"Muka jer lawa tapi perangai macam hantu"bebel Eun Ha geram yang duduk di sebelah jimin.Jimin fokus terhadap pemanduan.
Hyeon dan Do ra mengipas2kan Eun ha mengunakkan tangan "sabar kak..sabar.."
"Manalah boleh nak sabar, terang2 dia yang cari pasal...bos jimin oppa tu memang sombong dan tak pernah reti nak bersyukur hidup dalam dunia ni!kalau aku malaikat maut dah lama aku cabut nyawa dia bagi setan makan.."bebel eun ha lagi.
"Sudahlah tu eun ha...jangan cari gaduh lagi dengan bos aku tu, eun ha tak kenal bos aku tu cam mana orangnya....sudahlah..."kata jimin lagi.
"Hampeh betul, oppa lebih support bos barang antik oppa tu daripada adik sendiri?auch ..sakitnya tuh disini"kata Eun ha berdrama memegang dada dan pura2 buat2 sakit jantung.
"Esh...dia bos oppa tau...jangan buat oppa kena buang kerja sudah...oppa sayang kerja oppa tu tau.."balas jimin.
"Eleh..setakat kerja jadi orang bawahan barangan antik..apalah sangat!nanti datang2 time oppa kerja ada teco antik.oppa ni kan pelik sikit, manalah tahu nak gosok teco tu dan tiba2 jin warna biru yang macam dalam cerita aladdin tu muncul.Terus oppa minta permintaan jadi kaya .."kata eun ha bergurau.
"Eun ha...stop buat lawak tentang bos oppa!Eun ha tidak kenal dia siapa dan tolong jangan bergaduh dengan dia!please!Oppa sayang nyawa korang bertiga.."kata jimin sedikit sebak tetapi tetap cool depan adik2nya.
Eun ha diam sambil memandang jimin pelik.Hyeon dan Do ra berpandangan.
"Kenapa oppa tiba2 cakap macam tu?"tanya Eun ha.
Jimin mengeleng lalu fokus pada pemanduannya "tak ada apa2.."jawabnya pendek tetapi didalam hati "Eun ha...kau tak kenal Tuan Yoongi macam mana!kau silap, dia bukan tauke barang antik tetapi dia adalah Bos Mafia yang paling ditakuti . Oppa tak nak korang bertiga terlibat dengan dia!cukup oppa seorang sahaja yang terlibat dengan dia.Oppa terpaksa berkerja dengan dia sebab dengan cara tu oppa boleh menampung kehidupan kita tanpa Mummy dan daddy yang sedang tinggal di amerika sana!maafkan oppa sebab tipu kalian bertiga.."
*****************************************
Tuk3....
"Masuk..."kata Yoongi yang sedang duduk memandang ke arah tingkap officenya sambil minum wine anggur.
Jimin masuk lalu berdiri dihadapan meja kerja Yoongi "errr...bos..."
"Hmm...apa kau nak?"tanya Yoongi.
"Err..pasal adik saya si eun ha tu janganlah bos terasa hati ya,minah tu memang macam tu!keras kepala sikit..jadi saya kesini nak minta maaf bagi pihak dia.."kata jimin tunduk.
Yoongi bangun lalu mengambil satu file putih lalu berjalan ke arah jimin dan menyerahkan file tersebut.Jimin memandang file tersebut lalu mengambilnya daripada tangan Yoongi "apa ni bos?".Tanyanya lalu membuka file tersebut.Alangkah terkejutnya jimin apabila melihat ada banyak gambar2 Eun ha didalam file tersebut.Ada Muka eun ha baru bangun tidur tengah ambil angin dari tingkap, ada gambar eun ha yang sedang berjalan kaki menuju ke tempat kerjanya sambil menutup telinga denga earphone, ada gambar eun ha mengejar do ra sampai keluar rumah dan banyak lagi.Jimin juga sempat membaca semua maklumat tentang Eun ha didalam file itu "apa semua ni bos?kenapa gambar adik saya ada disini?bos, tolong lah jangan apa2kan adik saya bos, dia tak bersalah walaupun dia bersikap kasar dengan bos tempoh hari,tapi tolong bos..jangan apa2kan adik saya .."rayu jimin.
Yoongi memandang Jimin.
"Bos,tolonglah bos, jangan apa2kan adik saya..yer saya tahu adik saya tu keras kepala dan suka usik orang tak tentu pasal, tapi dia adalah adik saya...bos tolonglah bos"rayu jimin lagi.
YOU ARE READING
Mr.Mafia Vs Ms.Clumsy [MIN YOONGI FF]
Romance"cari maklumat tentang gadis itu dan serahkan kepada aku" -Min Yoongi "Muka jer lawa tapi perangai macam hantu.."-Park Eun Ha P.S:jangan copy and Paste ok.Cerita ini hanya terkeluar dari kepala otak author shja dan tidak ada kaitan dengan cerita2 y...