Chapter 26

75 3 31
                                    

Baru sahaja gary memegang tombol pintu...

Tiba2......

Seluruh kawasan Rumah besar tersebut blackout.Gary dan Kwang soo berpandangan "eh?kenapa tiba2 blackout ni?Yoongi tidak membayar bill elektrik ke?"tanya Gary lalu memulas tombol pintu rumah itu "eh?pintu rumah tidak dikunci??pelik betul??"

Kwang soo menyentuh bahu gary.Gary memandang ke arah kwang soo "apahal kau pegang2 aku ni?geli lah.."

Kwang soo menelan air liur "bro, aku rasa tak sedap hatilah..! Kenapa tiba2 bulu roma aku naik ni"

"Kau ni! Sikit2 naik bulu roma! Sikit2 naik bulu roma! Apa kau ingat ni filem seram ke?agak2lah!ni rumah orang bukan rumah hantu..."kata Gary sambil mengelengkan kepala lalu masuk ke dalam rumah itu sambil menghalakan pistol di hadapan.

"CIK EUN HAAA! KAU KELUAR SEKARANG! KAU JANGAN BERSEMBUNYI !KELUAR SEKARANG.."jerit Gary sambil memandang ke arah sekeliling rumah yang gelap gelita itu.

"Bro! Perut aku tiba2 sakitlah.."kata Kwang soo sambil menyentuh perutnya yang tiba2 sahaja meragam.

"Esh dia ni! Kita tengah ada tugas penting ni! Kau jangan nak buat hal disini ek.."bebel gary sambil bercekak pingang.
"Aku seriouslah ni gary!!perut aku sakit tiba2 ni..."kata Kwang soo lalu terkentut mengeluarkan gas karbon dioksida disebelah gary.

"Puttttttt..."

"Oiii..bau apa ni?"kata Gary hendak termuntah lalu menutup hidungnya.

"Hehe..sorrylah Gary! Aku terkentut tadi..hehehe.."sengih Kwang soo sambil mengaru2 kepalanya yang tidak gatal.

"Eeeee....kau makan apa tadi ha??bau bangkai tahu tak.."bebel Gary yang masih menutup hidungnya.

Baru sahaja Kwang soo hendak menjawab, tiba2....

"Sa....tu...du...a...ti..ga..."kata satu suara mendayu2 perlahan.

Gary dan kwang soo diam lalu fokus mendengar.Mata gary dan kwang soo melilau mencari kelibat empunya suara.

"PAPPPPPP"pintu tertutup sendiri dengan kuat.Gary dan kwang soo berasa cemas dan cuba membuka pintu itu tetapi malangnya pintu itu terkunci.

"OIIIII..BUKA PINTU NIII...!AKU KATA BUKAAAA..."jerit Gary sambil mengetuk2 pintu masuk itu dengan kuat.Dengan pantas kwang soo mengambil smartphonenya lalu menekan touchlight mode.

"Sa..tuuuu...du...aaa...hehehe(ketawa halus)...."kata suara itu lagi.

"Ga..ry...!"panggil kwang soo ke arah gary yang cuba mengoncang pintu itu.

"Eshh..apa dia.."kata gary geram ke arah kwang soo.Gary memandang kwang soo.Kelihatan kwang soo tergetar2.Wajahnya pucat sambil smartphonenya menyuluh ke arah suatu tempat "te..tengok..tu...tu.."katanya tergagap.Gary memandang ke arah sesuatu yang sedang kwang soo tunjukkan.

Kelihatan ada seseorang sedang berdiri di tangga sambil merenung ke arah mereka berdua sambil tersenyum.Rambutnya panjang dan juga kusut.Wajahnya buruk.Seseorang tersebut mengenakan baju putih.Di lehernya ada banyak darah.

Gary dan kwang soo kaku dan kecut perut.Pistol yang dipegang oleh gary jatuh ke lantai akibat terlalu terkejut.Kwang soo pula sudah mengigil "ka..ka..kakk PONTIANAKKKKKKKKK...AAAAAA...LARIIIIIIIIII"jerit kwang soo.

Gary dan kwang soo membuka langkah untuk lari. Mereka berdua terpisah.Kwang soo sempat bersembunyi di dalam sebuah bilik yang  memang pintunya terbuka.Kwang soo tercungap2.Tangannya mengunci pintu bilik itu.Mata kwang soo masih lagi memandang ke arah pintu itu sambil menelan air liur banyak kali.

Dan....

"Pap....pap.....pap.....pap..."(bunyi seseorang melompat)

Kwang soo kaku.Jantungnya berdegup dengan kencang.Peluh mengalir diwajahnya.Kwang soo mengagahkan diri untuk memusingkan badannya ke belakang untuk melihat apakah yang berbunyi itu.

Mr.Mafia Vs Ms.Clumsy [MIN YOONGI FF]Where stories live. Discover now