5.BÖLÜM:TEYZEM

182 71 280
                                    

Merhaba tatlışlarım.
Nasılsınız?Umarım iyisinizdir.
İyi okumalar.

~

Bugün teyzem gelecek bende onu almak için havaalanına gittim onu aldım ve arabada bana benimle konuşacağı bir şey olduğunu ve onu evinde oturmak için vaktim olup olmadığını sordu. Bende boş olduğumu konuşabileceğimizi söyledim böylece ben de onun evine gittim. Teyzem "şu an söyleyeceklerimi çok düşündüm o yüzden kulaklarını aç ve beni iyi dinle" dedi bende başımla onayladım fakat biraz da korkmuştum teyzeme bir şey mi olmuştu.

Teyzem:

-Ben bu zamana kadar seninle ilgilenemedim. Seni arka planda bıraktım ama bundan sonra hep seninle olacağım istediğin zaman yanıma gelip benimle konuşabilirsin tamam mı?

Bu zamana kadar benimle konuşmak istemeyen teyzem bugün benimle konuşmak istemişti. Bana bunları söylemişti. Ne söyleyeceğimi o an nasıl hissettiğimi bilmiyorum.

Başımı salladım gözlerimden yaşlar akıyordu ve ben o an o kadar çok konuşmak istedim ki fakat konuşamadım. Sadece hıçkıra hıçkıra ağladım ve teyzeme sarıldım. Teyzem beni sakinleştirmeye çalıştı. Bende biraz sonra ağlamayı kestim.

Ben: Teyze küçükken neden benimle ilgilenmek istemiyordun?
-Mesaj olarak yazmıştım.-
Teyzem yüzüme baktı yorulmuş bir ses çıkardı sonra konuşmaya başladı.

Teyzem:

-Küçükken sana baktığımda ister istemez gözlerim doluyordu, belki sen hatırlamazsın ama bir gün sana geldiğimde bir ağlama krizine girdim ve bu çok uzun sürdü sen çok korkmuştun, kimse sana bir şey söylememişti sonra sen de ağlamaya başlamıştın. O gün karar aldım seni üzmeye hakkım yoktu seni her gördüğümde ağlayıp seni üzmeye hakkım yoktu bu yüzden de seninle ilgilenmeyi kestim.

O günü çok net hatırlıyordum fakat yine de tek sebebin bu olduğuna inanmak istemiyorum. Düşündüğüm şeyin gerçek olduğuna inanmak istemiyorum. Yanılmak istiyorum. Neden şimdi o zaman? Bunca zaman sonra neden şimdi? Neden?

Ben: bu günü hatırlıyorum fakat tek sebebin bu olduğuna sadece beni görmenin seni üzdüğü için benimle ilgilenmediğine inanamıyorum.

Teyzem:

-Ama gerçek bu

Ben: o zaman neden şimdi?

Teyzem:
-Seni daha fazla arka plana atmak istemiyorum bu hayatta tek akrabam dayın ve sensin. Sizi daha fazla üzmek istemiyorum. Bu benim sana 18 hediyem olsun. Artık mutlu ol ve konuş.

Gözlerim dolmuştu fakat gülümsüyordum teyzem gözyaşlarımı sildi ve bende ona gülümsedim.

Teyzem:

-Birlikte alışverişe çıkmak ister misin teyze yeğen birlikte zaman geçirmek istiyorum. Sende istersen.

Ben: çok isterim.

Yol boyunca teyzem bana yurt dışında yaptıklarını anlattı bir gün onunla oraya birlikte gidip gezmek istediğini söyledi. Bende konuştuğum zaman ilk yapmak istediklerimden biri olduğunu söyledim. Dayımdan da bahsetmeyi ihmal etmedik yurt dışındaki okulun davet sebebi değişim öğrencileriyle tanışıp konuşmakmış. Dayım arabadayken aradı ve döndüğünü söyledi çok şaşırdım daha gelmez sanıyordum fakat dönmüş. Bizde alışverişi boş verip dayımı almaya havaalanına gittik.

Dayım bana doğum günü hediyesi olarak her yıl kar küresi alır ve bende odamda kitaplığın bir bölümüne o kar kürelerini koyarım. Yine dayım kar küresi verdi fakat bu kar küresi diğer verdiklerinden farklıydı diğerlerinde hep bir kız yani ben vardım fakat bu kar küresinin içinde bir kız ve erkek vardı fakat yüzleri görünmüyordu. Dayım bana ne söylemek istemişti? Dayıma soramayacağıma göre şimdilik umursamamış gibi davrandım ve teşekkür ettim.

Bir kafeye gidip oturduk. Dayım teyzemin bana söylediklerini zaten biliyormuş. Teyzem bunları söylemeden önce dayıma danışmış. Dayım da yine yurt dışında yaptıklarını anlattı. Bir dahaki gidişinde bizimde onunla gelmemizi istediğini söyledi. Hep aynı klişeler.

~

Bölümü nasıl buldunuz?

Sizce olaylar hızlı mı ilerliyor yoksa yerinde mi?

Sizce Merve'nin teyzesinin Merve'yle konuşmak istemesinin sebebi ne?

Yada daha önce neden onunla ilgilenmek istemiyordu?

Dayısının aldığı karküresiyle ilgili ne düşünüyorsunuz?

Merve için seçtiğim şarkı sizce Merve
için uygun mu?

Yıldızı doldurup, soruları cevaplamayı ve paragraf arası yorumlar yazmayı unutmayın tatlışlarım.

Tatlışlarım bugünlük benden bu kadar görüşmek üzere.

ANLA BENİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin