Chapter 15

90 4 20
                                    

Yoongi dan Jimin duduk termenung memandang ke arah bilik rawatan dimana Eun ha berada.Jimin dan Yoongi tidak berbicara sepatah kata.

Mereka berdua masih bingung bagaimana hendak kembalikan Eun ha seperti dahulu dan seceria dahulu.

Selepas masing2 lama berdiamkan diri, jimin memecahkan keheningan "bos!macam mana sekarang bos?adik saya tu dah tak nak bercakap sepatah kata pun dengan saya dan juga bos.Saya ni abang dia bos!bos pula teman lelaki dia.Takkan sampai bila2 dia tak nak bercakap dengan kita berdua bos...saya risau bos...!saya nak eun ha lama kembali!saya rindu Eun ha yang nakal dahulu !"kata Jimin sedih.

Yoongi menepuk2 belakang jimin "jimin!aku tahu sangat susah bagi kau untuk menahan kesedihan yang kau rasai!aku juga sama jimin,aku rindu Eun ha yang dulu..aku sayang eun ha.Aku juga ingin dia kembali seperti dahulu.."kata Yoongi pula sedih.

Tiba2, smartphone Yoongi berbunyi menandakan ada panggilan masuk.Iyanya daripada hoseok.Yoongi menekan punat hijau lalu smartphone tersebut diletakkannya ditelinga:

"Hello hoseok!ada apa2 maklumat tentang mr.choi ke?"-Yoongi.

"Bos, bos kena lindungi Eun ha, saya dari parking kereta sini ada ternampak jinnie masuk ke hospital.Nampak dia seperti hendak menganggu Eun ha setelah kematian Taehyung"-Hoseok

"Apa??jinnie?cis...what the...apa bertina tu nak lagi??sudah2lah tu ganggu Eun ha..."-Yoongi

"Saya tidak tahu bos!nampaknya dia seperti ingin menyerang Eun ha .."-hoseok.

"Tch..tak guna!terima kasih Hoseok .."Yoongi.

Lantas Yoongi mematikan panggilan lalu memberitahu jimin tentang Jinnie.

"Kita kena lindungan Eun ha!betina tulah yang suka sangat buat hal!sampai muka aku ni pun dia ludah dulu masa aku backup Eun ha tengah menangis sebab taehyung lebih percaya Jinnie dulu daripada Eun ha..!"kata Jimin geram.

Tiba2,

"Eh you, jimin!mana adik you si pembunuh itu?i nak buat perhitungan dengan dia.."kata Jinnie sombong lalu dia ternampak pada pintu bilik rawatan Itu bernama "Park Eun Ha".Jinnie ingin masuk tetapi dihalang oleh Yoongi.Yoongi berdiri dihadapan Pintu "selangkah lagi , aku akan patah2kan tengkuk kau.."kata Yoongi serious.

"Eh you!oh baru i ingat!You ni kan boyfriend Eun ha?hmm..not bad..."kata jinnie mula mengorat sambil pegang2 suit Yoongi.Yoongi menepis "HEYYY PEREMPUAN..JANGAN KAU INGAT AKU MUDAH TERGODA DENGAN KAU???DASAR BERTINA MURAH!KAU JANGAN CUBA2 NAK GODA AKU!DALAM HATI AKU CUMA ADA EUN HA!KAU FAHAM TAK BERTINA...BERAMBUS KAU SEKARANGG.."

"Eee. Apa  niiii...tepilahhh..i nak jumpa si pembunuh tak guna tuuuu...."kata Jinnie loya buruk.

Jimin menjadi marah lalu ditariknya Jinnie dan ditolaknya ketepi.Jinnie terjatuh akibat heelsnya patah "apa niii....."Rengek jinnie.Yoongi sudah tidak tahan lalu mengeluarkan pistolnya untuk menakut2kan jinnie "sebelum peluru ni tembus ke kepala otak kau, lebih baik kau blah dari sini!lagi sekali kau ganggu Eun ha, Welcome to the hell,Jinnie..!".

Jinnie menelan air liur dan berdiri sambil memegang heels kanannya kerana sudah patah.Jinnie menghentak2kan kakinya berlalu pergi.

Jimin dan Yoongi menarik nafas lega.

"Jimin!"panggil Yoongi.Jimin menoleh "ye bos?"

"Eun ha tak selamat disini!takut Pontianak tu datang kembali ke sini!Dan aku juga risau takut mr.choi datang sini dan apa2kan Eun ha sekali lagi!"kata Yoongi lalu duduk semula di kerusi menunggu.Jimin ikut sama "habis tu, kita nak buat apa bos?"

"Bawa Eun ha tinggal di rumah aku untuk sementara waktu..."kata Yoongi serious.Jimin ternganga "bos serious?nanti apa pula kata Eun ha!"

"Ini untuk keselamatan dia ,Jimin!Rumah aku ada banyak bodyguard!Kalau aku pergi kerja ada orang tengok2kan dia!Aku percaya auntie kim boleh tengok2kan dia!Sementara tunggu Do ra dan hyeon balik dari kampung,Eun ha akan aku bawa ke rumah aku...!kau jangan risau jimin!kau boleh melawat Eun ha..!dan aku akan upah doktor untuk merawat Eun ha sampai sembuh..."kata Yoongi

Mr.Mafia Vs Ms.Clumsy [MIN YOONGI FF]Where stories live. Discover now