Chapter 8

116 3 10
                                    

Di luar rumah, Eun sedang membaca komik Lawak kampus sambil tergelak2 seorang diri.Sedang dia syok membaca sampai tidak ingat dunia...

Tiba2....

"Eun haaaaaa..."jerit seseorang.Eun ha terkejut apabila namanya dipanggil lantas mencari siapakah empunya suara.Eun ha memandang ke arah pagar rumahnya.Eun ha terkejut campur gembira apabila melihat kawan2 sejatinya iaitu Siew Ling, bryan, dan juga fairuz telah berada disitu.Eun ha berdiri lantas menghampiri kawan2nya.

"Waaaaaaaaa...my bestiehhhhhh..bila korang sampai dari negara masing2 ni?tak bagitahu pun..tak acilah macam tu..."kata Eun ha pura2 merajuk.

"Eleh..nak merajuk pula minah ni...sengaja nak buat surprise Kat kau..heheheheh.."kata Siew Ling tersengih.

"Eun ha, makin gemuk kau sekarang ya.."kata Fairuz dengan gaya mulut minta makan penampar.Eun ha menjeling tajam ke arah Fairuz "kau nampak tak tong sampah tu?sebelum tong sampah tu hingap kat muka kau, lebih baik kau diam.."

"Ayoyo..aku gurau jer lah.."kata Fairuz.Eun ha mencebik.

Bryan mengatur2 cermin matanya.Eun ha memandang ke arah bryan "eh mamat ni dah ok ke lepas putus cinta dengan minah hot angelica tu?bukan hari tu kau menangis macam orang mati bini ke??"tanya Eun ha.

"Hehe..aku dah get back dengan Angelica..."jelas bryan.

"Dia yang pujuk minah tu untuk get back dengan dia...minah tu tak nak pun..."kata Siew Ling.

"Apa niii..."kata bryan.

"Hahahaha..dah2..jangan gaduh kat sini..meh masuk..buatlah macam rumah sendiri!Jimin oppa tak ada..dia pergi kerja..."kata eun ha membuka pagar rumahnya.

****************************************

"Fuh..penatnya...kalau tak kerana arahan, dah lama aku ponteng.."kata jimin didalam hati.Jimin membuka pintu rumahnya lalu masuk.

"Eh..jimin hyung dah balikk..."kata bryan happy.

"Eh bryan?Fairuz?Siew Ling?bila sampai??"tanya Jimin

"Petang tadi..."jawab Siew Ling sambil membantu Eun ha menyediakan makan malam.

"Heheh..oppa, benarkan mereka bermalam kat sini ok?caj hotel mahallah...kesianlah kat mereka ya.."pujuk Eun ha sambil mengelip2kan mata dihadapan abangnya.Jimin seperti batu "hmm..yelah2..mereka buka orang lain....kawan2 kau juga dan junior aku juga..."

"Yeayyyyyy .."jerit mereka serentak.

*****************************************

"Semua barang dah lengkap ?"tanya eun ha sambil meletakkan topi diatas kepala.

"Sudah..."kata mereka serentak.

"Tunggu apa lagi, jom pergi camping..yeahhhhhhh"kata Eun ha lalu melangkahkan kakinya menaiki bas dan diikuti kawan2nya dan juga pasangan kembar itu, hyeon dan Do ra.

Didalam bas tersebut hanya mereka sahaja yang ada dan juga driver bas.

Dengan hati yang gembira, mereka menyanyi dengan penuh bersemangat.Bryan memetik gitarnya ikut irama.Eun ha dan Yang lain bernyanyi.

Semasa didalam perjalanan, Yoongi sempat hantar text ringkas kepada Eun ha..

Ting...

"Morning my clumsy girl.❤.."-Yoongi.

Eun ha hanya seen sahaja text ringkas itu.Dia tidak mahu melayan sangat Yoongi kerana dia tidak mahu stress apabila hendak berkhemah bersama2 rakan2nya.Biasalah kan, Yoongi selalu cuba mengodanya dengan ayat2 yang manis bergula.

Mr.Mafia Vs Ms.Clumsy [MIN YOONGI FF]Where stories live. Discover now