Eun ha menuruni tangga untuk ke ruang tamu.Eun melangkahkan kaki ke arah ruang tamu.Kelihatan Jimin, Hyeon ,dan juga do ra sedang sibuk melayan neflix cerita seram.
"Oii..tengok cerita seram apasal tak tunggu akuu.."kata Eun ha terus duduk mengejut di sebelah Do ra.Do ra yang sedang asyik menguyah pop corn itu terkejut habis gara2 Eun ha.Pop cornnya habis berterabur "Kakakkkk...eshh..kalau ya pun bagilah salam dulu..."rajuk Do ra.Eun ha tersengih lalu memandang ke arah jimin.Eun ha mengambil bantal disebelahnya lalu dibaling ke arah Jimin.
"Oiii..apasal baling2 ni??"tanya jimin blur.
"Oppa ni memang nak cari nahas!sampai hati oppa suruh eun ha keluar dengan musuh tradisi eun ha sendiri.."rajuk Eun ha.
"Alaa...oppa bukannya jual kau pun..dia yang nak bawa kau keluar..jadi aku terpaksalah izinkan...kalau tak aku juga yang kena buang kerja nanti.."kata Jimin sambil matanya memandang ke arah tv.
Eun ha baling lagi bantal ke arah jimin "eshh..apa lagii.."kata jimin ke arah eun ha.
"Oppa lebih sayangkan kerja berbanding adik sendiri..hampeh betul punya abang.."Bebel Eun ha.
"Kak eun ha...tak apalah..!bos tu handsome plus kaya lagi....rembat jer terus tu kak..perluang keemasan tu...lagi pun hyeon tengok si musuh kakak tu macam suka kat kakak..hahahha..."kata hyeon sambil minum air milo panas.
Eun ha seperti batu.
"Betul tu kak..kalau kakak ni kahwin dengan dia..perghh...bahagia hidup kakak..."usik Do ra Pula.
Jimin hanya mendengar sahaja celoteh adik beradiknya.Dia tahu disebalik takbir Bosnya itu sukakan Eun ha.
"Eee. Tak naklah aku...makin dibuat gaduh adalah tu nanti.."kata Eun ha.
"Jangan kata tak nak..nanti kakak suka.."usik Do ra lagi.
"Eshh...tak ada masa aku..."bebel Eun ha.
"Eun ha..bos ada pesan apa2 ke kat kau?manalah tahu ada pesanan yang nak disampaikan.."Tanya Jimin.
Eun ha menepuk dahi.Dia hampir terlupa lalu tersengih "hehe..ya ada oppa, dia cakap oppa perlu jumpa dia esok awal pagi..dia cakap bukan saya.."
Jimin mengangguk "ok thank you"
*****************************************
Yoongi merebahkan diri di atas katilnya.Penat juga dia rasa berjalan seharian.Tapi tidak mengapa, janji dia meluangkan masa bersama Eun ha itu pun sudah cukup.Yoongi bangun semula.Dia tersenyum lalu mengelengkan kepala "Eun ha2..."katanya pendek.
Yoongi berjalan menuju ke bilik mandinya untuk membersihkan diri.
Setelah semuanya selesai, Yoongi keluar dari bilik mandi lalu menukar pakaiannya kepada pajamas yang sesuai untuk tidur.Yoongi cuba baring diatas katilnya dan cuba memejamkan matanya tetapi tidak berhasil kerana matanya asyik terbayang wajah Eun Ha.
Yoongi lantas mengambil smartphonenya lalu mencari nombor seseorang.Yoongi tersenyum setelah menjumpai nombor tersebut "Terima kasih jimin sebab bagi no eun ha kepada aku.."katanya sendiri lalu cuba menghantar mesej kakaotalk kepada Eun Ha.
Hi Eun ha!sudah Tidur ke?-Yoongi
*****************************************
Eun ha masuk ke bilik tidurnya.Wajahnya kelihatan kepenatan.Eun ha menuju ke arah katil empuknya lalu merebahkan diri di atas katilnya "hmmmm..bestnya baring2 macam ni..."katanya sendiri lalu matanya terpandang anak patung kucing yang berada di kerusi.
Eun ha lantas bangun lalu mengambil anak patung kucing itu.Eun ha senyum "clorox2(sambil mengelengkan kepala)...tak sangka kau ni baik juga ya..."
Ting(bunyi mesej masuk)...
YOU ARE READING
Mr.Mafia Vs Ms.Clumsy [MIN YOONGI FF]
Romance"cari maklumat tentang gadis itu dan serahkan kepada aku" -Min Yoongi "Muka jer lawa tapi perangai macam hantu.."-Park Eun Ha P.S:jangan copy and Paste ok.Cerita ini hanya terkeluar dari kepala otak author shja dan tidak ada kaitan dengan cerita2 y...