Pelin Onurlar geldikten kısa süre sonra uyuya kalmıştı. Bizde oturma odasında oturuyorduk.
“Doğruluk mu cesaret mi oynamaya ne dersiniz?” diye sordu Koray.
Laren, ben ve onur “Tamam, oynayalım” dedik. “Siz istiyorsanız oynayalım” dedi Pera da. Fakat Pera’nın istemediği her halinden belliydi fakat davranışlarıyla sözleri hep zıttı işte.
“Pekâlâ, o zaman ben şişeyi çeviriyorum ama önce eğer söylemek ya da yapmak istemezsek ceza çekelim olur mu? ” dedi hepimiz onayladık ve çantasından şişeyi çıkarıp çevirdi Koray. İlk sırada cevaplayacak kişi Koray soru soracak kişi de Laren çıktı.
“Benden sakladığın gizli hayranın kim?”
“Öyle bir şey yok”
“Koray bana sakın yalan söyleme ben senin her hareketinden ne olduğunu anlayabiliyorum. Şimdi günlerdir aklından çıkmayan kız kim?”
Koray Onur ve bana yardım ister bakışlar atıyordu. Fakat Pera’nın tarafına bakmıyordu bile. Anlamıştım. Günlerdir Pera ve Koray arasındaki gerginliğin sebebi Koray’ın Pera’dan hoşlanmasıydı. Fakat Pera Koray’dan hoşlanmıyordu bunu da biliyordum. Pera başkasından hoşlanıyordu ama kim olduğunu dahayla bulamıyorum.
“Laren tamam üstüne gitme söylemezse söylemesin o zaman ceza çeker olmaz mı?”
“Ceza ne olacak?” dedi Laren.
“Merve aşağıda kapalı havuzu kullanabilir miyiz?”
“tabiki.”
“hayır, Onur ya biliyorsun kardeşim fobim var işte yapma başka ceza verin ama su olmaz”
“bunu sen istedin eğer o kızı söyleseydin bunlar başına gelmezdi.”
Hep birlikte Koray’ın dakika başı söylenmelerine rahmen havuza indik. Laren Koray’ı hiç beklemediği anda arkasından havuza iterken Koray’da Laren’in bileğinden tuttu ve birlikte havuza düştüler. Laren koraya söylenip duruyor onu yerin dibine sokmayı bile istiyordu. Biz de bu sıra kahkahalar atmaya başlamıştık. Sonra Laren Koray’ın arkasından onu omuzlarından tutup suya bastırmaya çalıştı fakat gücü yetmeyince karnına vurdu ve yanından ayrıldı. Fakat biz gülmeye devam ettik.
Koray: “Ya güleceğinize yardım edin de çıkarın beni.”
Laren: “Hep bencilsin Koray hep.” deyip havuzdan kendi başına çıktı. Onur’da Koray’ı çıkardı.
“Bu ceza yetmiştir diye düşünüyorum şimdi oynamaya devam edelim.” dedi Onur ve yukarıya çıktık. Fakat Laren hiç iyi değildi.
“Şimdi Laren çevirsin malum benim yüzümden o da ceza çekmiş gibi oldu” dedi Koray ve şişeyi Laren’e uzattı. “yahu bu surat ne gören sanki seni mutsuz ediyormuş sanır” deyip Laren’e sitem etti Koray. Laren sadece omuz silkti. “Evet, Laren neyin var?” dedi Pera’da. Bende onu önemsediğimi anlatan bir bakış attım Onur’un gözleri de Laren’in üzerindeydi. “of tamam söylemesem rahat bırakmayacaksınız aşağıda eski bir anım gözümüm önüne geldi ondan hüzünlendim biraz. Hepimiz hüzünlü bir şekilde Laren’e baktık. Pera’da Laren’e sarıldı.
“Tamam, o zaman çevireyim dedi Laren ve şişeyi Koray’dan alıp çevirdi. Onur çıktı. Cesaret dedi ve Laren’de Onur’un kulağına söyledi yapmasını istediğini.
Onur ayağa kalkıp “Hobi odasında gitar var değil mi?” diye sordu. “Evet, var göstereyim.” dedim fakat “gerek yok ben alırım” dedi ve gitti.
Onur’un gelmesini beklerken Laren bana imalı imalı bakıyordu. Sebebini anlayamamıştım. Koray’da “Ne istedin Laren” diye sıkıştırdı Laren “Gelince görürsün” dedi. Kısa süre içinde Onur elinde gitarla geldi. Tam karşıma geçti, gözlerimin içine baktı. Laren “Merve sende eşlik edeceksin anlaştık mı?” dedi bende başımla onayladım ve Onur “olmayacak işler” şarkısını çalmaya başladı bende eşlik etmem gereken yerlerde eşlik ettim. Nasıl hissettiğimi bilmiyordum çok garip bir histi. Ama güzeldi.
Koray “Sizde de ne cevherler varmış tamam sesinizin güzel olduğunu biliyordum ama bu kadarını da beklemiyordum. Birlikte çok uyumluydu sesiniz” dedi ve tüm ortamı bozdu Laren de Koray’a dirseğiyle vurdu.
Tamam ben çeviriyorum deyip şişeyi çevirdi
Onur.Soru cevaplayacak Pera soru soracak Laren çıktı. Laren:
"Pera Koray ile aranızdaki gerginliğin nedeni ne?" diye sordu o da aralarındaki gerginliğin farkındaydı.
Laren de Onur da Koray'ın Larenden hoşlanacağına imkan vermiyorlardı. Bunca sene hep arkadaşları yüzünden aynı ortamlarda durmuşlardı şimdi de aralarında bir problemin çıktığını sanıyorlardı.
"Aramızda bir gerginlik yok ki" diye geçiştirmeye çalıştı.
"Ben de saftım" diye çıkıştı.
Koray araya girdi:
"Sorunumuz olduğunu nerden çıkardın ki sadece birbirimizi pek tanımıyoruz bu yüzden fazla konuşmuyoruz hepsi bu."
Pera da "Aynen" dedi.Laren" Ben sadece en iyi iki arkadaşımın birbiriyle anlaşabilmesini istiyorum. Birbirinin yüzüne bile bakmamasını değil.
Pera" Tamam Larenciğim daha iyi anlaşmaya çalışırız." dedi ve bu konuda burda kapanmış oldu.
"Bence bu kadar oyun yeter" dedim "hepimiz acıktık pizza sipariş edelim isterseniz?"
Hepsi onay verdi ve pizza siparişi verdik günün devamında birlikte film izledik biraz daha sohbet ettik ve sonrasında herkes evlerine döndü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ANLA BENİ
Novela JuvenilBu hikaye Merve'nin hikayesi... Merve, anne ve babasını -onu en iyi anlayan kişileri- kaybetti. Anne ve babasının vefatından sonra konuşmamaya başladı. Yıllarca onu anlayabilen birini aradı ama 8 yılın ardından onu anlayan kimse çıkmadı. Merve 18 ya...