Pelin giderken uyuya kalmıştı onu kucağıma aldım ve eve doğru ilerledim. Laren kapıyı çaldı. Kapıyı Cemre Abla açtı "Hoş geldiniz kızlar" diyerek bizi selamladı. "Hoş bulduk Cemre Abla" dedik ve içeri girdik. "Pelin uyuya mı kaldı ben onu yukarıya çıkarayım siz salona geçin" dedi ve bizde salona oturduk ardından Laren sohbeti başlattı.
"Pera Korayların yanında bir türlü soramadım Mertle partner olduğunuz için nasıl hissediyorsun"
"Tanıdığım biriyle partner olmayı tabi ki de tercih ederdim ama yine de mert iyi biri gibi şu anki izlenimlerime göre"
"Bana da öyle geldi ve şunu da söylemeden geçemeyeceğim Mertle fiziksel özellik olarak birbirinize çok benziyorsunuz uyumunuz güzel duruyor." dedim.
"Ama kişilik olarak da bir o kadar farklıyız çocuk resmen gülmeden bir saniye bile duramıyor."
" Bu konuda haklısın maalesef"
"Ay canım ondan da bir şey olmaz zaten sadece bir dans edecekler o kadar" diye Laren durumu toparladı.
"Peki, sen Aral'la dans edeceğin için ne hissediyorsun Laren?" Pera sonunda merak ettiğimiz soruyu sormuştu.
"Açıkçası bende ne hissettiğimi bilmiyorum ondan o kadar çok nefret ediyorum ki onunla yakın olacak olmak beni deli ediyor ama her gün bana yalvardığını görmek de mutlu edecek."
"Nasıl yani?"
"Onunla bir daha konuşmayacağım onu sesimden mahrum bırakacağım bu konuda senden ilham aldım Mervecim evet."
"Benim konuşmama nedenim bu değildi ama sen böyle kullanmak istiyorsun seni destekliyorum"
Cemre Abla yanımıza geldi ve bu sohbetimiz de burada sona erdi.
"Cemre abla bu Pera" dedi Laren. Laren'in Onurlarla daha önceden beri tanışıyor olmaları hala ban garip geliyordu.
"Memnun oldum Pera, adını çok duyum"
"Bende memnun oldum."
"Kızlar siz sohbetinize devam edin bende kalan işlerimi halledip yanınıza gelirim."
"Biz de yardım edelim itiraz kabul etmiyorum" dedim ve mutfağın yolunu tuttum. Pera çorbayı karıştırıyor, Laren salatayı hazırlıyor, bende sofrayı hazırlıyordum. Cemre ablada ana yemeği hazırlıyordu.
O sırada zil çaldı. Cemre abla "Merve kapıyı açar mısın lütfen" "Tamamdır" diyerek kapıya gittim. Kapıyı açtığımda Onur karşımdaydı.
"Hoş geldin" dedim "Hoş bulduk sizde hoş geldiniz erkencisiniz" "işimiz erken bitti." derken içeriye girdi birlikte salona doğru yürüdük."
"Pelin nerde normalde onun şuan senin yerinde olması gerekirdi."
"Uyuyor."
"Doğru arabaya bindiği gibi uyuduğunu unutmuşum."
"Onur hoş geldin." Cemre Abla seslenmişti. "Hoş buldum" kızlarla da aynı şekilde diyalog geçti aralarında ardından " Benim yardım edeceğim bir şey var mı?" diye sordu. "Aslında Pelin'i kaldırabilirsin çok uyudu kalksın artık." diye cevapladım. "Bu zorlu görevi yapmak için gidiyorum o zaman" hepimiz güldük ardından Onur yukarıya ilerledi bende işime devam ettim. Bir süre sonra yukardan gitar sesi geldi Pelin'i uyandırmak için iyi bir yol seçmişti.
Pelin ve onur aralarında konuşarak merdivenlerden inerlerken kapı çaldı ve birlikte kapıyı açmaya gittiler. Gelenler Ömer Abim, teyzem, dayım ve Canandı. Açıkçası bu akşam Canan'ı görmek en son düşündüğüm şeydi. Arkadan da Koray içeri girdi. Merhabalaşmanın ardından cemre abla "Herkes geldiğine göre masaya geçebiliriz." dedi. Biz kızlar olarak yan yana geçtik karşımıza da dayım, Canan, Koray ve onur geçti. Masanın iki yanından birinde Ömer abim ve Cemre Abla bir yanında da teyzem oturuyordu.
"Çocuklar sizi hep birlikte görmem iyi oldu bu hafta sonu bizim bağışta bulunduğumuz yetimhanelerin birindeki çocuklar için bir eğlence günü düzenlemek istiyorlar bende sizi düşündüm tek yapmanız gereken çocuklarla zaman geçirmek. İster misiniz?"
