Chapter 14

95 2 73
                                    

"Pssttt..Eun ha....pssstt.."panggil seseorang dari sebalik pintu besi.Eun ha yang menahan kesakitan itu memandang ke arah Pintu.Dengan keadaan yang lemah "si..siapa itu..?"tanya Eun ha.Kepalanya terasa berat sekali.

"Ni aku!jungkook!"kata Jungkook slow takut mr.choi dan orang2nya dengar.

"Ju..n...apa??"tanya  Eun ha lemah.

"Jungkooklah!"kata jungkook membuka pintu perlahan2 lalu berjalan ke arah  eun ha.Jungkook membukakan ikatan pada tangan Eun ha.

"Kenapa kau lepaskan aku??"tanya Eun ha.

"Sssyyyy...jangan cakap kuat sangat!aku dapat arahan daripada Tuan Yoongi untuk melepaskan kau.Tuan didalam perjalanan sekarang ni!"kata Jungkook cuba membangunkan Eun ha.

"Bu..bukan ke kau ni orang suruhan orang tu(mr.choi)?ni kenapa kau berkerjasama dengan Yoongi pula ni?"tanya Eun ha berdiri dengan kaki kirinya tidak dapat digerakkan sangat.

"Ssyyyy..aku sebenarnya undercover tuan Yoongi!aku kesini sebab menyamar untuk menkaburi mata mr.choi!aku kesini sebagai mata2 tuan Yoongi untuk mengitip apa yang dilakukan oleh mr.choi...!"jelas jungkook.

Eun ha mengangguk tetapi badanya still sakit.
"Cik Eun ha !cik terpaksa lari seorang diri!saya tidak dapat menemani cik Eun ha lari takut identiti saya terbongkar..."kata Jungkook lalu mengeluarkan sekeping kertas dari poketnya lalu diberikan kepada Eun ha.

"Nah..ni peta jalan keluar dari sini!Cik Eun ha jalan je ikut anak panah yang ada pada peta ni!di pintu keluar sana, jimin akan menunggu cik.Tuan Yoongi usah Cik khawatir , dia akan bersemuka dengan mr.choi...cik lari selamatkan diri dengan jimin..jimin sudah menunggu disana..cepat cik!!..lariii.."kata Jungkook ke arah eun ha.

"Tapi kenapa Awak tak ikut sama?"tanya Eun ha memegang perutnya.

Jungkook mengeleng "seperti yang saya katakan tadi, saya undercover tuan Yoongi!itu tugas saya ..."

"Tapii...."belum sempat Eun ha berkata, jungkook berkata lagi "lari cik eun ha..lariii.."

Dengan keadaan terpaksa dan lemah, Eun ha gagahkan diri untuk lari.Dia membuka kertas yang jungkook bagi itu.Dia berjalan mengikut terlunjuk arah peta itu.

"Aduuhh...mana nak jalan nii"kata Eun ha didalam hati sambil kertas itu berpusing2 dibuatnya.

Tiba2...

"OIII..JANGAN LARIII..."jerit salah seorang bodyguard mr.choi.Eun ha memandang ke arah bodyguard tersebut.Kertas itu lalu dimasukkannya ke dalam poket.Eun ha gagahkan diri walaupun masih lemah untuk berlari dan mencari tempat persembunyian.Tetapi malang seribu kali malang, Eun ha akhirnya tertangkap.

Eun ha meronta2 "Lepasskan aku ...lepaskanlahhhh.."

"DIAMMM ..."kata Bodyguard tersebut lalu menampar wajah Eun ha dengan kuat sehingga eun ha terasa ingin pengsan.

********************************************

"Mr.choi...kau lepaskan Eun ha.."kata Yoongi dengan geram.

Mr.choi berdiri sambil kedua2 belah tangannya berada dipoket seluar.Mr.choi membuka kaca mata hitamnya lalu tersengih "kau ingat semudah itu aku nak lepaskan buah hati kau?jangan mimpi Yoongi....baguslah kau dah datang seorang diri!aku harap kau tak bawa orang2 kau kesini.."kata Mr choi.

Yoongi menghalakan pistol ke arah Mr.choi "MANA EUN HAA.."

Mr.choi ketawa "HAHAHA...kau nak tengok buah hati kau?baguslah...alang2 dia cuba lepaskan diri tadi.!Bawa gadis itu kemari..."arah Mr.choi kepada orang2nya.Jungkook memandang ke arah Yoongi.Yoongi memandang ke arah jungkook.Wajah Jungkook kelihatan seperti ingin meminta maaf kepada Yoongi "maaf Tuan, saya dah cuba yang terbaik.."kata jungkook dalam hati.Yoongi seperti faham maksud di wajah jungkook.

Mr.Mafia Vs Ms.Clumsy [MIN YOONGI FF]Where stories live. Discover now