chapter 3

149 5 14
                                    

Alarm berbunyi dengan kuat.Eun Ha gagahkan diri untuk bangun dipagi hari.Dengan air liur basinya yang masih melekat dipipi, Eun ha lantas  bangun dari tempat tidurnya lalu mencapai tualanya lalu pergi ke bilik mandi untuk membersihkan diri sebelum dia menyediakan sarapan untuk adik2 dan abangnya.

10 minit kemudian Eun ha keluar dari bilik mandi lalu memakai pakaian yang sesuai untuk pergi kerja.

10 minit kemudian Eun ha keluar dari bilik mandi lalu memakai pakaian yang sesuai untuk pergi kerja

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Eun ha style

Eun ha mencerminkan diri dihadapan cermin.Rambutnya yang panjang dilepaskan sehingga paras bahu.Eun ha mengenakan topi hitam.

Eun ha mengambil beg tangannya yang bertali panjang yang tergantung di sebelah cermin.Eun ha segera menuju ke arah dapur lalu menyediakan sarapan.Hanya roti dengan kaya sahaja yang dia sempat siapkan.Susu pula dia sediakan untuk Do ra kerana budak itu suka minum susu.Seterusnya Eun ha menyediakan air teh untuk jimin dan dan juga hyeon.Tangan Eun ha lincah menyediakan semuanya sehingga dia tidak perasan bahawa pasangan kembar tersebut baru bangun dari tidur lalu duduk menghadap sarapan.

"Oh mak kau..eh salah...esh kau dua ni..buat terkejut aku jerr..nasib baik aku tidak ada sakit jantung.."Bebel Eun ha lalu mengambil roti tersebut lalu diletakkan dimulutnya tetapi belum dikunyah.

Do ra dan Hyeon masih mamai.

"Eshh..sudah2lah tu!!..makan tu..nanti korang berdua lambat pula nak pergi kampus..."kata Eun ha ingin berlalu pergi kerana dia merasakan dia sudah lambat untuk turun kerja.

"Eh kak tak sarapan dengan kami ke?"tanya Hyeon yang masih babo.

"Kakak pergi sambil makan roti ni haa...nanti pandailah jimin oppa tu makan dengan kau berdua..aku dah lambat dah ni..bye..."kata Eun ha lalu tergopoh2 keluar dari rumah.

"Aik?kereta oppa tak ada disini?jangan2 dah turun kerja dulu tak?ah lantak lah..aku dah lambat ni..."kata eun ha didalam hati lalu menungang basikalnya dan keluar dari kawasan rumahnya.

*****************************************

Masa berlalu dengan pantas, pejam celik pejam celik jam sudah menunjukkan pukul 11 malam.Eun ha keluar dari cafe lalu menuju ke arah tempat letak basikalnya.

"Hati2 balik ya Eun ha..."kata rakan sekerja eun ha sambil melambai2 ke arah eun ha.Eun ha membalas lambaian itu juga.

Sebelum mengayuh basikal, Eun menyumbat telinganya dengan earphone.Maklumlah, hari sudah jauh malam.Dia tak nak dengar satu pun bunyi pelik yang berada disekelilingnya.

Eun ha mengayuh basikalnya dengan penuh  berhati2 "hmm..nak tak nak aku kena lalu juga jalan ni..haraplah tak terserempak dengan orang bertembak sekali lagi sudah..naik fobia sudah aku ni.."bebel eun ha didalam hati.

Ketika Eun lalu di kawasan lorong tersebut, Eun ha terserempak dengan 3 orang lelaki yang tidak dikenali sedang lepak disitu sambil memetik gitar dan berbuat bising seperti orang gila.

Mr.Mafia Vs Ms.Clumsy [MIN YOONGI FF]Where stories live. Discover now