Kızlarla birbirimize baktık ardından Onur'a baktım hepimizin yüzü aynı şekilde istekliydi. Hepimizin çocukluk yaraları vardı ve bunları sarmanın en iyi yanı çocuklarla vakit geçirmekti.
"Tabii ki de istiyoruz."
"İyi o halde ben müdürü arayıp haber veririm."
"Bende gelebilir miyim peki Vahap amca?" diye sordu Pelin.
"Maalesef canım oradaki çocuklar dışında etkinlikte çocuk olmasını istemiyorlar."
Pelin'in yüzü düşmüştü ama sonra hemen toparladı ve yemeğine devam etti.
Ardından dayım, Ömer abim ve Onur iş konuştular; Canan, teyzem ve Cemre Abla da birlikte konuştu bizde kendi aramızda kızlarla sohbet ettik arada Pelin'in yemek yemesine yardım ettim. Kızlar da Canan'ı pek sevemediklerini söylediler. Bu kadın gerçekten hiç iyi enerji vermiyordu. Sonrasında onun kafesine gidip işini nasıl yaptığını görmeye karar verdik. Hem belki daha önce Canan'la konuştuğunu gördüğüm adamı bulabilirdim.
Yemekten sonra Ömer Abim Onur'dan gitar çalmasını istedi. Ve o çalarken Laren ve bende söyledik. Laren'in sesi de çok güzeldi.
-ONUR'DAN-
Okulda mezuniyet için yapılacak valsta Laren ve Aral partner oldular. Ben onları ne kadar uzak tutmaya çalışsam da bir şekilde bir araya geliyorlardı.
Mert ve Pera partner oldu. Mert arada bir gördüğüm iyi olduğunu düşündüğüm bir çocuktu. Bu seçim en azından iyi olmuştu.
"Merve ve Onur" zaten bizim partner olacağımız belliydi ama Merve'nin herkesin içinde dans etmek istemeyeceğini biliyordum bu yüzden bizim müzik kısmında ilgilenebileceğimizi söyledim. Merve bana çocukken birbirimize yaptığımız teşekkür ederim işaretini yaptı bunu hatırladığını bilmiyordum bende rica ederim işretini yaptım. Ardından Koray'ın da müzik kısmıyla ilgilenebileceğini söyledim. Bu da benim kendi planımın bir parçasıydı. Mezuniyet günü Merve'ye çıkma teklif edecektim.
Toplantı bittikten sonra kantinde oturduk sohbet ettik akşam cemre onları yemeğe davet etmemi istemişti. Daveti kabul ettiler.
Okuldan sonra biraz antrenman yapmak için basketbol sahasına gittim. Aral da oradaydı o da antrenman yapıyordu.
"Maça ne dersin" diye sordu. Kabul ettim. İyi bir oyuncuydu beni baya bir zorladı. Sonunda zor da olsa kazanabilmiştim.
"İyi oyundu uzun zamandır böyle dişli bir rakibim olmamıştı sağ ol." dedi "Teşekkürler bende aynı fikirdeyim." dedim ve sahadan çıktım. Eve gittim. Kapıyı Merve açtı yüzünü görmem hemen sırıtmama sebep olmuştu.
Selamlaşma faslından sonra Pelin'i uyandırmamı istedi. Yukarı çıktığımda pelin benim odamda uyuyordu. Çok tatlıydı uyandırmaya kıyamıyordum sonra aklıma gitar çalmak geldi onu uyandırmanın en iyi yolu buydu. Tahminim doğru çıktı ve gitar çalmaya başladığım an uyandı.
"Onur abi sen mi geldin, ben kimin odasındayım, yine arabada uyuya mı kadım?"
"Evet, prenses yine uyuya kaldın ve benim odamdasın merak etme. Günaydın bu arada "
Gülümsedi ve "Hadi Merve ablamın yanına gidelim" dedi. Biz aşağı inerken kapı çaldı ve Pelin'e "Önce kapıyı açmalıyız" dedim. Gelenler Vahap abi, eşi Canan, Şebnem Abla ve babamdı. Arkadan Koray'ın arabasını da gördüm yine tam zamanında gelmeyi başarmıştı.
Vahap abi bir etkinlikten bahsetti grup olarak gideceğimiz ilk etkinlikte olacaktı aynı zamanda. Yemekten sonra babam benden gitar çalmamı istedi bende çaldım Merve ve Laren de söylediler güzel eğlenceli bir akşam oldu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ANLA BENİ
Roman pour AdolescentsBu hikaye Merve'nin hikayesi... Merve, anne ve babasını -onu en iyi anlayan kişileri- kaybetti. Anne ve babasının vefatından sonra konuşmamaya başladı. Yıllarca onu anlayabilen birini aradı ama 8 yılın ardından onu anlayan kimse çıkmadı. Merve 18 ya...