#البارت_الثاني_والعشرون⌛🌟
«بسم الله الرحمن الرحيم»
وصل الي مبني كبير جميل من الشكل الخارجي و يبدو انه ليس بقديم بل بمبني حديث التشيِّد فإتجه لمساعدتها علي النزول ثم حمل الحقائب علي كتفيه ثم اتجه الي الداخل... وصل امام باب المصعد ليقوم بالضغط عليه ثم صعد وهو يمسك بها جيدا... مرت دقائق فتوقف باب المصعد و فُتح امام باب شقة مزخرف و جميل... اخرج من احدي جيوبه مفاتيح ثم فتح الباب و اضاء الانوار في لتظهر مدي روعة و هدوء المنزل و ديكوره الكلاسيكي... لتدلف وهي تستند علي الحائط بعد ان تركها و اتجه لإدخال الحقائب ليجدها جلست بالفعل علي الاريكه...
لينا بهمس بالكاد يسمعه: هي دي... شقة مين يا غيث... وانا بعمل ايه هنا....
غيث وهو يجلس بجانبها: دي شقتي كنت اشترتها عشان كنت بحب اقضي فيها اوقات لوحدي او اقعد فيها انا و الشباب... وانتي هتفضلي هنا في مصر لحد ما تتحسني و لحد ما الاوضاع بره تهدي عشان الموضوع مش هيتقفل بسرعه...
لينا بهدوء: طيب انت مش هترجع... تشوف اهلك...
غيث: هقعد معاكي ساعتين و بعدين همشي... بس اتأكد انك هتكوني بخير... هدخل اعملك حاجه تأكلها عشان تأخذي علاجك...
لينا بهمس: تمام...ثم وضعت رأسها علي الاريكه.. ليتجه هو الي المطبخ يصنع لها بعض الطعام الصحي....
مرت نصف ساعه وهو في المطبخ لتنظر هي لباب المطبخ فور شعورها به يتجه ناحيتها... لتجلس بهدوء بعد ان كانت تريح جسدها علي الاريكه.. ليضع امامها بعض الطعام الصحي و يطلب منها ان تأكل.. امسكت الملعقه ثم بدأت بالأكل و لكن اخترقت انفها رائحه دخان كريهه.. لتنظر الي غيث لتجده يقف بجانب النافذه و هي فمه سجائر و يخرج من بين شفتيه ذلك الدخان السام...لينا بضيق: مش قلنا نبطل زفت سجاير بقا...
غيث وهو ينفث الهواء من فمه: مش قادر.. اتعودت عليه لازم اشربها كل يوم...
لينا: انت كده بتأذي نفسك بالبطيئ يا غيث..
غيث ببسمة: يا بنتي بلاش كلام اهبل و ركزي في اكلك...نظرت له بعتاب ثم بدأت في تناول الطعام حتي انتهت.. فإقترب منها و اخذ الاطباق ثم صنع لها عصير و وضعه بجانبها...
غيث ببسمة: انا جهزتلك الاوضه و رتبت الهدوم و في هدوم علي السرير عشان لو غيرتي هدومك.. لو جوعتي في اكل في الميكرويڤ و عصير في التلاجه... بلاش حركه كتير و لو احتجتي حاجه اتصلي بيا... ياله سلام..
لينا ببسمة: سلام يا بابا...
غيث بضيق: مش بتضحك خالص علي فكرة..
لينا: هههه ماشي... وكمان ايه الي انت لابسه دا... بنطلون اسود و قميص اسود علي جاكيت اسود دا حتي الجذمه لونها اسود... انت رايح عزا حد...
غيث بضيق: انتي مالك يا بت حاشره نفسك ليه...
لينا ببرود: كيفي كده...
غيث: حسبي الله ونعم الوكيل... اللهم اني لا سألك رد القضاء ولكن اسالك الطف فيه..
لينا بستفزاز: باي يا حبي..
غيث وهو يغلق الباب: حبك برص يا شيخه يطلعلك من تحت السرير يريحنا من تقل دمك..
لينا بعد ان اغلق الباب: سمعاااك يا غييث و هسييبك دلوقتتي بمزاااجي...
أنت تقرأ
سبعة قلوب تعشق❤
Randomليس بقلب واحد ولا اثنين بل سبعة قلوب تقع لاول مره في الحب، التحمت قلوبهم في لهيب صراعات العشق فإقتحمت قلوبهم واحد تلو الاخر لتأتي كل ملكة تحتل قلب فارسها في قصة بين اسطر متتالية نشهد قصص لم تنتهي و لن تنتهي...نيران الغيرة تحرق فؤادهم و براكين الحب ك...