Chapter 1

430 8 23
                                    

"Aaarghhhhh....PARKK EUN HAAAAA........"Jerit seorang lelaki ke arah adiknya yang sedang lari daripadanya.

"Alamakkk..mampus akuuu....singa jantan dah mengamukkk..lariiiiiiii"jerit Eun Ha ke arah adiknya , Park Do Ra.

"Eh2..apasal ni??kakak apasal nii...apesal ajak Do ra sekali ni????"tanya Do ra innocent ketika Eun ha mengajaknya bersembunyi.

"Sssyyy...diam..nanti oppa dengar.."bisik Eun ha.

Eun ha dan Do ra bersembunyi didalam almari baju.Walaupun sempit, mereka berdua paksa diri untuk menyorok disitu.Tiba2 pintu almari dibuka oleh seseorang "Aaaaaaa....malaikat mauttt..tolong jangan cabut nyawa akuuu.."jerit Eun ha.

"Kak Eun ha?Kak Do ra?apa yang kakak berdua buat kat almari baju saya ni??"tanya seorang gadis.

"Laaa..kau rupannya Hyeon,nasib baik kakak eun ha ni tak sakit jantung sebab kau "kata Do ra keluar dari almari baju.

"Aik...aku pula?dah kakak berdua yang menyorok kat sini!sepatutnya saya yang terkejut, bukan kakak"kata Hyeon sambil mengatur2kan bedak diwajahnya.

"Diamlah Hyeon, Do ra...nanti  jimin oppa datang cekik kakak ...ssyyyy..jangan bising..hantu abang kesayangan korang tu dah naik dah sebab aku tak sengaja letak paku kat kerusi dia.."jelas Eun ha.

"Laa..yang kakak letak paku kat kerusi tu dah kenapa?buang tabiat?"bebel Do ra pula sambil mengeleng kepala.

"Aloo..kakak bukan sengaja pun..kakak cuma tengah paku dinding tu sebab nak gantungkan gambar mummy dan daddy di dinding ...tak perasan pula ada paku kat kerusi tu tidak jauh dari kakak memaku..tup tap oppa korang dah menjerit..dan salahkan kakak.."jelas Eun ha buat muka tidak bersalah.

"Esh kakak ni..memaku tu biarlah jimin oppa yang buat!Dia kan lelaki..."kata Hyeon pula.

"Cis..memanglah dia tu lelaki..tetapi kerja2 macam tu mana dia nak!main game jer tahu....paip sinki tu pun mana ada dia nak repair!nak tak nak aku juga yang kena repair.."kata Eun ha sambil mengosok hidungnya.

Belum sempat Pasangan kembar Do Ra dan hyeon menjawab, tiba2 "oooo..kat sini rupanya kau yaa Eun ha.."kata Jimin menyeramkan siap aura hitam keluar dari belakangnya.Jimin mengepal2kan penumbuknya.

"Opsy(sambil menelan air liur)...habislah riwayat akuuuu.."kata Eun Ha seperti merasakan nyawanya akan melayang sekejap lagi.

*****************************************

"Fuh...hari ini merupakan hari malas buatku untuk turun kerja...eshh...baru semalam jer aku offday tapi tak rasa macam offday pun bila dirumah..!kerja aku setiap kali offday repair itu, repair ini!kalau nak diharapkan jimin oppa,memang tak berjalan benda semua tu!Jimin oppa ni pun satu, setiap kali ada panggilan, selalu jer balik lewat.Kadang2 aku yang jadi tukang cuci tak berbayar dirumah pun ada hidu bau yang tak menyenangkan pada baju dia...seperti bau hanyir darah.Bila aku tanya dia, dia kata bau perfume..jadi aku hanya mampu sebut O shja sebab tak nak overthinking sangat...dan malas nak fikir..."kata eun ha didalam hati sambil mengelap2 meja.

"Eun ha..kau tak nak balik dulu ke?kedai auntie dah nak tutup ni.."kata Jihyo ke arah Eun ha.

"Oh, auntie jihyo.Saya dah nak siap ni kemas semua,tak apalah kalau auntie nak balik dulu, baliklah.Nanti saya yang tutup cafe ni..."kata Eun ha.

"Baiklah..auntie balik dulu ya..tapi kamu jangan balik lewat ya..kamu tu perempuan..bahaya kalau perempuan balik sorang2 tengah malam.."kata Jihyo sambil memasukkan baju sejuknya lalu memeluk eun ha.Eun ha membalas pelukkannya.

"Bye auntie, jumpa esok.."kata eun ha melambai ke arah jihyo yang mula meninggalkannya.

Setelah bayangan Auntie jihyo tidak lagi kelihatan, Eun ha dengan pantas mengemas cafe tersebut dengan bersih dan tidak ada satu pun habuk yang tinggal.

Mr.Mafia Vs Ms.Clumsy [MIN YOONGI FF]Where stories live. Discover now