Chapter 18

78 2 43
                                    

Eun ha membawa laptopnya ke dapur.Seperti biasa dia akan bergayut google meet dengan geng2 kerasnya setiap waktu malam.Eun ha membuka peti sejuk lalu mengambil Orange juice dan juga mister potato chips yang belum dibuka.

Eun ha lepak di meja makan di dapur.Yoongi seketika itu mungkin sudah dibuai mimpi.Mungkinlah?.Auntie kim pula sudah tidur.Eun ha ada juga berpesan pada Auntie kim kalau dia bising2 di dapur pada waktu malam tu maksudnya dia sedang GM dengan Kawan2nya.

Eun ha membuka laptopnya lalu membuat connection daripada Wifi di rumah Yoongi.Maklumlah rumah besar gitu takkan tidak ada wifi kot.Yoongi pernah memberitahu Eun ha bahawa rumahnya itu mempunyai wifi.Jika Eun ha mahu guna, silakan sahaja.Buat macam rumah sendiri.Yoongi ada juga memberitahu Eun ha password terus.Gila teruja Si Eun ha.Mana taknya, jimatlah internet dalam smartphonenya.Taklah jimin sakit jantung bayar bill internet terlampau mahal sangat.

Eun ha menekan link untuk join Google meet bersama rakan2nya.

"Hi guys!ape cer......?masih waras semua kan??"tanya Eun ha bergurau.

"Hello, kami masih waras ok!tapi tak tahulah dengan si bryan dan fairuz ni!"Kata Siew Ling sambil ikat rambutnya.

"Dey siew Ling,kami masih waras ok..."balas Fairuz pula.

"Aku masih waraslah!korang ingat kami ni dah gila ke?"tanya bryan.

"Manalah tahu kan tengok2 dah masuk hospital gila antara korang!hahahaha.."kata Eun ha tersengih seperti kera busuk.

"Kami ok,kau kot tak ok.."kata siew Ling.

"Apasal aku pula?aku waras ok.."balas Eun ha.

"Eun ha?kau waras ke?ke tak?jap aku ada ubat untuk kau..."kata Fairuz sambil tersengih lalu menekan sesuatu pada smartphonenya.

"Apo dia?"tanya eun ha sambil minum orange juice.

Tiba2..

Seseorang yang amat dikenali Eun ha diinvite oleh fairuz untuk mengikuti mereka Google meet.

Eun ha tersembur orange juice sambil terbatuk memukul dadanya sendiri..

"Hi semua...!long time  no see uh.."kata Seseorang.

"The heckk...apa yang kau buat didalam Google meet ni clorox??kacau stim kami nak bergosiplah kau ni..."kata Eun ha mencebik bibir sambil kedua2 tangannya disilangkan didada.

"Deyyy eun ha...aku yang invite dia!dia kawan kami juga tau walaupun dia berpangkat hyung dan juga mafia .."kata Fairuz sambil korek hidungnya.

"Macam mana kau boleh...."belum sempat Eun ha menghabiskan ayatnya, Fairuz berkata lagi "aku memang sudah ada lama nombor Yoongi hyung!kami berdua saling memberi nombor phone time kita camping dulu semasa kami berdua sesi berkenalan.."

"Sesi berkenalan?macam orang berkenalan nak ajak couple je?"tanya Siew Ling innocent.

Eun ha menahan ketawa "aha...!sesi perkenalan gay...minta nombor bagai! nak ajak bercouple gitew....hahahahahahahahaahhahaha..."

"Fuck..aku setuju dengan kau Eun ha!Fairuz kan memang gay..!dia syok dengan Yoongi oppalah tu walaupun yoongi oppa tu pakwe kau ....hahahahaha"mata Siew Ling ketawa tidak henti2.

Eun ha ketawa sambil memukul2 meja.

"Eun ha!meja tu kalau pecah !saya suruh awak repair nak?"kata Yoongi.

"Eleh, nak repair?kacang jer!saya niii..yang selalu jadi tukang repair di rumah dulu!kalau nak harapkan jimin oppa tu, ehm...macam pondan..."kata Eun ha sambil pura2 berlagak(berlakon berlagak).

Mr.Mafia Vs Ms.Clumsy [MIN YOONGI FF]Where stories live. Discover now