلصي ابقي ادخلي جوه عشان نخلص معاهم....

لتتجهه مريم الي الحديقه الخارجيه لترتيبها ولكنها وجدت مالك يدخل من الباب و معه فتاه لتتجه له بسرعه وهي تمنعه من دخول البيت و كشف مفاجأتهم..

مريم بسرعه: مالك بتعمل ايه هنا...
مالك بستغراب: في ايه يا مريم... انا كنت جاي اخذ ملاحظات و ماشي...
مريم بتوتر: ملاحظات ايه...
مالك بستغراب شديد من توترها: ملاحظاتي بتاعت المدرسه...
مريم بغباء: طيب خليك مع المزة دي هنا لما اطلع اجبهم و اجي... و متدخلش عشان احنا قالبين البيت بنظف عشان العيد قرب...
لتصعد مريم بسرعة لاحضار اشياء مالك..
منة: هي مين دي...
مالك ببسمه: دي يا ستي تبقي أختي..
منة ببلهاء: لو عايز تحافظ علي نفسك متضحكش تاني...
لينظر لها مالك بستغراب و صدمه...
منة بنتباه: متاخذش في بالك... ولا كأني قولت حاجه...
ليضحك مالك وهو ينظر لها بمشاعر تهاجم قلبه بقوة... لا يعلم حتي ما هي... مشاعر لم يختبرها من قبل...

منة بمرح: انا بيتي في اخر الشارع... لما اعوز ارخم عليك او لو كنت زهقانه هجيلك انت.. تمام..
لينظر لها مالك بصدمه... لتقاطعهم مريم..
مريم بغموض: اسفه لو كنت قطعت كلامك... اتفضل الملاحظات....
منة بمرح: شكرا بجد تعبتك معايا... ياله عن اذنكم....
مريم بغباء: طيب ما تخليكي دا حتي انهاردة عيد ميلاد مالك...
لينظر لها مالك بحدة و غضب...

منة بلطف:لا شكرا انا لازم امشي...وكل سنه وانت طيب يا مالك....ياله سلام..

لتبتسم لهم منة ثم تركض الي خارج الڤيلا عائدة للمنزل....اما مالك فكان ينظر لها ببسمة كبيرة علي وجهه حتي اختفت من أمامه....
مريم بسخرية:والله و وقعت يا مالك بيه.
مالك:مريم اسكتي خالص...وبطلي هبل..
مريم بمرح:بس عايز الصراحه...البت وتكه....و باين عليها هاديه
لينظر له مالك بيأس ثم يذهب للجلوس مع غيث و عدي في المنزل.....

※※※※※※※※※※※※※

في شركة المنشاوي....

كان يجلس في مكتبه يراجع بعض الاوراق.. ليقاطعه دلوف السكرتيرة الخاصه به وهي تتمايل بإغراء ظاهر بالنسبة له فهذا هو المعتاد من بعض الفتيات في الشركة... لينظر له ببسمه مزيفه عكس القرف الذي بداخله اتجاهها...

سبعة قلوب تعشق❤حيث تعيش القصص. اكتشف الآن